پزشکیان در میزگرد سیاسی شبکه ۳:

نه چپم، نه راست و برای ایران تلاش می‌کنم

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: در سیاست خارجی، شعارهای دهن پرکن که جیب مردم را خالی کند، نخواهم داد.

مسعود پزشکیان نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در برنامه میزگرد سیاسی شبکه ۳ سیما حضور یافت و به سوالات کارشناسان پاسخ داد.

ظریف وزیر خارجه سابق کشورمان و سنایی کارشناس سیاست خارجی در این برنامه پزشکیان را همراهی کردند.

نمی‌خواهم در دنیا منزوی باشیم

پزشکیان در ابتدای برنامه اظهار کرد: امرز کسی تردید ندارد که سیاست خارجی نقش تعیین‌کننده‌ای در منافع تمام مردم کشور ایران دارد.

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری افزود: راهنمای سیاست‌خارجی ما منافع مردم است؛ شعار‌های دهن پر کن که جیب مردم را خالی کند و از توسعه عقب بمانیم و مردم را گرفتار دارو کند نخواهم داد.

او ادامه داد: مردم ایران سزاوار داشتن بهترین تجهیزات هستند. در سیاست خارجی توسعه کشور را پیگیری خواهم کرد تا به یک زندگی شایسته مردم ایران برسیم.

پزشکیان گفت: نمی‌خواهم در دنیا منزوی باشیم وجوانانمان در حسرت کشور‌های دیگر به دنبال مهاجرت باشند. ما همین ایران را داریم، پس باید آن را برای خود و فرزندانمان توسعه دهیم. سیاست ما راهگشا خواهد بود.

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری افزود: نمی‌خواهم مردم مدام چشمشان به اخبار باشد تا تحریم‌ها را بشمارند و بگویند آیا جنگ می‌شود؟ میخواهم سیاست خارجی به مردم ثبات ببخشد. در شان مردم نیست که از آینده مطئمن نباشند.

پزشکیان گفت: می‌خواهم ایرانیان در سراسر جهان سربلند باشند. با کمک شما سیاست خارجی را به نحوی دنبال می‌کنیم که ایرانی بودن افتخار باشد. طراحی و اجرای سیاست خارجی بر اساس اصل عزت، حکمت و مصلحت با رئیس جمهور است.

برای من دیپلماسی ذلت نیست

او تاکید کرد: محور سیاست خارجی دولت من این است که مردم ما عزت می‌خواهند. برای من دیپلماسی ذلت نیست. ما دیگر فرصت نداریم. در حالی که کشور‌های منطقه به دنبال توسعه هستند نمیشود درجا بزنیم.

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری افزود: ایران یک واقعیت و یک هویت است و مردم ما شایسته بهترین هستند. با سیاست خارجی واقع‌گرایی از تمام ظرفیت‌ها برای پیشبرد منافع ملی استفاده می‌کنیم.

پزشکیان بیان کرد:  پول نفت را نباید به جیب قاچاقچیان بریزیم. با تحریم شاید بشود زنده ماند، اما نمی‌شود پیشرفت کرد. نباید فرصت‌ها را محدود کرد. مردم همواره برای ما فرصت بودند. در طول تاریخ دیپلماسی همواره برگ برنده بوده است. دستگاه دیپلماسی همراه با عقلانیت و شجاعت را پیش خواهیم گرفت.

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری افزود: اسلام و تشیع حوزه تقویت ماست. روابط و اشتراکات را با همسایگان و کشور‌های مسلمان دنبال خواهیم کرد. نباید کشور‌های منطقه به دنبال تسلط بر دیگران باشند.

او ادامه داد: اگر منافع‌مان را در جهت رفع تنش به کار ببریم، قدرت‌های فرا منطقه بر این منطقه مسلط نخواهند شد. روابط ایران را بر اساس منافع ملی گسترش خواهیم داد و منافع خود را برون سپاری نخواهیم کرد. به هیچ قیمتی اجاره خدشه دارشدن استقلال ایران را نمیدهیم. فقط روابط متوازن با دنیا منافع ایران را تامین خواهند کرد.

هرگز به دنبال امنیت اجاره‌ای نخواهم بود

پزشکیان اظهار کرد: سیاست خارجی ما تک گزینه‌ای نخواهد بود. مزیت نسبی ایران را در کریدور‌ها بازسازی خواهیم کرد. ایران می‌تواند بازی‌ساز باشد. امنیت ملی ما در گروی توسعه داخلی و نفوذ منطقه‌ای است.

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری افزود: نگاه من به جهان فرصت‌گرا خواهد بود نه تهدیدگرا. دفاع از مرز‌ها فقط باید بر عهده خودمان باشد. هرگز به دنبال امنیت اجاره‌ای نیستیم لذا تقویت منطقه‌ای برای ما مهم است.

او ادامه داد: با همین قدرت به همت بزرگانی مانند شهید سلیمانی، کشور‌های منطقه را از شر داعش رها ساختیم. امنیت کشور فقط محدود به نیروی نظامی نیست و وضعیت نامناسب اقتصادی آسیب به امنیت ملی است.

پزشکیان بیان کرد: آلودگی هوا و بحران آب، آسیب به امنیت ملی است. نباید وضعی داشته باشیم که دیگران میان ملت و حاکمیت شکاف بیاندازند. در یک کلام رضایت مردم و همراهی با دولت را مولفه مهم امنیت ملی میدانم.

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری افزود: دعوا‌های جناحی را آسیب به سیاست خارجی می‌دانم. همه جریانات باید در جهت منافع ملی باشند. ما تنها با طبع بلند می‌توانیم در کوتاه‌ترین مدت به قله‌های بلند توسعه برسیم. همه جناح‌های سیاسی را شریک دستاورد‌ها می‌دانم و بستری برای هم افزایی. تعهد می‌دهم که در این راه کوتاه نخواهم آمد.

ما فقط همین یک ایران را داریم و چاره‌ای جز آبادکردن آن نداریم

 پزشکیان شخصیتی صادق و وطن پرست است

ظریف در ادامه میزگرد سیاسی اظهار کرد: افتخار دارم در کنار مردی وطن‌پرست و صادق هستم. فقط یک نکته می‌گویم مبنی بر اینکه سیاست خارجی ما براساس قانون اساسی و براساس بیانات مقام معظم رهبری است. سه اصل عزت، حکمت و مصلحت چهارچوب سیاست خارجی کشور را تشکیل می‌دهند، اما رئیس جمهور است که چهارچوب‌ها را می‌سازد.

مشاور پزشکیان در این میزگرد سیاسی بیان کرد: این فرد می‌تواند در آینده کشور نقش داشته باشد. بدون سیاست خارحی مستقر و با اجماع ملی نمی‌توانیم منافع ملی کشور را پیش ببریم و دیپلماسی خوبی داشته باشیم.

او ادامه داد: حتی نمی‌توانیم با دوستان ارتباط داشته باشیم. نگاه ما یک سیاست خارجی متوازن است. معتقدم این سیاست خارجی میتواند برای مردم و نقش منطقه‌ای ایران عزیز راهگشا باشد.

در این سیاست خارجی بسیار مهم است که چه کسی رئیس‌جمهور باشد

سرمایه بزرگی در اختیار دیپلمات‌ها قرار گرفته است

مهدی سنایی دیگر مشاور پزشکیان در ادامه برنامه اظهار کرد: جهان در دوره گذار است و کشوری مستقل و بزرگ مانند ایران جایگاه بلندی در عرصه جهان دارد، اما این منوط به چند شرط است. ابتدا اینکه سیاست خارجی برای ما آورده داشته باشد در حالی که در دوره‌های قبل بیشتر آورده تحریم برای ملت داشته است.

سنایی افزود: کشور ایران سرمایه بزرگی در اختیار دیپلمات‌ها قرار داده است، به سبب فرهنگ و قدرتش. دوگانه‌هایی که داریم نظیر شرق و غرب و یا سیاست نرم و یا سخت. امروز کشور‌های مستقل بیشتر به سیاست خارجی چند بعدی روی آورده‌اند و نقش آسیا را جدی گرفته اند.

او ادامه داد: ملت از این دوگانه‌ها عبور کردند و ما هم باید عبور کنیم. همه این ظرفیت‌ها را در احتیار سیاست خارجی قرار دهیم. سیاست خارجی موفق پشتوانه مردمی می‌خواهد.

سنایی بیان کرد: جایگاه آسیا و قدرت‌های شرقی در جایگاه ایران منقش شده است. در جلسه‌ای که اخیرا با کارشناسان چینی داشتیم، چین با باز کردن در‌ها به نتیجه رسید.

مشاور پزشکیان افزود: حکمت و مصلحت اقتضا می‌کند که از دایره تحریم‌ها خارج شویم. کارشناسان چینی می‌گفتند آیا شما واقعا معتقدید که با تحریم می‌توانید پیشرفت کنید؟ آیا یک مثال در دنیا وجود دارد که با تحریم پیشرفت کرده باشد؟

سنایی گفت: بنده ۴ سال است که مصاحبه نداشتم و مشغول تدریس در دانشگاه تهران بودم، ولی امروز با افتخار در خدمت دکتر پزشکیان هستم، چون این مرد را به جز راستی و صداقت و درستی نمی‌شناسم. پایبندی و شجاعت در این مردم وجود دارد و مطمئنم که کشور با او چند گام به جلو خواهد رفت.

کارشناسان چینی به من می‌گفتند واقعا فکر می‌کنید با تحریم می ‌شود پیشرفت کرد؟

سجادپور کارشناس میزگرد سیاسی اظهار کرد: سوال من این است که چطور می‌خواهید این سیاست‌ها را پیاده کنید به خصوص با توجه به متن اجتماعی که ما داریم؟ مساله‌های بین المللی می‌توانند ساده معرفی شوند و با یک مذاکره به عنوان کوتاه آمدن قلمداد شوند و یک عکس ساده تبدیل به موجی شود که مانع کار شود.

کارشناس برنامه افزود: سیاست خارجی با امنیت کشور سر و کار دارد و امری کارشناسانه است، اما از پشتیبانی مردمی باید برخوردار شود. اما چگونه می‌خواهید در جامعه‌ای که نگاه مختلفی دارد این سیاست خارجی فنی را دنبال کنید؟

قرار نیست با کسی دعوا کنیم

پزشکیان پاسخ داد: رسول خدا در مدینه مهمترین کارش این بود که فرمودند با هم برادر شوید. اگر شکوفایی و سربلندی مردم خود را می‌خواهیم باید ابتدا مشکل خود را در داخل حل کنیم. ما در ابتدا کوتاه می‌آییم.

پزشکیان ادامه داد: ما با دعوا نمی‌توانیم مشکل خود و دنیا را حل کنیم. دعوا به نفع هیچکس نیست. باید با همدیگر صلح کرده و اختلافات را از بین ببریم. باید با کشور‌های منطقه و سرمایه‌گذاران آنها ارتباط اقتصادی داشته باشیم.

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری اظهار کرد: اگر کسی بیاید و سرمایه‌گذاری کند و ما برای آن تهدید درست کنیم و آن فرد نداند که قرار است چه بلایی سر سرمایه‌اش بیاید طبیعتاً ما را برای سرمایه‌گذاری انتخاب نمی‌کند. هر چقدر کارشناس تکنیکال ما بخواهد روابط را درست کند با یک موشک هوا کردن و یک مسئله امنیتی همه چیز از بین خواهد رفت. 

او ادامه داد: باید سعی کنیم از کارشناسان کارکرده و با سابقه استفاده کنیم. نه اینکه یک آدم صفر کیلومتر را بیاوریم. وقتی مسائل درست شد باید به این کارشناسان مسئولیت بدهیم تا مشکلات اقتصادی و سیاسی و اختلافات را حل کنند و همچنین سند‌های مشترک اقتصادی امضا کنند. 

پزشکیان گفت: ما قرار نیست با کسی دعوا کنیم مگر اینکه بخواهیم به عزت و سربلندی کشور لطمه بزنیم. قطعاً زیر بار حرف زور هم نخواهیم رفت و باید وحدت خود را حفظ کنیم. هدف حل مشکل و برنامه‌ریزی برای سرمایه گذاری کشور‌های منطقه است. اگر کسی زور نگوید ما هم با او مشکلی نداریم.

ایزدی کارشناس سیاسی اظهار کرد: چند شب پیش یک نفر در گفتگوی ویژه خبری از شما پرسید که آیا دولت شما دولت سوم روحانی است. اما امروز که تشریف آوردید وزیر خارجه آقای روحانی و سفیر ایشان را همراه خود آورده‌اید و این ذهنیت ایجاد می‌شود که خیلی هم از دولت سوم آقای روحانی دور نیستید، آیا این برداشت بنده درست است؟

فواد ایزدی گفت: آیا می‌دانید که تحریم‌های ایران بعد از برجام بیشتر شده است؟ آیا می‌دانید که برخی از قوانین سخت تحریمی مانند کاتسا بعد از برجام اعمال شد؟ در ایام مذاکره برجام برخی افراد هشدار می‌دادند که اعتماد به آمریکا هوشمندانه نیست و اینکه فکر کنیم تصویب برجام الزامی برای طرف آمریکایی ایجاد می‌کند تا این قرارداد را اجرا کند و در آن بماند نیست. 

کارشناس برنامه بیان کرد: گر کسی خواب باشد می‌توان آن را بیدار کرد، اما اگر کسی خود را به خواب زده باشد نمی‌توان آن شخص را بیدار کرد. آقای روحانی در دانشگاه شریف در اردیبهشت سال ۱۳۹۲ گفت آمریکایی‌ها کدخدای ده هستند و با کدخدا بستن راحت‌تر است و این سیاست آقای روحانی بود. اگر دولت شما با دولت ایشان متفاوت است آن تفاوت‌ها چیست؟

قرار است تا ابد با آمریکا دعوا کنیم یا می‌خواهیم حلش کنیم؟

 به شهید رئیسی اجازه داده شد که نفت بیشتری نسبت به روحانی بفروشد

پزشکیان جواب داد: می‌خواهیم تا آخر دعوا کنیم یا مشکلات را حل کنیم؟ اگر می‌خواهیم دعوا کنیم همین رویه را ادامه می‌دهیم، اما اگر می‌خواهیم مشکلات حل شود کارشناس باید به ما بگوید که چه کنیم؟ اگر بخواهیم دعوا کنیم که روز به روز مردم را بدبخت‌تر می‌کنیم. هر کجا خواستیم توافق کنیم تورم پایین آمده و هر جا غیر این بود تورم بالا رفت. 

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: اگر بتوانیم تحریم‌ها را برداریم مردم راحت می‌توانند زندگی کنند و وضع ما بهتر می‌شود. هیچ مستند علمی وجود ندارد که بگوید کسی در تحریم رشد کرده است. می‌خوایم رشد کنیم باید مشکلمان را حل کنیم. اگر بخواهیم در تحریم بمانیم یعنی باید مردم را بدبخت و رشد و توسعه را کنار بگذاریم. البته باید اقتدار ملی را حفظ کنیم و نباید کوتاه بیاییم. 

او ادامه داد: در همین جریان جنگ غزه قدرت ایران بیشتر نمایان شد و با دست بالا می‌توانیم درس‌های بین‌المللی ظاهر شویم. بدون سرمایه‌گذاری خارجی و صادرات نمی‌توان رشد کرد؛ در دنیا یک نمونه وجود ندارد. هر مشکلی یک راه حل دارد. اگر هیچ راه حلی نداریم و بگوییم که مردم باید زیر این تحریم بمیرند. خوب بگویید. ما تا آخر هستیم.

پزشکیان افزود: بگویید برای نجات مردم از این بحران در آن گیر افتادند راه حل شما چیست؟ من می‌توانم حرف‌های گنده بزنم چرا که پول و امکانات دارم، اما خیلی از مردم نمی‌توانند زندگی عادی داشته باشند. امکان ندارد بدون ارتباط با کشور‌های همسایه و توافق بتوانیم کشور را جلو ببریم.

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری اظهار کرد: سردار سلیمانی عراق را از دست داعشی‌ها نجات داد، اما همین‌ها پول ما را برنمی‌گردانند. تا کجا باید این رویه را ادامه دهیم؟ همین چین نفت را از ما ارزان می‌خرد و پول ما را نمی‌دهد و در ازای آن جنس می‌فرستد. ما چه گناهی کرده‌ایم که این مملکت باید اینگونه باشد؟

پزشکیان ادامه داد: به آقای رئیسی اجازه داده شد که نفت بیشتری نسبت به دولت آقای روحانی بفروشد. وقتی که فروخته می‌شود اصلاً مشخص است که پولش چه می‌شود؟ این آقازاده‌ها ببینید از همین بخور بخور‌ها چه زندگی برای خود درست کردند. کسانی که مخالفند تحریم‌ها برداشته شوند کسانی هستند که دارند کاسبی می‌کنند، در حالی که مردم دارند بدبختی می‌کشند.

قرار است تا ابد با آمریکا دعوا کنیم یا می‌خواهیم حلش کنیم؟

معادله قدرت دولت‌های بزرگ در حال تغییر است

متقی دیگر کارشناس برنامه اظهار کرد: تجربه‌های دوران گذشته را نباید جناحی سیاسی تلقی کرد. چرا که این تجربه‌ها باید یک نگاه جدیدی برای ما ایجاد کند، چون به نتیجه نرسیدیم.  آقای پزشکیان من با شما موافقم آنچه که شما بر روی آن تاکید دارید. تلاش ذهنی برای بهینه‌سازی اقتدار ملی و قدرت اقتصادی کشور است. اما مهم‌ترین پرسش این است که چگونه؟

کارشناس برنامه بیان کرد: معادله قدرت دولت‌های بزرگ در حال تغییر است. یک زمانی ایران در وضعیت کنترل همه جانبه آمریکا قرار داشت و هواپیمای مسافری ما را به بهانه زدند. به بهانه تحریم‌ها را علیه ما اعمال کردند چرا که یک مبنای تفکری دارند که باید با ایران مقابله کنند. 

او ادامه داد: ما در چه نظام بین‌المللی زندگی می‌کنیم؟ این دوران؛ دوران گذار است و با افول آمریکا همراه است. اگر این افول نبود الگوی رفتاری آمریکا در رفتار با ایران در وضعیت موازنه فراساحلی قرار نداشت. 

متقی افزود: باید بدانیم چین و روسیه در فضایی که آمریکایی‌ها به ما کمک نمی‌کنند و فقط می‌خواهند ما را محدود کنند از آن لذت می‌برند. نگاهشان این است که باید به ایران جایگاه داد تا موازنه برقرار شود. باید چین و روسیه را در امر سیاست بین‌الملل دریابیم. مقاومت نیز در مانیفست شما کمتر دیده شد. نگاه شما درباره چین و روسیه در آینده سیاسی کشور چیست؟

نباید تصمیمی بگیریم که روزگار مردم سیاه شود

 پزشکیان گفت: حرف تازه‌ای ندارم جزء انسجام داخلی و بهره بردن از کارشناسان تجربه دار و هماهنگی با رهبر معظم انقلاب. باید مشکل مردم را حل کنیم. نباید تصمیمی بگیریم که روزگار مردم سیاه شود. مردم باید زندگی کنند.

ایزدی اظهار کرد: ۴ نسخه شما همیشه داشتید. به نظر من به تجربه دولت آقای روحانی بی توجه نباشید. توافق که حاصل شد با دولت اوباما هم مشکل داشتیم. منتظر میوه برجام شدیم. ما در آن روز‌ها کلا منتظر بودیم که ببینیم چه می‌شود. پس از چند سال بایدن آمد و بایدن هم به برجام بازنگشت.

پزشکیان اظهار کرد: مقام معظم رهبری فرمودند که باید با دنیا بر اساس عزت حکمت و اقتدار رفتار کنیم؟ قبول دارید یا نه؟ شما کارشناس هستید یا من؟ کی این بلا را سر مردم آورده است؟ نسخه‌ای بدهید که این شاخص‌هایی که می‌گویید در آن دیده شوند و مشکلات اقتصادی حل شود.

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری بیان کرد: شما باید از درون این دنیا نسخه‌ای که بتواند عزت و زندگی راحت امنیت مردم را تامین کند را بدانید. مردم از ما یک زندگی معمولی می‌خواهند و ما این زندگی را بر آنها حرام کرده‌ایم. ما در داخل نباید دعوا کنیم، اما این کار انجام می‌دهیم. 

او ادامه داد: انسان‌های آگاه و با تجربه باید نسخه برای مملکت بنویسند تا مشکلات مردم حل شود. من نه چپی هستم نه راستی و برای مملکتم تلاش می‌کنم. اگر نتوانیم نسخه برای کشور بنویسیم، یعنی روز به روز کشور را بحرانی‌تر خواهیم کرد. در آب، انرژی، محیط زیست و گاز بحران داریم. تابستان برق را قطع می‌کنیم و زمستان گاز را.

پزشکیان اظهار کرد: دومین ذخایر گاز دنیا را داریم و در این زمینه مشکلات داریم. در داخل باید دست از این دعوا‌ها برداریم و مراکز تحقیقاتی باید بنشینند و چاره را بیاندیشند. دوستانی که همراه من هستند کارشناس هستند، اگر شما فرد بهتری سراغ دارید بفرمایید. 

مردم از ما یک زندگی معمولی می‌خواهند که آن را برایشان حرام کردیم

سجادپور بیان کرد: چند روز پیش عرض کردم که سیاست خارجی یک کار ترکیبی سیاسی اجرایی و علمی است. به نظر می‌رسد اعتماد به نفس در ارتباط با دنیا در بخشی وجود ندارد. نظر شما در رابطه با این موضوع چیست؟

ایزدی نیز اظهار کرد: فراموش نکنید طرف آمریکایی از برجام بیرون آمد. بله درسته و افرادی هستند که کاسبان تحریم هستند. آمریکایی‌ها از همان ابتدا در برجام نمی‌خواستند بمانند. خودشان هم می‌گقتند، اما کسی گوش نمی‌کرد.

کارشناس برنامه تاکید کرد: این دوستان اگر می‌خواستند مشکلات را حل کنند ۸ سالی که اینجا بودند و مسئولیت داشتند مشکلات را حل می‌کردند. ما باید روابط خود را با آمریکایی‌ها مدیریت کنیم. روابط ما با آن‌ها درست نمی‌شود. نکته آخر آن است که از کارشناسانی که جملات شب گذشته‌تان را گفته‌اند، دوری کنید. دیشب چندین بار درباره بانک جهانی حرف زدید.

فواد گفت: این بانک چندان درست نیست. دولت آمریکا نفوذ زیادی در این بانک دارد و اطلاعات آن‌ها غلط است. مسئولین این بانک با داده‌هایشان جایگاه سه کشور عربستان و آذربایجان و امارات را با دروغ بالا آوردند. این بانک کاملا سیاسی است.

موضوع ایران و آمریکا حل‌شدنی نیست

پزشکیان جواب داد: من ۴۰ کشور را مطالعه کردم. بانک جهانی را ول کنید. دستورالعمل اجرایی داریم و باید آن را انجام دهیم. مسئولان باید پاسخگو باشند. می‌گویند برای تغییر چند استراتژی وجود دارد. ۱- مدیریت نیروی انسانی ۲- باید با افرادی که برایمان کار می‌کنند، قرار داد ببندیم. 

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری افزود: مشکل این است که برادران شما توهم دارند که می‌خواهیم آن را شکست دهیم. من وزیر بهداشت بودم و از این استراتژی‌ها استفاده کردم و نتیجه آن را هم گرفتم. در بحث علمی غلط است که به همدیگر انگ بچسبانیم.

ایزدی در پاسخ گفت: لطفا کمی کتاب بیشتر مطالعه کنید.

متقی نیز اظهار کرد: نکته این است که شما درباره موازنه حرف زدید. صادقانه می‌گویم در جهانی که معادله قدرت وجود دارد عدالت بر اساس آن تعیین می‌شود. مصدق نتوانست در این امر کاری کند. نکته این است موازنه از طریق قدرت انجام می‌شود. شما چه راهی برای تحقق این موازنه خواهید داشت. آیا سیاست قدرت را عملی می‌کنید و یا سازش انجام می‌دهید.

پزشکیان جواب داد:  باید موازنه را عملی کنیم و باید کاری کنیم که به ما زور نگویند. این هم جواب من.

تحریم را با عدد نمی‌شمارند و این کار مغلطه است

ظریف در ادامه گفت: تحریم را با عدد نمی‌شمارند و این کار مغلطه است. قانون کاتسا هیچ تحریم جدیدی ندارد، چون برجام اجازه نمی‌داد تحریم جدیدی توسط آمریکا وضع شود. مردم ما دیدند در سال ۹۵ و ۹۶ دو سال متوالی تورم تک رقمی و رشد دو رقمی داشتیم.

وزیر خارجه سابق کشورمان افزود: بعضی روزنامه‌ها نوشتند ترامپ هیچ وقت از برجام خارج نمی‌شود، چون برجام به نفع آمریکا است. تنها کشوری که از اسنپ بک برجام استفاده کرده است جمهوری اسلامی است .سه بار آمریکا را در مجمع عمومی شکست دادیم و ظرفیت غنی‌سازی را از ۲۰ به ۶۰ رساندیم.

او گفت: بایدن قرار بود به برجام برگردد، اما اسرائیل و قانون راهبردی مجلس ما مانع برگشت بایدن به برجام شد. در آن ۶ ماه تلخ ما بار‌ها می‌توانستیم برجام را زنده کنیم و مردم از این فلاکت زجر نکشند .

مشاور پزشکیان بیان کرد: در سه سال دولت شهید رئیسی ۱۵۰۰ تحریم به ۲۵۷۰ رسید. اگر می‌خواهید سر مردم را با عدد شیره بمالید درست بمالید. مردم ببینید فروش نفت شما را کجا بردند؟

او گفت: سیاست بایدن این بود که پیچ فروش نفت ایران را شل کند بعد یک نفر می‌گوید ما یاد دادیم دولت نفت بفروشد. معجزه هزاره سوم و جلیلی جز تحریم برای مردم چیزی نیاوردند. دولت روحانی کشور را سربلند کرد.

معجزه هزاره سوم و جلیلی جز تحریم برای مردم چیزی نیاوردند

مهدی سنایی در پایان مناظره اظهار کرد: باید یادی از وزیر شهید داشته باشم. عمرم صرف سیاست شرقی شده است. اما قدرت را نمی‌توان انکار کرد. دشواری کشور‌ها در برقراری معادله قدرت و توسعه است.

سنایی گفت: کشوری که به توسعه نرسد قدرتش را از دست می‌دهد. تجربه نشان داده کار با روسیه و چین مهم است. آسیا در حال برآمدن است و هژمونی آمریکا در حال کاهش است. افتضای جهان سیاست چند بعدی است. کشور ما کشور بزرگی است و اقتضای سیاست چندبعدی را دارد.

خبرنگاران: فاطمه تورانلو، فاطمه سیدی و محمدحسین نیک‌خوی متین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۸۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۱ ۳۱ خرداد ۱۴۰۳
پس وسطی هستی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۹ ۳۰ خرداد ۱۴۰۳
درود به شرفت رای ما پزشکیان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۰ ۳۰ خرداد ۱۴۰۳
yjcاگه طرفدارکسی خاصی نیست همه ی پستارابزاروگرنه قیامت جوابگو هستی.من به روحانی دوم که به جای حل مشکلات مردم درمجلس ورزش میکرده وقدم میزده به جای حل مشکلات رای نمیدم‌هم قدوقواره ی ریاست نیستی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۴ ۳۱ خرداد ۱۴۰۳
باز خوبه ورزش میکرده مثل بقیه خواب نبوده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۷ ۳۰ خرداد ۱۴۰۳
رای ما مسعود پزشکیان ، اگر اقتصاد قوی و زندگی راحت با امنیت لازم دارید، اصلا راه و روش ایشون رو با روحانی و دیگران مقایسه نکنید کارهای این بنده خدا ربطی به اشتباهات روحانی نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۹ ۳۰ خرداد ۱۴۰۳
چپ و راستت که اصلاح طلب نشسته
...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۴ ۳۰ خرداد ۱۴۰۳
اقای پزشکیان نیا اینقدر برای خودت کامنت مثبت نزار
با اوردن ظریف پرونده خودت خیلی زود بستی
بازی تموم شد از خواب بیدار شو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۱ ۳۰ خرداد ۱۴۰۳
من به پزشکیان رای میدهم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۵ ۳۰ خرداد ۱۴۰۳
من به جلیلی رای میدم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۷ ۳۱ خرداد ۱۴۰۳
من به زرشکیان رای نمی‌دهم، منبه اصلاح طلب جماعت رای نمی‌دهم، دهه سیاه نود رو تکرار نمیکنیم
Iran (Islamic Republic of)
با افتخار ایرانی ام
۰۸:۱۷ ۳۰ خرداد ۱۴۰۳
#نه به بازگشت به روحانی #نه به پزشکیان
به خدا هنوز زخم هایی که به اقتصاد و سیاستمون زمان اینا وارد شد خوب نشده
کابوس تکرار روحانی
Poland
ناشناس
۰۷:۵۹ ۳۰ خرداد ۱۴۰۳
پزشکیان شخصیت متواضع داره ولی متاسفانه هیچ برنامه ای راهبردی و ایده و هدفی رو متصور نیس و نداره و این باز 4 سال بحران رو خواهد ساخت. امروز دیگر هیچ اعتقادی به پزشکیان ندارم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۴۹ ۳۰ خرداد ۱۴۰۳
رای من پزشکیان و تمام
Iran (Islamic Republic of)
رضا علیمردانی
۰۶:۴۹ ۳۰ خرداد ۱۴۰۳
پزشکیان با ظریف و دار و دستش خودشم خراب کرد. اصلا منطقی نیست. قشنگ مشخصه وضعیت کشور با انتخاب پزشکیان چی میشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۴۱ ۳۰ خرداد ۱۴۰۳
خدایا کشور ، کشور امام زمانه خودت حفظش کن از دست این احمق ها
ای کاش مردم بیدار میشدند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۲۳ ۳۰ خرداد ۱۴۰۳
پزشکیان معلوم نیست چه برنامه های داره خودشم امید نداره،چطور میخواد کار کنه و به مردم امید بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۵ ۳۰ خرداد ۱۴۰۳
مردم حواستان باشد این پزشکیان ترکش‌های روحانی هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۰ ۳۰ خرداد ۱۴۰۳
دقیق دولت روحانی هست
کابوس دولت روحانی دولت ۷۰۰ مرگ کرونا در یک روز کابوس افتخار به نساختن حتی یک خانه کابوس وزارت آموزش و پرورش وزارت ارتباطات کابوس گروه مذاکره کننده پر از جاسوس کابوس فرجام سرکاری و پاره پوره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۶ ۳۰ خرداد ۱۴۰۳
عملکرد و کارهای پزشکیان ربطی به دولت روحانی نداره حالا یکی اومده مشکلات و اقتصاد کشور را درست کنه شما جلوش رو میگیرید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۸ ۳۰ خرداد ۱۴۰۳
درستش خدمت برای مردم است نه احزاب ولی ظریف حزب دارد و مدافع شماست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۵ ۳۰ خرداد ۱۴۰۳
ایشالله پزشکیان پیروزه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۴ ۲۹ خرداد ۱۴۰۳
پزشکیان یعنی همون دولت روحانی که کشور را پوکوند
چطور میشه به هچنین آدم هایی اعتماد کرد?
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۳ ۲۹ خرداد ۱۴۰۳
اقای پزشکیان میگه نه چپیم نه راستی . ظریف را که اوردی روحانی و خاتمی و حزب کارگزاران که دنبالتند بازم میگی چپی نیستی . واقعا چیه ظریف مهمه که مشاور شما شده . وزارت خارجه در زمان روحانی و ظریف که می توانستند واکسن وارد کنند امروز و فردا کردند و انداختند گردن فتف . بارها و بارها گفتید اگر فتف را قبول نکنیم نمی توانیم واکسن وارد کنیم . پس چطور شد آقای رئیسی بدون قبول فتف واکسن وارد کردتد و جلوی مرگ بیشتر مردم را گرفتند . مردم داشتند جان می دادند اما شما به فکر امریکا بودید اصلا حان مردم براشما مهم نبود اگه مهم بود کاری می کردید اما دریغ از یک واکسن . حالا چطور خجالت از مردم نمی کشید من نمیدانم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۹ ۲۹ خرداد ۱۴۰۳
وجدانا" ، انصافا" ، خداوکیلی جواب دادن جناب قالیباف به سوالات را توجه کنید .
سوال در مورد چرایی سقوط و کم ارزش شدن ارزش سهام بورسی را اینگونه جواب داده که بورس مسیر درستی را طی نکرده !!!!!!!!!!!!!!
جناب قالیباف عزیز، خسته نباشید که فرمودید بورس مسیر درستی را طی نکرده !!!!!!!! خب این را که بورس مسیر درستی را طی نکرده و به این وضعیت اسفبار دچار شده را یک دانش آموز ابتدایی هم می داند . مجری علت آن را و بانیان و عاملین سقوط بورس و راهکار و برنامه های جنابعالی برای خروج از این وضعیت را پرسیده اند . آیا اینگونه جواب دادن یک بی احترامی به شعور مردم نیست ؟!!!!!!!!
اگر هم به اعتقاد جناب قالیباف بورس مسیر درستی را طی نکرده، وظیفه ی مجلس و بخصوص رئیس مجلس در هدایت بورس به مسیر درست چی بوده ؟؟ چرا بورس را به مسیر درست هدایت نکردید ؟؟
آیا تیم اقتصادی دولت به سرپرستی خاندوزی و عشقی رئیس سازمان بورس عامل انحراف بورس از مسیر درست نبودند ؟ چرا جنابعالی با موءاخذه و استیضاح و برکناری وزیر اقتصاد و رئیس بانک مرکزی و رئیس سازمان بورس اقدامی انجام ندادید ؟!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۴ ۲۹ خرداد ۱۴۰۳
مردم شما رو بخدا فریب این دارودسته روحانی رو نخورید بخدا اینا درد وطن ندارن درد نون ندارن ...هر دفعه فقط با شعارهای عوامفریبانه میان و کشور رو به فلاکت میندازن ۸سال نیروگاه نساختن ۸سال پالایشگاه نساختن ،دارو ودرمانمون به مشکل خورد و..و..و..فقط انگار شعارهاشون رو زدن رو تکرار بلایی به سر کشور آوردن که رئیسی شهید هر چی تلاش میکرد انگار این چاه فلاکت پر نمیشد وقتی به دوران روحانی فکر میکنم تنم میلرزه ،روحانی فقط سرمایه دارها رو سرمایه دارتر کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۳ ۲۹ خرداد ۱۴۰۳
از اون ظریفی که کنارت نشسته معلومه کدوم وری هستی
ادامه دهنده روحانی ها و خاتمی ها
دولت‌های پوچ و ناکارآمد
وزرایی مانند آخوندی و غیره
دروغگو و ناکارآمد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۰ ۲۹ خرداد ۱۴۰۳
از کارشناسانی که امروز آوردی و حامیان و اعضای ستادت نشان دادی که چپ چپی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۷ ۲۹ خرداد ۱۴۰۳
این حرفها را جلوی آقای زاکانی بزن تا حقیقت آشکار شود که شما چپی یا راستی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۶ ۲۹ خرداد ۱۴۰۳
پزشکیان همان دولت دوحانی هست .یعنی تورم بیچارگی .فقط سعید جلیلی
Iran (Islamic Republic of)
ح
۲۲:۵۱ ۲۹ خرداد ۱۴۰۳
دروغ محض
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۷ ۲۹ خرداد ۱۴۰۳
اول دروغ میگن و آخر هم دروغ دیگر مشت شما برای ما باز شده کاش به اندازه این وقتی که صرف تبلیغ و دروغ می کنید آره به همین اندازه به مردم خدمت کنید پدر ریاست بسوزد که ارزش این همه دروغ را دارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۲ ۲۹ خرداد ۱۴۰۳
نه چپی نه راست؟ پس عمۀ من اصلاح طلبه حتماً... !!!!
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۲۲:۲۲ ۲۹ خرداد ۱۴۰۳
دورود برتو برای ایران ومردم برای مازندگی معمولی هم آرزوست لطفا معیشت رو درست کنید دیگه هیچی نمیشه خرید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۲ ۲۹ خرداد ۱۴۰۳
فقط اقای جلیلی
شماها همتون با روحانی دستتون یک کاسه هست ملت رو بدبخت میکنید..مردم ما دیگه زرنگ شدن اقای پزشکان از اوردن ظریف مشخصه که نه چپی هستی و نه راستی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۹ ۲۹ خرداد ۱۴۰۳
پس از مدتها یک کاندید باسواد پیدا شد
Iran (Islamic Republic of)
سرباز اسلام
۲۲:۱۶ ۲۹ خرداد ۱۴۰۳
سلام
عرض می کنم شما فرمودید نه چپم ، نه راست ولی بنظر می رسد که هم چپ هستید و نَه راست
گذشته چراغ راه اينده است شما از ابتداي رايج شدن اين دو اصطلاح علمدار اصلاحات بوده ايد اما اينك اينچنين نفي مى فرماييد زيبنده شما نيست
بهتر است صادق باشيد
اقاي ظريف در دوران تصدي وزارت امور خارجه امضاء جان كري را تضمين مي دانست وبه دوستي با وي افتخار مى كرد مهمترين دستاورد ايشان وقت كشى بود اين مغايرت سياست و استفاده از اشخاص تكرارى ناموفق فرصت مردم را تلف خواهد كرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۶ ۲۹ خرداد ۱۴۰۳
نه چپی نه راست! ولی چپ چپ چپی. پزشکیان جان قرن24و کلاه سر مردم گذاشتن؟ با این همه رسانه و حافظه ذخیره ساز؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۰ ۲۹ خرداد ۱۴۰۳
کل دار و دسته اصلاح طلبان انگشت کوچک جلیلی هم نمیشن
Iran (Islamic Republic of)
این چه بیمه تکمیلی بازنشستگان است که متأسفانه آزمایشگاه های و... طرف قرار داد بیمه دانا قبول نمی کنند. بیمه تکمیلی دانا هم بدتر از مخابرات است.
۲۱:۳۰ ۲۹ خرداد ۱۴۰۳
این چه بیمه تکمیلی بازنشستگان است که متأسفانه آزمایشگاه های و... طرف قرار داد بیمه دانا قبول نمی کنند. بیمه تکمیلی دانا هم بدتر از مخابرات است.
Iran (Islamic Republic of)
..
۲۱:۳۰ ۲۹ خرداد ۱۴۰۳
دکتر مسعود پزشکیان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۸ ۳۰ خرداد ۱۴۰۳
دکتر جلیلی حامی ملت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۷ ۲۹ خرداد ۱۴۰۳
آقای ظریف حافظه ی ما کوتاه مدت نیست
همه چیز رو یادمونه
تو به شعور ۸۵ میلیون ایرانی داری توهین میکنی
خجالت بکش
خوبه حالا عصر رسانه ست و همه ی تصاویر و ویدئوهای شما و دولت روحانی موجوده
شما ما رو چی فرض کردی که اینطوری داری با دروغ گفتن به ملت توهین میکنی

واقعا برای پزشکیان متاسفم متاسفم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۱ ۲۹ خرداد ۱۴۰۳
قانون و عدالت را در مورد پرداخت وام بازنشستگان تامین اجتماعی رعایت کنید و این در حالی است که متأسفانه هنوز هم وام های 2 ، 5، 7، 10، 12، 15، 20 و 30 میلیونی را به برخی بازنشستگان تامین اجتماعی نداده اند چرا؟ ثبت‌نام وام قرض‌الحسنه 30 میلیونی بازنشستگان غلط و اشتباه است سازمان تأمین‌اجتماعی وام قرض‌الحسنه 30 میلیونی را بدون ثبت نام باید به حساب همه بازنشستگان تامین اجتماعی واریز کند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۱ ۲۹ خرداد ۱۴۰۳
وسط باش ولی برای ایران رئیس‌جمهور خوبی باش دنیا ارزش نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۰ ۲۹ خرداد ۱۴۰۳
ثبت‌نام وام ۳۰ میلیون‌تومانی بازنشستگان تأمین‌اجتماعی از امروز آغاز شد
ثبت‌نام وام ۳۰ میلیون‌تومانی فقط بازنشستگان و مستمری بگیران شهر تهران و نه بازنشستگان و مستمری بگیران سایر شهرهای کشور
Iran (Islamic Republic of)
تبریز
۲۱:۱۴ ۲۹ خرداد ۱۴۰۳
دم خروس را یا قسم حضرت عباس را ، این روزها هر چه دیدیم نشست با اعیان و اشراف دولت لواسان نشین و مالکان شرکتهای مختلف حیاتی و دخیل ویرانگرانه در امور اقتصادی کشور است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۱ ۲۹ خرداد ۱۴۰۳
مردم هواسشون هست که باید به پزشکیان رای بدن خیلی زور نزنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۴ ۳۱ خرداد ۱۴۰۳
مردم حواسشون هست که به امثال زرشکیان اعتمادی نیست، فساد طلبان مرده‌اند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۰ ۲۹ خرداد ۱۴۰۳
پزشکیان میخواهدراه اعتدال حسن روحانی را ادامه دهد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۹ ۲۹ خرداد ۱۴۰۳
دروغگویی از این واضح تر کنارت سفیر و وزیر خارجه دونسمند کشورمان (حالا اومده کسی نتونه جوابش را بده گرد و خاک می‌کنه با اون دیپلماسی که خودت یک برگ برجام را هم نخواندی کری قول داده )
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۳ ۲۹ خرداد ۱۴۰۳
میگه چپ نیستم بعد رفته با خودش بزرگ دولت چپ رو آورده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۱ ۲۹ خرداد ۱۴۰۳
دستاوردهای مذاکره کننده قبل از ظریف هم بگید وانت پراید ۱۰۵ میلیونی حالا سایپا ۳۱۰ میلیون می فروشد طی ۳ سال
Iran (Islamic Republic of)
حسنی
۲۰:۴۵ ۲۹ خرداد ۱۴۰۳
دروغ آشکار نچم ونه راست آنکه بعلت نشسته کیست
Spain
ناشناس
۲۰:۴۲ ۲۹ خرداد ۱۴۰۳
آزموده را آزمودن خطاست
ظریف#برجام#روحانی#خسارت محض
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۲ ۲۹ خرداد ۱۴۰۳
خدایا به فریاد ما برس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۱ ۲۹ خرداد ۱۴۰۳
متأسفانه اصلاح طلبها از جهل مردم خیلی خوب استفاده میکنند خصوصاً از حافظه ضعیف برخی مردم چنان بهره میبرند که حتی خودشون هم تعجب میکنند که چرا مردم دوبار از یه سوارخ گزیده میشوند به خدا در جلسات خصوصی اصلاح طلبها به ریش ملت میخندند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۹ ۲۹ خرداد ۱۴۰۳
قشنگ معلومه این کاره نست
فقط شعار شعار شعار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۵ ۲۹ خرداد ۱۴۰۳
3 ماه است از سال 1403 گذشت که متأسفانه هنوز هم تکلیف همسان‌ سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی ، معلوم و روشن نیست چرا؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۲ ۲۹ خرداد ۱۴۰۳
آیا واقعا آمریکا وغرب را یک متحد متعهد میدانید در صد سال گذشته اگر یک بار آمریکا یک کار باتعهد و فای به عهد ورسیدن به توافق انجام داده بگویید تا ما هم مثل شما سر سپرده شویم شگردآمریکا به خائنین کشورها وملتهایشان بها میدهد اما همان هزینه بها راهم از خودشان میگیرد اما به چشم نوکری به همین خائنان نگاه میداند
Iran (Islamic Republic of)
کوهکمری
۱۹:۴۲ ۲۹ خرداد ۱۴۰۳
پزشکیان چیزی از خود ندارد فقط به اطرافیان دلبسته است پزشکیان ازنقطه ضعف ملت سواستفاده میکند مثل روحانی ادعا میکرد همه مشکلات کلید داردوآنهم دست من است الان پزشکیان چندین بار سفره مردم روم میکشد این همه کاندیدها دغده دغده شأن همین است ولی پزشکیان درهر بحثی از جواب منطقی سریع سراغ سفره مردم را مطرح میکند مردم بید به شعارها هرگز اعتماد نکنند مردم باید طرحها برنامه ها مدنظر قرار دهند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۸ ۲۹ خرداد ۱۴۰۳
روحانی هم همینها رو میگفت آخرش رو دیدیم چی شد! تابستون تو اوج گرما برق قطع میشد، ما کارونی و روغن و شکر نوبتی نایاب میشد و ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۷ ۲۹ خرداد ۱۴۰۳
اروپا جنایتکار به برجام پایبند نیست و از سال 2015 تاکنون هم نبوده است و ایران هم در مورد اروپا در برجام کوتاهی کرده است.
Iran (Islamic Republic of)
اروپا جنایتکار از سال 2015 تاکنون به برجام پایبند نیست و ایران هم در مورد اروپا در برجام کوتاهی کرده است.
۱۹:۲۴ ۲۹ خرداد ۱۴۰۳
اروپا جنایتکار از سال 2015 تاکنون به برجام پایبند نیست و ایران هم در مورد اروپا در برجام کوتاهی کرده است.
United States of America
ناشناس
۱۹:۱۶ ۲۹ خرداد ۱۴۰۳
اقای فواد ایزدی واقعا کارشناسه؟ داده های بانک جهانی برای آذربایجان و امارات و عربستان غلطه؟ اونوقت این رو از کجا فهمیدند؟ باز خوبه حرفی از ترکیه نزد، فکر کنم یادش رفت :)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۴ ۲۹ خرداد ۱۴۰۳
متاسفانه طوری صحبت میکنند که آدم فکر می‌کنه سیاست خارجه خاله بازیه که با حرف قشنگ کار پیش بره.
دنیا بر اساس موازنه قدرت مذاکره می‌کنه .هر چه قدرتمند تر در تمام جهات باشی در مذاکرات امتیاز بیشتری میگیری.
توافقی که هر کس بتواند آن را پاره کند ارزش از پایه نداشت. چون ما باید همیشه باج بدهیم تا طرف مقابل کاری نکند.
آقای ظریف حرف خوب زدی ولی برجام توافق اصلا خوبی نبود چون ضمانت اجرا نداشت.
این چه توافقی
برجام از قولنامه یک بنگاه ضمانت کمتر داشت.
فقط خوب صحبت میکنید .مملکت با حرف درست نمیشود و این را ملت متوجه هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۷ ۲۹ خرداد ۱۴۰۳
در تمام کشورهای اسلامی ماه رمضان و ماه محرم، تاسوعا و عاشورای که فرا می‌رسد قیمت موادغذایی کاهش پیدا می‌کند در کشور ما به دلیل بی‌توجهی دولت، دولتمردان، مسئولان و نمایندگان مجلس برعکس قیمت‌ها بالا می‌رود. بنویسید بسیاری از پست‌ها و جایگاه‌هایی که دولتی‌ها ونمایندگان اشغال کرده‌اند به دلیل بی‌توجهی به مردم غصبی بوده و باید پاسخگو باشند.
در حالی که دولت ۴ وزیر را مأمور مبارزه با گران‌فروشی کرده، ولی متاسفانه تاکنون هیچ کاری برای مشکلات اقتصادی مردم، افزایش قیمت ها، کالاها، اجناس، گوشت، مرغ، میوه و ... نکردند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۶ ۲۹ خرداد ۱۴۰۳
سرمدی: حمایت از بازنشستگان، وظیفه مجلس است/ متاسفانه تاکنون فقط یک شعار بوده است متاسفانه مجلس در باره مشکلات بازنشستگان کوتاهی کرده است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۶ ۲۹ خرداد ۱۴۰۳
به چپ و راستیات یه نگاه بنداز بعد حرف بزن!؟!؟!؟!
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۹:۰۵ ۲۹ خرداد ۱۴۰۳
1399/12/12 - 13:35
متقاضیان مسکن ملی 150 میلیون تومان وام می گیرند/ و این در حالی است که بانک ملی شغبه نسیم شهر رباط کریم وام ودیعه مسکن 15 میلیون تومان از اول آذر ماه سال 1399 تاکنون به بنده نداده است چرا؟ تاکنون هزاران پیام به رئیس بانک مرکزی و رئیس بازرسی بانک ملی دادم و ارسال کردم ولی متاسفانه تاکنون هیچ خبری بررسی، پیگیری و رسیدگی نیست چرا؟ درخواست رسیدگی دارم.
بانک ملی شعبه نسیم رباط کریم کد 2358
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۵ ۲۹ خرداد ۱۴۰۳
جناب پزشکیان این راست می گی ؟؟!!!

پس احمدی نژاد معاون اول کن و اقتصاد و صنعت را بهش بسپار و بهش بگو نمی دونم هر کاری کردی. باید از مالزی و ترکیه در صنعت و علم و اقتصاد پیش بیفتیم

با توانی که احمدی نژاد سراغ دارم این کار واست می کنه

هم تو به عنوان رئیس جمهوری فهیم وطن دوست ، و تحول گرا شناخته خواهی شد

هم وطن از وجود نخبه بی بهره نخواهد ماند
Poland
ناشناس
۰۸:۰۴ ۳۰ خرداد ۱۴۰۳
شاید این مسیر رو احمدی نژاد قبول کنه و معاون بشه میتونه پیشبرد اهداف داشته باشه ولی باید اول پزشکیان موضع خودشو روشن کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۳ ۲۹ خرداد ۱۴۰۳
چگونه است وزیر بی ادب تعاون، کار و رفاه اجتماعی بدون مدرک و بدون دلیل در رسانه ها اعلام می کند حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی 80 درصد افزایش یافته است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۱ ۲۹ خرداد ۱۴۰۳
خون شاغلنی ها برای بازنشسته ها رنگین تر است؟
واقعا دلیلش را تحقیق و تفحص کنید واقعا چرا کارگران شاغل حدود 15 تا 16 میلیون عیدی میگیرند اما بازنشستگان 2/500 واقعا چرا اینگونه است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۸ ۲۹ خرداد ۱۴۰۳
یک نفر مقام مسئول از دولت و مجلس پاسخ بدهد این دو قوه در کشور چه کاره هستند. چرا تاکنون به مشکلات کارمندان و کارگران و بازنشستگان تامین اجتماعی هیچ کاری نمی کنند و سکوت کرده اند.
Iran (Islamic Republic of)
به تخلفات سازمان بورس هم بررسی و رسیدگی کنید که متأسفانه هر سال علنی و آشکار سود سهام سهامداران دزدی می کند.
۱۸:۵۱ ۲۹ خرداد ۱۴۰۳
به تخلفات سازمان بورس هم بررسی و رسیدگی کنید که متأسفانه هر سال علنی و آشکار سود سهام سهامداران دزدی می کند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۸ ۲۹ خرداد ۱۴۰۳
دانشگاه ها خالی نشده بلکه راحت طلبی به جای صبر وتحمل بوسیله راحت طلبان و مفت خوران دارد به جامعه تزریق میشود.
Iran (Islamic Republic of)
بازنشسته شرکت مخابرات منطقه تهران
۱۸:۴۸ ۲۹ خرداد ۱۴۰۳
76500 هزار سهم و هر سهم 11 ریال و اریز مبلغ 841500 ریال در تاریخ 1402/06/20 سود سهام اخابر مخابرات شرم آور و تاسف بار است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۷ ۲۹ خرداد ۱۴۰۳
بله هیچکس با تحریم موافق نیست اما به چه قیمتی به قیمت تسلیم شدن دربرابر قلدری ها واینکه بگویند اگر خفه نشوید بیشتر تحریم میشوید ما این قدرت را به وسیله سازشکاران به دست نیاوردیم که به وسیله آنها از دست بدهیم. مثل رئیسی اهل کوشش باشید مشکلها خود به خود حل میشن وقتی یه رئیس جمهور مثل یه کارگر لباسش خاکی میشه مردم هم میفهمن باید با مشکلات کنار بیان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۵ ۲۹ خرداد ۱۴۰۳
روحانی: مسائل اصلی با آمریکا در مذاکرات وین حل و فصل شده است/ و این در حالی است که مسائل اصلی با آمریکا در مذاکرات وین و نه تنها حل و فصل نشده است و 100 درصد هم بیشتر شده است.
روحانی در مذاکره، توافق هسته ای، برجام و مذاکرات وین هزار بار به مردم ایران دروغ گفته است.
اعتراف روحانی: در مذاکرات وین مسائل اصلی ایران با آمریکایی‌ها حل و فصل شده/ و 100 درصد فقط دروغ بوده است و این در حالی است که هنوز هم مسائل ایران با آمریکایی ها جنایتکار و هم کشورهای اروپایی جنایتکار حل وفصل نشده است.
Iran (Islamic Republic of)
عمار .
۱۸:۴۲ ۲۹ خرداد ۱۴۰۳
به نام خداوند جان و خرد : ای شیطونهای ناقلا حرفهای قشنگ می زنی به دلم داری چنگ می زنی !!! ولی کمتر سرمون رو شیره بمالید هشت سال زیر رو بالا پایینتون رو ملت ایران اسلامی دیدن خدا بیامرزد شهید رئیسی رئیس جمهور فقط توی این مدت داشت خرابکاری‌های شما اصلاح طلبان رو ماله کشی رفع رجوع درست می کرد بنده خدا همه نورمان گرانبهای دولت هشت ساله شما به دولت شهید خدمت جمهور رسید رسوخ نفوذ کرده بود کاریشما نمی تونست بکنه و این سیاست شما اصلاح طلبان بود تا با بدنام کردن دولت شهید سید رئیسی بتوانید مثل الان برای خودتان باز هارتو پورت به راه بی اندازید به سر قدرت حکومت ایران اسلامی بنشینید همه به خوبی می دانند که آمریکا و انگلستان و اروپایی‌ها غربیها از ایران هراسی هزاران بار بیشتر از زمانی که ایران هراسی وجود نداشته باشد منفعتهای بسیار کلانی می برند برده اند خواهند برد تجارت‌های کلان تسلیحات نظامی برای ایران هراسی روسیه هراسی چین هراسی به راه انداخته اند ولی بر فرض محال اگر روزی با ایران اسلامی و روسیه و چین در صلح دوستی باشند عمرا بتوانند همچنین سودهای کلانی از تجارت‌های فروش تسلیخاتشان کنند با همین ایران روسیه چین هراسی که به راه انداخته اند در منطقه جهان اسلام خاورمیانه حضور مستمر در کشورهای مختلف دارند و دارن باجگیری می کنند و مثل گاو شیر ده می دوشنشان غربیها آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها عاشق ایران اسلامی هستند چونکه دارن از قبل ایران هراسیشان منفعت‌های کلانی می برند آنان خودشان از ایران اسلامی محافظت می کنند به گونه استخوان توی زخم گذاشتن ایران اسلامی و هرگز با ایران اسلامی صلح دوستی آشتی نخواهند کرد اگر هزاران بار شما انعطاف پذیری خود را در تمامی شرایطی که خواسته اند را هم قبول کنید باز بهانه های تازه ترس برای دشمنی به راه انداختن خواهند آورد چونکه نون آب چرب چیلیشان در ایران هراسی روسیه هراسی چین هراسی در جهان است بنابراین شما اصلاح طلبان کمتر سر مردم ایران اسلامی را شیره بمالید بگذارید جناب دکتر استاد سعید جلیلی همان راه سید شهید خدمت و جمهور را دنبال کنند برای دور زدن تحریمها و البته ضعفهایی هم که در آن زمان بوده اصلاخش کنند با گامهای بلندتری بهتر تمامی امورات ایران اسلامی را بپیش برند تمامی صحبتهای زیبا و قشنگ شما اصلاح طلبان را همان اصولگرایان جناب آقای دکتر استاد سعید جلیلی بسیار بهتر عملیاتی اجرایش خواهد کرد بنابراین شواهد میدانی نشان می دهد که ۸۵/ درصد مردم ایران به جناب آقای دکتر استاد سعید جلیلی محترم خردمند بصیر شجاعدل عادل نخبه خلاق پرتلاش خستگی ناپذیر رای خواهند داد در مورد شما اصلاح طلبان خوش سر زبان هم باید بهتان بگوییم آزموده را آزمودن خطاست . والسلام و صلوات التماس دعا . افتااااااااااااااااااااااااااااااااااااد حالا برو دو تا روشن شید . و من الله التوفیق .
Iran (Islamic Republic of)
علی اصغر سعیدپناه
۱۸:۲۶ ۲۹ خرداد ۱۴۰۳
چرا از جلیـــــــــــــــــــــــــــــــــلی می‌ترسند؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۸ ۲۹ خرداد ۱۴۰۳
پرویی نجومی هر کی اولین بار گفت واقعا درست گفت دمش گرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۴ ۲۹ خرداد ۱۴۰۳
حرف و عملت هماهنگ نیست فقط با اصلاح طلبان رفت آمد معاشرت دارید و ریس ستادت همه و همه چپ های سزسخت هستند بعد می گی نه چپ و نه راستم مردم را از همین حالا ساده گیر آوردی واقعا.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۲ ۲۹ خرداد ۱۴۰۳
تبریک میگم اقای پزشکیان در حالی که تا الان محبوب ترین نامزد و شانس اول بودی
با اوردن ظریف قراره رکورد کروبی تو سال ۸۸ تو کمترین میزان رای بزنی و از اخر اول بشی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۵ ۲۹ خرداد ۱۴۰۳
هفتاد سال عبادت یک شب به باد میره یعنی این
در حالی که نامزد پیشتاز بود و شانس اول
با اوردن ظریف اخر میشه میگی نه ببین
Iran (Islamic Republic of)
...
۱۸:۰۴ ۲۹ خرداد ۱۴۰۳
دوستان مهمتر از انتخابات و این حرف ها باید آینده رو دید
رئیس جمهور روسیه رفته کره شمالی
اروپا گفته روسیه رو پشیمان میکنه
لهستان گفته باید انبار غله رو پر کرد
آمریکا بسته های میلیارد دلاری به اکراین میفرسته
ناتو تعداد تسلیحاتش رو زیاد کرده
چین تایوان رو محاصره دریایی کرده
کره شمالی و جنوبی در مرز هاشون تنش رو شروع کردن
مقامات اسرائیل در حال جلسه و رفت و آمد تو منطقه با سران اعراب هستند
اسرائیل و حزب الله هر لحظه ممکنه جنگ رو شروع کنن
فقط مونده ترامپ بیاد که استارت این اتفاقات بیفته
این یعنی صف آرایی برای جنگ جهانی سوم
مهم
مهم
مهم
ایران قراره چکار کنه؟
حذف شهید رئیسی و شهید امیرعبداللهیان اتفاقی هست؟؟
و اما انتخابات و تائید صلاحیت های جنجالی اون...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۲ ۲۹ خرداد ۱۴۰۳
من به پزشکیان رای میدم آخه ایشون نسخه ایرانیزه شده جناب بایدن هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۴ ۲۹ خرداد ۱۴۰۳
اولا yjcاینقدر که از پزشکیان خبر کار کردی از ۵نامزد دیگر نکردی.ایشان گفتند نه چپ هستند نه راست.پس این همه سیاستمدار چپ در ستادش چکار میکنند.بسه دروغ مردم ایران چشم و گوششان باز باز هست و خام شماها نمیشند.مردم خادمی در تراز شهید رجایی و شهید رئیسی میخواهند.پرتلاش.صادق صبور مردمی و با اخلاص
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۲ ۲۹ خرداد ۱۴۰۳
پزشکیان رئیس جمهور است . بقیه آب در هاون می کوبند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۰ ۲۹ خرداد ۱۴۰۳
زمان روحانی برجام باعث شد همه چی گران بشه ایشان بشه رئیس جمهور خدا ایی نکرده این دفعه برجام باعث جنگ بین ایران و اسرائیل و انگلیس خواهد شد
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۱۷:۴۴ ۲۹ خرداد ۱۴۰۳
رای دادن به این گروه مثلا اصلاح طلب قطعا نشان ضعف حافظه هست!
فقط کافیه یادتون بیاد رییس جمهورشون گفت شنبه فهمیدم بنزین گرون شد! و خندید!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۵ ۳۰ خرداد ۱۴۰۳
اصولگراها هم قول درست کردن یک هفته ای بورس را به مردم دادند . بی انصاف نباشید .
اصولگراها هم قول بزرگتر شدن سفره های مردم را دادند .
Luxembourg
ناشناس
۱۷:۳۸ ۲۹ خرداد ۱۴۰۳
قطعا به عقب برنمیگردیم انشاالله
دیگه گذش اون زمون دادا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۹ ۲۹ خرداد ۱۴۰۳
به گمانم پول پاشی ها به خبرگذاری ها هم رسیده ،خبرنگاران جوان هم پول گرفتن که همش برا پزشکیان خبر کار میکنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۱ ۲۹ خرداد ۱۴۰۳
اشتباه زدم سبزه چون حرفش درست هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۱ ۲۹ خرداد ۱۴۰۳
ترامپ، ظریف را ضایع کرد و حاضر نشد با ظریف مذاکره کند. توییت ترامپ در 25 ژانویه 2020 را بخوانید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۹ ۲۹ خرداد ۱۴۰۳
خب مرد مومن این فرد و بقول تو اصلاح طلبان از کجا پول دارند که پول پاشی کنند؟؟؟دستشان مانند کاندیداهای شما به بیت المال وصل است یا به پولهای ایران در چین که باهاش قرارداد چند ملیارد دلاری ببندن؟؟؟کاسب تحریم هستند که پول داشته باشند بپاشند و یا تولیت آستان قدس و سایر بقاع متبرکه دستشون است؟اگر قرار بر پول پاشی باشد که اولویت با همه کاره های پول نفت و ...مملکت است و درآمدهای سرشار شهرداری و ... پزشکیان و ظریف پولشان کجا بود که بپاشند؟؟پس هر سخنی را نگو و ترس از شکست در انتخابات را با اینگونه سخنان سخیف سرپوش نگذار.نترس بعید است مردم با انتخابات صلح کنند و پزشکیان با رای بالقوه ۳۰ ملیونی ،بالفعل شود و انتخاب شود.احتمالا باز مثل دوره قبل کاندید شما با ۲۰ درصد واجدین شرایط انتخاب میشود.پس نیاز نیست دین و دنیا و آخرت خود را بخاطر فلانی بفروشی و تهمت بزنی به یک وطن پرست .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۸ ۲۹ خرداد ۱۴۰۳
قشنگ معلومه چطور داری فکر می کنی . هنوز انتخاب نشدی داری پالس می فرستی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۳ ۲۹ خرداد ۱۴۰۳
رای فقط اصلح جلیلی
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۷:۲۸ ۲۹ خرداد ۱۴۰۳
8سال مملکت سر اون برجام سرکاری به باد فنا دادین دوباره میخواین همون راه برین 8سال دیگه بریم سرکار شمارفرصتتون تمومه اگه کار کن بودید توهمون هشت سال کار میکردید
Iran (Islamic Republic of)
بورس
۱۹:۳۱ ۲۹ خرداد ۱۴۰۳
خالی نبود کلا برجام دوسال پابرجا بود که اتفاقا تو همون دوسال دلار راکد بورس خوب قیمتها مناسب تر بود تازه برجامی که آمریکا درست اجرای نکرد و بقول شما اسم بود همون اسم هم بازار کنترل کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۴ ۲۹ خرداد ۱۴۰۳
اینکه می فرمایند نه چپند و نه راست برای ایران تلاش می کنند، اگر رئیس جمهور شوند راست و دروغ این ادعا را در انتخاب وزراء و استانداران و سایر مدیران خواهیم دید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۴ ۲۹ خرداد ۱۴۰۳
اونایی که میگن رأی ندید، خودشون مبخوان به پزشکیان رأی بدهن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۱ ۳۰ خرداد ۱۴۰۳
چطوری فهمید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۳ ۲۹ خرداد ۱۴۰۳
انگاری که حسن روحانی و یار و غارش
دارند .حرف میزنند
پزشکیان یعنی دوره سوم حسن روحانی و دار و دسته اش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۹ ۲۹ خرداد ۱۴۰۳
چقدر قشنگ حرف میزنه اگه بتونه واقعا حرفاش عمل کنه عالی میزنه
تفکر صحیح همینه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۰ ۲۹ خرداد ۱۴۰۳
فرض رو بر این می گیرم که شوخی می کنی...
وگرنه یه بچه هم می فهمه که جناب پزشکیان اصلا حرفی برای زدن نداره. سوالات رو با پیش کشیدن دغدغه های معیشتی مردم جواب میده. آخرش هم که جواب کارشناسو نداد و گفت ظریف جواب میده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۴ ۲۹ خرداد ۱۴۰۳
روحانی یادت رفته مگه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۰ ۳۰ خرداد ۱۴۰۳
دشمنان کشور ایران در رأس آنها انگلستان نمی‌گذارد این شعارهای بی پشتوانه به اجرا درآید
France
ناشناس
۱۶:۵۶ ۲۹ خرداد ۱۴۰۳
yjc خودش طرفدار اصلاح طلبان هست انگار که نظرات مخالفان انها را منتشر نمیکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۸ ۲۹ خرداد ۱۴۰۳
اتفاقا yjc طرفدار اصولگرایان است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۳ ۲۹ خرداد ۱۴۰۳
چون کارشون درست هست حرف درست حسابی میزنه شیره نمالن سر ملت همان گرانی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۱ ۲۹ خرداد ۱۴۰۳
جلیلی =سقوط اقتصاد و بورس همانند دولت فعلی .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۱ ۲۹ خرداد ۱۴۰۳
آفرین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۴ ۳۰ خرداد ۱۴۰۳
حرف درست هست چه شیره بمالید يا نمالی رای من دکتر پزشکیان هست خودتان واقعا میدانید که کی رای میاره
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۶:۵۶ ۲۹ خرداد ۱۴۰۳
وقتی دردوره ریاست جمهوری سیزدهم وقتی ازتلویزیون درجلسه ای اعضای دولت قبل هم بودند فکرشومیکردم که پرروترازاین حرفها باشید(دولت روحانی) که بااین همه خرابکاری وتنگی نفسی که بهمون در8سال دادید دوباره بیادسرکار؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۱ ۲۹ خرداد ۱۴۰۳
پزشکیان در تصمیم گیری ضعیف است تا میاد فکر کنه چه بکنه چه نکنه کشور به فنا رفته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۵ ۲۹ خرداد ۱۴۰۳
اشتباه منفی دادم
Luxembourg
Bm20
۱۶:۳۷ ۲۹ خرداد ۱۴۰۳
سلام
روحانی هم می‌گفت نه جپم نه راست ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۶ ۲۹ خرداد ۱۴۰۳
پزشکیان رفت بزرگترشا آورد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۴ ۲۹ خرداد ۱۴۰۳
بله گفت با کارشناسی کار انجام می‌دهم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۳ ۲۹ خرداد ۱۴۰۳
ترامپ که دارد می آید به دنبال مذاکره نیست. تجربه نشان داد ظریف و تیمش در مقابل ترامپ مناسب نیستند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۲ ۲۹ خرداد ۱۴۰۳
دقیقا، ترامپ به فکر مذاکره نیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۱ ۲۹ خرداد ۱۴۰۳
نمی دونم چرا فکر میکنید قرار ترامپ پیروز بشه
مردم امریکا به شدت احمق هستن و سیاست رو دنبال نمی کنند
چیزی که رسانه ها بگن اونو میپذیرن
الانم تمام رسانه پشت جو بایدنه
شک نکن جو بایدن میاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۵ ۲۹ خرداد ۱۴۰۳
دقیقا دکتر ظریف مناسب ترامپ هستند ترامپ های داخلی نمی گذارند تحریم ها برداشته شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۸ ۲۹ خرداد ۱۴۰۳
دقیقا همینطوره. ایشون همیشه حرف حق رو زدند در این مناظره ها. نه مثل آقای زاکانی دروغ گفتن، نه مثل آقای قاضی زاده حمله کردند و نه مثل آقایون قالی باف و جلیلی کلی گویی کردند که اصلا آدم نمیفهمید این آقایون چی میگن و بالاخره هدفشون چیه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۷ ۲۹ خرداد ۱۴۰۳
پررویی نجومی فقط پزشکیان دولت دوم حسن روحانی کلید ساز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۳ ۲۹ خرداد ۱۴۰۳
بخواب بابا پتو یخ کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۹ ۲۹ خرداد ۱۴۰۳
آقای جلیلی که برنامه می دهد کی کلی گویی کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۵ ۲۹ خرداد ۱۴۰۳
حرف حق پیدا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۶ ۲۹ خرداد ۱۴۰۳
اره خب پرشکیان همش میگه منکه نمدونم کارشناسام میان میگن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۷ ۲۹ خرداد ۱۴۰۳
ایا ظریف در جریان واکسن به مردم دورغ نگفت . ابا در جریان برجام به مردم دورغ نگفت . ایا دررفع تحریم ها به مردم دورغ نگفتند . چطور اینها خجالت نمی کسند و دوباده در مقابل مردم ظاهر شدند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۷ ۳۰ خرداد ۱۴۰۳
احسنت به حرفت در برابرش حرفی نیست ما هم نفهمیدم چی گفتند سده کرخه من ساختم خدا وکیلی این ساختهٔ فقط شیره نمالید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۸ ۲۹ خرداد ۱۴۰۳
دولت سیزدهم بورس را نابود تر از گذشته تحویل داد بدتر از همه این که به شاخص اجازه ریزش زیاد نداد؛ این در حالیست که سهام های کوچک و متوسط به قیمت شاخص 1میلیون واحد برگشته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۵ ۲۹ خرداد ۱۴۰۳
بهتراست کمی بیشتر مطالعه کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۷ ۲۹ خرداد ۱۴۰۳
همینکه دوتا وزیرت زنگنه و اذری جهرمی باشن
واسه نابود کردن ملت کافی
۱۲
آخرین اخبار