امروز آخرین فرصت ویرایش اطلاعات در طرح جوانی جمعیت

امروز آخرین فرصت ویرایش اطلاعات متقاضیان در خراسان جنوبی، برای دریافت زمین در طرح جوانی جمعیت و حمایت از خانواده است.

مودی مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی در برنامه پرسمان صدا و سیمای استان گفت: افرادی که فرزند سوم آن‌ها بعد از تاریخ ۲۴ مهر سال ۱۴۰۰ به دنیا آمده و فرم ج آن‌ها سبز باشد امکان ثبت نام برای دریافت زمین در طرح جوانی جمعیت و حمایت از خانواده را دارند.

او افزود: در بیرجند هر قطعه زمین به دو متقاضی داده می‌شود و یا امکان دریافت زمین ویلایی در روستا‌های اطراف و سایر شهرستان‌های استان را دارند و به متقاضیان این طرح در سایر شهرستان‌های استان زمین ویلایی تعلق می‌گیرد.

مودی بیان‌کرد: تاکنون ۲۰ هزار متقاضی در سایت مربوطه ثبت نام کرده اند که ۱۰ هزار و‌۵۰۰ نفر از این تعداد برای تکمیل پرونده مراجعه کرده اند و حدود ۷ هزار نفر واجد شرایط دریافت زمین شده اند که به زودی به آن‌ها اعطا می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسانی جنوبی ادامه داد: در طرح جوانی جمعیت و حمایت از خانواده دو نوع واگذاری زمین داریم، یک نوع برای افرادی است که دارای سه فرزند و بیشتر هستند که یکی از فرزندان آنان بعد از تاریخ مشخص شده به دنیا آمده که در این مورد زمین به صورت رایگان اعطا می‌شود و هزینه آماده سازی زمین نیز با دو سال تنفس و بدون سود در قسط‌های ۸ ساله از آن‌ها اخذ می‌شود.

او عنوان کرد: مورد بعدی مربوط به افرادی است که ۴ فرزند زیر ۲۰ سال دارند که برای آن‌ها علاوه بر زمین، هزینه آماده سازی آن نیز رایگان است و در استان حدود هزار مورد داشتیم که شامل این گزینه می‌شدند، اما به دلیل عدم آگاهی در گزینه دیگر ثبت نام کرده بودند که اصلاح طرح را برای آنها انجام دادیم.


بیشتر بخوانید


مودی تصریح کرد: امروز آخرین فرصت ویرایش اطلاعات برای متقاضیان طرح جوانی جمعیت و حمایت خانواده در سایت است و بعد از آن وارد مرحله اعطای زمین به متقاضیان واجد شرایط می‌شویم؛ در این طرح سند زمین به نام‌خود متقاضی می‌خورد و الزام ساخت ندارد.

تخصیص ۲۳ هزار زمین به متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن 

مودی مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: در مورد طرح نهضت ملی مسکن سهمیه استان در مسکن حمایتی شهری ۱۱ هزار و ۶۰۰ واحد در ۴ سال و تأمین حدود ۶۰۰ هکتار زمین بود که تاکنون ۵ هزار و ۵۰۰ هکتار زمین در قالب این طرح تأمین شده که برای ۳۰ شهر به صورت ویلایی و برای بیرجند به صورت اعطای زمین برای ساخت گروهی و ساختمانی است.

او افزود: حدود ۱۲۵ هزار متقاضی تاکنون در این طرح ثبت نام کرده اند که ۴۵ هزار و ۸۰۰ نفر از آنها واجد شرایط شدند و در نهایت ۲۳ هزار متقاضی موثر بودند که زمین برای آنها تأمین و تخصیص داده شد. 

مودی بیان کرد: ما توانستیم در استان برای ۵۹ هزار متقاضی در طرح نهضت ملی مسکن زمین تأمین کنیم.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی ادامه داد: اعطای زمین در بیرجند به صورت طبقاتی و گروه ساخت است که یا می‌توانند به صورت گروه‌های پنج نفره اقدام به ساخت کنند که ۲ هزار و ۱۰۰ واحد از این نوع در سایت اداری در حال ساخت است و یا در قالب تعاونی‌ها کار ساخت را پیش ببرند و در نوع دیگر نیز می‌توانند به صورت انبوه سازی کار را پیش ببرند که در استان با ۶ انبوه ساز قرارداد بستیم.

او عنوان‌کرد: با کمک بنیاد مسکن توانستیم این امکان را فراهم کنیم که متقاضیانی که در طرح نهضت ملی مسکن زمین ویلایی می‌خواهند در روستا‌های حومه شهر و یا سایر شهرستان‌های استان زمین دریافت کنند.

مودی تصریح کرد: در طرح نهضت ملی مسکن قرارداد الزام به ساخت در فرصت مشخص شده است و در صورتی که متقاضی نتواند در مدت معین شده کار ساخت واحد خود را انجام دهد زمین عودت داده شده، فرم ج وی سبز می‌شود و امتیاز آنها باقی می‌ماند به این صورت که هر زمان امکان ساخت را داشتند می‌توانند درخواست دوباره برای دریافت زمین بدهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار