نوسازی بیش از ۴ هزار واحدمسکن در بافت فرسوده شهر‌های کردستان

از مجموع ۱۲ هزار و و ۲۲۷ واحد در تعهد برای نوساری در بافت فرسوده شهری کردستان تا کنون چهار هزار و ۴۴۲ واحد نوسازی شده و یا در حال نوسازی است.

 سرپرست معاونت مسکن و ساختمان اداره کل راه وشهرسازی کردستان اظهار کرد: یکی از بخش‌های اجرای نهضت ملی مسکن، نوسازی واحد‌های واقع درمحلات مورد هدف باز آفرینی شهری است که می‌توان به تعهد نوسازی ۱۲ هزار و ۲۲۷ واحد در این محلات در شهر‌های استان کردستان اشاره کرد.

امیر حسین جمشیدی اضافه کرد: از این میزان تا کنون چهار هزار و ۴۴۲ در حال نوسازی است و با بستر وظرفیت مناسب ایجاد شده همچون بسته‌های تشویقی ۱۹ گانه، انتظار می‌رود ساکنین محترم بافت فرسوده شهری با استفاده از فضای ایجاده شده بیش از پیش در این راستا گام بردارند.

وی ادامه داد: از ظرفیت‌هایی که در قانون بودجه وبرنامه هفتم هم لحاظ شده، بسته‌های تشویقی ۱۹ گانه برای بافت‌های فرسوده است که توسط شهرداری‌های استان بر اساس شرایط خاص هر شهر بومی سازی شده و با اخذ مصوبه از کمسیون ماده پنج هم اکنون در حال اجرا است که امید واریم ساکنین و متقاضیان محلات مورد هدف بازآفرینی از این بسته‌ها نهایت استفاده را برده وهدف غایی نوسازی بافت‌های فرسوده محقق شود.

جمشیدی خاطرنشان کرد: در کنار بسته‌های تشویقی، تسهیلات مخصوص بافت‌های فرسوده همچون وام ودیعه مسکن ۹۰ میلیون تومانی با سود چهار درصد وبازپرداخت ۲۰ ساله وتسهیلات نوسازی که ۱۸۵ میلیون تومان آن با سودصفر درصد از محل تبصره ۱۸، لحاظ شده که متقاضیان دارنده واحد مسکونی دراین محلات می‌توانند با بهر مندی از این ظرفیت مناسب منزل خود را نوسازی کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.