تولید بنزین کشور به ۱۸ میلیون لیتر در روز رسید

وزیر نفت گفت: خوشبختانه تولید بنزین یورو ۴ و یورو ۵ در کشور به ۱۸ میلیون لیتر رسیده است.

جواد اوجی وزیر نفت در آیین نامه افتتاح پروژ‌ه‌های نفتی گفت: امروز بیش از ۱۵۵ پروژه کلان به ارزش ۳۴ میلیارد دلار به بهره برداری می‌رسد به طوری که این پروژه‌ها بیشتر در راستای تولید، ارزآوری برای کشور، جلوگیری از خام فروشی، ورود به زنجیره پالایشی و صنایع پتروشیمی و ... بوده است.

او افزود: درحال حاضر تولید نفت کشور از ۲ دهم بشکه در روز به ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار بشکه رسیده است و همچنین ۵۳ میلیون‌متر مکعب به گاز خام کشور افزوده شده و ۵۳ میلیون متر مکعب هم به گاز پتروشیمی اضافه شده است.

وزیر نفت بیان کرد: همچنین ۲۷۰ هزار بشکه به ظرفیت پالایشگاه‌های نفت و ۱۳ میلیون تن به ظرفیت محصولات پتروشیمی افزوده شده است و ۱۱ و نیم میلیون متر مکعب گاز مشعل تا امروز و از آغاز دولت سیزدهم جمع‌آوری شده است و امروز هم ۴ میلیون‌متر مکعب جمع‌آوری خواهد شد.

وزیر نفت گفت: تا پایان سال ۳۰ میلیون‌مترمکعب گاز مشعل در کشور جمع‌آوری می‌شود و همچنین تولید بنزین کشور ۱۸ میلیون لیتر در روز و تولید گازوئیل کشور هم ۹ میلیون لیتر در روز افزایش یافته است.

اوجی تصریح کرد: خوشبختانه جهش خوبی در حوزه صادرات نفت خام و میعانات آن را شاهد هستیم به طوری که این صادرات ۳ برابر شده است.

خبرنگار: رضا زارع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار