رئیس سازمان امور اراضی کشور گفت: رفع تداخلات اراضی در دو سال گذشته از ۱۱ درصد به ۷۵ درصد افزایش داشته است.

رضا افلاطونی گفت: در دولت سیزدهم، طرح تجمیع و یکپارچگی اراضی کشاورزی ۵۰۵۴ درصد، رفع تداخلات اراضی ۹۲۲ درصد و صدور شناسنامه برای زمین‌های کشاورزی ۳۸۳ درصد افزایش داشته است.
رئیس سازمان امور اراضی کشور افزود: تا شهریور ۱۴۰۰ پیش از دولت شهید سیدابراهیم رئیسی، ۲۵۶ هکتار از اراضی کشاورزی تجمیع و یکپارچه شده بود و این سطح با اقدامات صورت گرفته تا خرداد ۱۴۰۳ به عدد ۱۳ هزار و ۱۹۴ هکتار رسید.
به گفته او، تا پیش از روی کار آمدن دولت سیزدهم در شهریور ۱۴۰۰ در سطح یک میلیون و ۸۰ هزار هکتار رفع تداخل صورت گرفته بود که این عدد تا خرداد ۱۴۰۳ با تلاش سازمان امور اراضی کشور به ۱۱ میلیون و ۳۷ هزار هکتار افزایش یافته است. 
افلاطونی میزان صدور شناسنامه برای زمین‌های کشاورزی را تا شهریور ۱۴۰۰، یک میلیون و ۷۸۰ هزار هکتار عنوان کرد و گفت: این عدد در دوره فعالیت دولت سیزدهم تا خرداد ماه امسال به ۸ میلیون و ۶۰۴ هزار و ۹۰۸ هکتار رسیده است.
معاون وزیر جهادکشاورزی با بیان این که تنها ۱۸ میلیون هکتار از ۱۶۵ میلیون هکتار از اراضی کشور قابلیت کشاورزی دارند و از این میزان تنها ۵ میلیون هکتار زمین‌های کشاورزی درجه یک و دو هستند، تصریح کرد: در وهله اول به دنبال تثبیت مالکیت اراضی با رویکرد رفع تداخلات اراضی، سنددار کردن و یکپارچه‌سازی زمین‌های کشاورزی هستیم تا از این طریق از خرد شدن و تغییر کاربری اراضی جلوگیری شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.