راه آهن رشت – کاسپین فردا افتتاح می‌شود

راه‌آهن رشت ـ کاسپین فردا با حضور سرپرست رئیس‌جمهوری، دستیار ویژه پوتین و معاون نخست‌وزیر آذربایجان به بهره‌برداری می‌رسد.

راه‌آهن رشت - کاسپین یک پروژه بزرگ حمل و نقل در ایران است که ارتباط بین شمال و جنوب کشور را تسهیل می‌کند و برای کشور از اهمیت بالایی برخوردار است.

قرار بود این پروژه که اوایل امسال تکمیل شده بود، با حضور شهید جمهور به بهره‌برداری برسد ولی این مهم میسر نشد، حال قرار است این پروژه فردا (پنجشنبه ۳۱ خرداد ماه) با حضور محمد مخبر سرپرست ریاست جمهوری، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی، دستیار ویژه رئیس جمهور روسیه، معاون نخست وزیر آذربایجان و سفرای چند کشور با هدف تکمیل کریدور شمال ـ جنوب به بهره‌برداری برسد.

این مسیر ریلی اتصال ریلی مرکز استان گیلان به بندر انزلی را فراهم می‌سازد که این رویداد از نظر مبادلات تجاری و بازرگانی با کشور‌های منطقه و اروپا از اهمیت بالایی برخوردار است.

راه‌آهن رشت ـ کاسپین حلقه تکمیلی کریدور شمال ـ جنوب محسوب می‌شود و از این پروژه مهم به‌عنوان پل ارتباطی کشور‌های اروپایی با اقیانوس هند و خلیج فارس یاد می‌شود که از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

راه آهن رشت – کاسپین فردا افتتاح می‌شود

راه‌آهن رشت ـ بندر کاسپین به طول ۳۷ کیلومتر با اعتبار بیش از ۳۰ هزار میلیارد ریال احداث شده است و ارزش روز آن بالغ بر ۶۰ هزار میلیارد ریال برآورد می‌شود.

منبع: تسنیم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.