خراسان جنوبی در نرخ ولادت، رتبه دوم کشور را کسب کرد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی گفت: خراسان جنوبی در نرخ ولادت، رتبه دوم کشور را کسب کرده است.

طالبی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی با اشاره به افزایش ۲.۶ درصدی ولادت در خراسان جنوبی طی سال ۱۴۰۲ گفت: خراسان جنوبی در نرخ ولادت حائز رتبه دوم کشوری شده است.

او با تأکید بر اینکه اجرای قانون جوانی جمعیت مشوق بسیار خوبی است، افزود: انتظار می‌رود دستگاه‌های متولی مفاد این قانون را به موقع در استان اجرا کنند تا وضعیت ازدواج و فرزندآوری در خراسان جنوبی بهتر شود.

طالبی بیان کرد: از آغاز اجرای این طرح تاکنون ۱۷ جلسه ستاد حمایت از خانواده، ۴۰ جلسه هم مربوط به ساماندهی امور جوانان و ۱۰ کمیته ساماندهی ازدواج در استان برگزار شده است.


بیشتر بخوانید


معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی از برگزاری ۷۶۸ کارگاه آموزشی در حوزه ازدواج برای مزدوجین خبر داد و عنوان کرد: حمایت از ۲۷ پایان نامه دانشجویی در زمینه جوانی جمعیت و خانواده، راه‌اندازی چهار مرکز مشاوره ازدواج، افتتاح مرکز همسان‌گزینی، ایجاد شبکه فعالین حوزه جوانی جمعیت و انعقاد بیش از ۸۲ تفاهم‌نامه با سازمان‌های مردم نهاد در جهت طرح جوانی جمعیت، ازدواج، فرزندآوری و موضوعات خانواده هم از دیگر اقدامات این حوزه بود.

او با اشاره به راه‌اندازی ۳ مرکز تخصصی ناباروری سطح ۲ و ۳ در استان، اظهار کرد: در نتیجه فعالیت این مراکز ۱۶۳ تولد نوزاد را داشته‌ایم.

طالبی به پیشگیری از سقط‌های بی‌مورد با ارائه مشاوره و اجرای طرح ارتقاء امنیت غذایی مادران باردار و دارای فرزند زیر ۲ سال اشاره کرد و ادامه داد: برنامه حمایت تغذیه‌ای کودکان زیر پنج سال مبتلا به سوء تغذیه در استان در حال اجراست.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی تصریح کرد: در قالب پویش ملی ایران جوان بمان، ستاد اجرایی فرمان امام (ره) برای فرزند به دنیا آمده یک حساب بانکی با مبلغ ۲ میلیون تومان افتتاح می‌کند، به عنوان هدیه تولد فرزند به مادر کارت یک میلیونی اعطا کرده و به پدر فرزند هم وام بلندمدت ۱۵ میلیون تومانی تقدیم می‌شود.

او در پایان بر ضرورت اطلاع‌رسانی مشوق‌های قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده توسط رسانه‌ها تأکید کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.