تحصیل بیش از ۳ هزار دانش آموز در مدارس استعداد‌های درخشان گیلان

استاندار گیلان در نشست با معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: گیلان در پرورش نیرو‌های علمی و فرهنگی با کسب رتبه‌های برتر، پیشتاز است.

 استاندار گیلان در نشست با معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه سه هزار و ۴۱۹ دانش آموز در مدارس استعداد‌های درخشان گیلان تحصیل می‌کنند افزود: گیلان در حوزه علمی و فرهنگی دارای پیشینه بسیار خوبی است، و با تربیت دانش آموزان نخبه مدارج علمی را یکی پس از دیگری می‌پیماید.


 اسدالله عباسی با اشاره به اهمیت تعلیم و تربیت اصولی و درست تصریح کرد: مدیران و معلمان مدارس سمپاد علاوه بر اینکه خود از نخبگان نظام آموزش و پرورش هستند، جایگاه ویژه‌ای در تعلیم و تربیت دانش آموزان نخبه استان نیز دارند. 


وی با تأکید بر لزوم توجه به توسعه نظام تعلیم و تربیت در گیلان، بیان کرد: توجه به اقتصاد آموزش و پرورش، سرمایه‌گذاری برای آینده کشور است.


معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان پرورش استعداد‌های درخشان نیز در این دیدار با اشاره به اهداف این سازمان گفت: تعلیم و تربیت متوازن از مهمترین اهداف نظام تربیتی سمپاد است که باید اولیای آموزشی مدارس برای دستیابی به این مهم تلاش کنند. 


الهام یاوری با اشاره به اینکه ۷۳۰ مدرسه استعداد‌های درخشان در کشور وجود دارد، تصریح کرد: گسترش چتر خدمات برای استعداد‌هایی که خارج از محدوده مدارس سمپاد هستند و پرورش استعداد‌های غیر سمپادی و تقویت آنان نیز در دستور کار قرار دارد. 

وی با بیان اینکه بیش از ۱۳۰ هزار دانش آموز در مدارس استعداد‌های درخشان کشورتحصیل می‌کنند، گفت: بیش از ۶۰ درصد دانش آموزان سمپادی در کنار تحصیل، یک فعالیت ورزشی یا فرهنگی نیز دارند، که این امر نقش مهمی در توسعه فرهنگی کشور در حوزه‌های مختلف دارد.

رئیس سازمان استعداد‌های درخشان کشور با اشاره به اینکه همواره حدود ۷۰ درصد قبولی‌های کنکور از مدارس سمپاد هستند، گفت: در تحول جدیدی که رخ داده است، دانش آموزان سمپادی از مدارس شهرستان‌ها سهم بسیار بیشتری از رتبه‌های برتر کنکور را به خود اختصاص داده اند.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان نیز در این دیدار با ارائه گزارشی افزود: آزمون استعداد‌های درخشان و نمونه دولتی ورودی پایه دهم دیروز جمعه در ۲۵ حوزه امتحانی پنج منطقه آموزش و پرورش در شهرستان‌های فومن، لنگرود، تالش، ناحیه یک و ۲ رشت برگزار شد.

محمد حسین رمضانی اظهار داشت: پنج هزار و ۴۱۰ دانش‌آموز دختر و پسر پایه نهم استان برای آزمون ورودی پایه دهم این مدارس رقابت کردند که سهمیه پذیرش دانش‌آموز در مدارس (استعداد‌های درخشان) استان در سال تحصیلی آینده ۷۷۷ نفر در نظر گرفته شده است.
۳۷۰ هزار دانش‌آموز در گیلان در حدود چهار هزار واحد آموزشی تحصیل می‌کنند.

 

برچسب ها: دانش آموزان ، گیلان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.