توصیه نماینده ولی فقیه در امورحج و زیارت به صدا و سیما؛

برای استفاده از ظرفیت زائر خبرنگار سرمایه گذاری کنید

سرپرست حجاج ایرانی در دیدار گروه اعزامی صدا‌و‌سیما به عربستان گفت: باتوجه به تحولات در حوزه اطلاع‌رسانی و تولید محتوا، به استفاده از ظرفیت زائر خبرنگار بیشتر توجه کنند.

حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب با اشاره به اینکه مراجعه به رسانه ملی برای کسب اطلاعات مورد توجه مردم است، افزود: اطلاع رسانی و سرمایه گذاری بیشتر برای استفاده ازظرفیت بسیار بالای زائر خبرنگار ضروری است.

سرپرست حجاج ایرانی با اشاره به اینکه در حج امسال حدود ۱۳۰ زائر که از کادر درمان و پزشک هستند برای همکاری داوطلبانه با مرکز پزشکی حج و زیارت اعلام آمادگی کرده اند، اظهار داشت: تعداد بسیاری از زائران انگیزه دارند که به عنوان زائر خبرنگار به یاری شما بیایند، افرادی را که زمینه کار و تلاش در این حرفه را دارند با برنامه ریزی شناسایی و جذب کنید و با برگزاری دوره‌های آموزشی، از آنها در فواصل مختلف از شروع تا پایان عملیات حج برای تولید گزارش‌های متنوع بهره ببرید.

وی در خصوص نحوه پوشش مراسم و برنامه‌های متنوع بعثه مقام معظم رهبری در موسم حج و بویژه ایام تشریق توصیه‌هایی بیان کرد و گزارش ارائه شده در خصوص حجم فعالیت‌های صورت گرفته در حج امسال را خوب و خوشحال کننده دانست.

سرپرست حجاج ایرانی در ادامه اقدام کشور میزبان در بازگرداندن شش تن از نیرو‌های صداو سیما را با وجود معرفی به مسئولان ذی ربط برای فعالیت در موسم حج مغایربا حسن تعامل و اعتماد سوزی عنوان کرد و گفت: این شیوه برخورد به نوعی عقاب بلا بیان است که با آموزه‌های دینی منطبق نیست.

سرپرست حجاج ایرانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه قبله گاه مسلمانان در سرزمین وحی قرار دارد، اظهار داشت: ایران و عربستان دو کشور بزرگ مسلمان هستند و حج بعنوان یک برنامه دینی و از فروع دین در این کشور اتفاق می‌افتد.

وی افزود: برخورد‌هایی که با برخی از زائران صورت می‌گیرد به نظر می‌رسد از ناحیه افراد رده پایین است و کسانی که در این کشور مسئولیت دارند با این نوع رفتار موافق نیستند، هدف ما هم این است که جامعه اسلامی از تولیداتی که تهیه می‌شود، استفاده کند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به مثالی، یک رنگی در حج را از درس‌های این سفر معنوی عنوان کرد و گفت: مقام معظم رهبری هم بر ساده زیستی و همزیستی بعنوان درس‌های حج اشاره و تاکید دارند در این سفر زائران باید با هم تعامل و ارتباط داشته باشند.

برچسب ها: حج تمتع ، حج و زیارت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار