عمل جراحی موفقیت آمیز انسداد روده کودک بندرعباسی

رئیس مرکز آموزشی، پژوهشی و درمان کودکان بندرعباس از عمل جراحی موفقت آمیز و اورژانسی پسربچه ۶ ساله و درمان انسداد روده که در اثر توده‌ای بزرگ ایجاد شده بود، خبر داد.

 امیر حسابی رئیس مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی کودکان بندرعباس  افزود:  پسربچه‌ای شش ساله که از حدود پنج ماه پیش به دلیل دل درد مزمن به پزشکان متعددی در داخل و خارج از استان مراجعه کرده بود.

وی گفت : با وجود انجام آزمایش‌ها و معاینات مختلف در مراکز درمانی دیگر، تشخیص بیماری این کودک دشوار بود؛ اما خوشبختانه با هوشیاری کادر پزشکی این مرکز، بیمار به موقع تشخیص و تحت عمل جراحی قرار گرفت.

 سعیده مجیدی، فوق تخصص جراحی کودکان، که عمل جراحی این کودک را انجام داده است، در این باره گفت: "در بررسی‌ها مشخص شد که یک توده در قسمت ابتدایی روده بزرگ این کودک وجود دارد که با برداشتن این قسمت از روده، انسداد برطرف شد."

وی با بیان این که بیمار هم اکنون با حال عمومی خوب در بخش مراقبت های ویژه کودکان این مرکز بستری است، بیان کرد پس از دریافت نتیجه پاتولوژی، رویکرد درمانی مناسب جهت ادامه درمان بیمار اتخاذ خواهد گردید و بیمار تا بهبودی کامل توسط کادر درمان مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی کودکان پیگیری خواهد شد.

این خبر امیدوار کننده بار دیگر نشان دهنده اهمیت تشخیص زودهنگام و درمان به موقع بیماری‌ها در کودکان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.