بزرگ‌ترین صرافی رمز ارز ترکیه هک شد

بزرگترین بازار ارز‌های دیجیتال ترکیه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که صرافی آنها هک شده است.

بزرگ‌ترین بازار ارز‌های دیجیتال ترکیه (بی‌تی‌سی ترک) اعلام کرد که صرافی آنها هدف حمله سایبری قرار گرفته و هک شده است. 

به گزارش یورو نیوز، این صرافی اعلام کرد که برخی از موجودی‌های کیف پول‌های «گرم» حاوی ۱۰ ارز دیجیتال تحت تاثیر این حملات قرار گرفته و کیف پول‌های سرد که بیشتر دارایی‌ها در آن‌ها نگهداری می‌شود ایمن هستند. 

کیف پول دیجیتال به طور کلی به دو دسته کیف پول سرد و کیف پول گرم تقسیم می‌شود. کیف پول‌های گرم به صورت نرم‌افزار هستند و به همین دلیل دسترسی آسان، اما امنیت پایینی دارند. در مقابل کیف پول سرد یک وسیله فیزیکی است که با اتصال به لپ‌تاپ می‌توان به محتویات آن دسترسی پیدا کرد و بنابراین امنیت بالاتری دارد.

گفته شده این صرافی سرمایه زیادی دارد و دارایی کاربران تحت تاثیر این ضرر‌ها قرار نخواهد گرفت. این صرافی همچنین افزود که همراه با مقامات امنیتی در حال انجام «تحقیقات دقیق» در این خصوص است. 

در حال حاضر سپرده‌گذاری و برداشت ارز‌های دیجیتال از این صرافی متوقف شده است. 

رمز ارز‌ها در ترکیه بسیار محبوب هستند و این کشور چهارمین بازار بزرگ تجارت کریپتو در جهان است. استفاده از ارز‌های دیجیتال در ترکیه پس از سال ۲۰۲۰ و به عنوان یک روش دفاعی در برابر سقوط ارزش لیر آغاز شد و در حال افزایش است.

مترجم: زهرا نجفی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۱ ۰۳ تير ۱۴۰۳
وااای چ ترسناک
من که خیلی از رمز ارز متنفر شدم و دیگه فقط سرمایه هامو میذارم تو بانک های دولتی ایران که علاوه بر سودهای کلان و مطمئن کار خیر هم انجام بدم
آخرین اخبار