مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی از معرفی به بانک ۲۱ هزار و ۴۴۳ نفر از استان خبر داد و گفت: ۹ هزار و ۹۲۵ نفر دارای انعقاد قرارداد با بانک‌های مختلف هستند.

مودی مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی در جلسه شورای مسکن استان خراسان جنوبی در تشریح آخرین وضعیت نهضت ملی مسکن در استان گفت: تاکنون در طرح نهضت ملی مسکن بالغ بر ۱۲۴ هزار نفر ثبت‌نام کردند که از این تعداد ۴۴ هزار و ۷۷۰ نفر تأیید نهایی شده‌اند.

وی با بیان اینکه تعداد متقاضیان دارای آورده بالای ۴۰ میلیون تومان ۲۲ هزار و ۲۳۹ نفر هستند، افزود: تاکنون برای ۵۸ هزار و ۹۲۸ واحد زمین اختصاص یافته و ۲۳ هزار و ۵۰۴ واحد دارای قرارداد ساخت و ۹ هزار و ۹۲۵ واحد دارای قرارداد مشارکت مدنی هستند.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی ادامه داد: ۲۰ هزار و ۷۰۸ واحد دارای پروانه ساختمانی، ۱۳ هزار و ۴۸۴ واحد در مرحله اتمام فونداسیون، هشت هزار و ۸۶۳ واحد به مرحله اتمام اسکلت و سقف، پنج هزار و ۳۶۱ واحد به مرحله اتمام سفتکاری، دو هزار و ۵۲۹ واحد به مرحله اتمام نازک‌کاری و یک هزار و ۵۷۹ واحد به مرحله اتمام عملیات ساختمانی رسیده است.

دبیر شورای مسکن استان خراسان جنوبی گفت: در طرح نهضت ملی مسکن تاکنون ۲۱ هزار و ۴۴۳ نفر به بانک‌های عامل معرفی شدند که از این ۵ هزار و ۳۵۵ نفر در انتظار تعیین شعبه و ۹ هزار و ۹۲۵ نفر دارای انعقاد قرارداد با بانک‌های مختلف هستند.

مودی بیان کرد: تاکنون حدود ۱۶ هزار نفر در طرح جوانی جمعیت ثبت‌نام کردند که حدود ۹ هزار نفر تشکیل پرونده داده و ۶ هزار و ۸۰۰ نفر تاکنون در پایش طرح واجد شرایط شناخته شده که به میزان ۱۱ هزار نفر زمین در طرح جوانی جمعیت تامین شده است.

مدیرکل راه وشهرسازی خراسان جنوبی گفت: در زمینه تعیین تکلیف مجری آماده‌سازی سایت‌های نهضت ملی مسکن در شهر‌های بیرجند، خوسف، نهبندان و سرایان مقرر شد سایت‌های ۲۷۰ هکتاری بیرجند توسط سازمان همیاری شهرداری‌ها و سایت ۲۷ هکتاری بیرجند و سایت‌های خوسف، سرایان و نهبندان توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اجرا شود.

وی همچنین در جلسه شورای مسکن شهرستان قائنات اظهار داشت: در شهرستان قاینات تاکنون ۱۱ هزار و ۴۸۳ نفر در سامانه نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده که از این تعداد ۵ هزار و ۴۷۷ نفر واجد شرایط بوده و تاکنون برای ۹۵۶ واحد زمین تامین شده است. 

مودی افزود: مجری آماده سازی سایت ۸۵ هکتاری شهر قاین شهرداری است که از پیشرفت فیزیکی مطلوبی برخوردار بوده و خدمات آب و برق و گاز نیز انجام شده است.

مدیرکل راه وشهرسازی خراسان جنوبی ادامه داد: در شهر قاین سایت ۵۶۵ هکتاری تثبیت شده و طرح تفکیکی آن به تصویب رسیده و در حال برنامه‌ریزی واگذاری سهم مالکین این اراضی در راستای توافق هستیم.

وی بیان کرد: طی یک سال گذشته ۱۵۰۰ هکتار اراضی مورد نیاز برای متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن و قانون جوانی جمعیت در قالب توافق با مالکین به محدوده شهر قاین الحاق شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار