دژکام:

رئیس جمهور آینده به برنامه هفتم آگاه باشد

امام جمعه شیراز بر آگاهی رئیس جمهور آینده بر برنامه هفتم جمهوری اسلامی تاکید کرد و گفت: رئیس جمهور آینده باید بداند این برنامه چه هست و به آن آگاه باشد و توان اجرایی کردن برنامه را داشته باشد.

آیت‌الله لطف‌الله دژکام در خطبه‌های نماز جمعه امروز شیراز با اشاره به دو جمله از خطبه ۱۷۳ نهج البلاغه امیرالمؤمنین (ع) و مسائل امروز مردم، اظهارداشت: جمله اول وصیت امیرالمومنین به تقوا است که وظیفه مسلم همه ما است که روز جمعه یادآور یکدیگر شویم. ما در معرض دشمنی هستیم که به چشم ظاهر او را نمی‌بینیم، اما دائم درصدد فریب ماست پس ما نیز باید به صورت مستمر یاد خود بیاوریم که خدا را در نظر بگیریم.

او در ادامه افزود: حضرت علی (ع) می‌فرماید: "أَیُّهَا النَّاسُ إِنَّ أَحَقَّ النَّاسِ بِهَذَا الْأَمْرِ أَقْوَاهُمْ عَلَیْهِ وَ أَعْلَمُهُمْ بِأَمْرِ اللَّهِ فِیهِ"، مردم! جامعه بدون رئیس نمی‌شود، رئیس جمهور ما شهید شد و در قانون اساسی نوشته شده که تا ۵۰ روز فوری رئیس انتخاب شود. حالا می‌خواهیم رئیس انتخاب کنیم، امیرالمؤمنین فرموده چه کسی بیشترین حق را دارد که رئیس باشد؟ امروز کدام یک از این شش کاندیدا بیشتر از همه حقش است که رئیس جمهور شود؟

امام جمعه شیراز با اشاره به دو ویژگی مسئله ایمان به خدای متعال و آگاهی، بیان کرد: حضرت علی (ع) فرموده کسی که وقتی مسئولیت بگیرد قدرت این را داشته باشد که کار را جلو ببرد و قدرت مدیریت داشته باشد. کشور را دست کسی ندهیم که نمی‌تواند. قوی‌ترین فرد برای اجرای منویات ملت که برخاسته از دین و اسلام است باید انتخاب شود.

آیت‌الله دژکام افزود: امیرالمؤمنین (ع) در ادامه فرمود دوم "أَعْلَمُهُمْ بِأَمْرِ اللَّهِ فِیهِ"، از همه آگاهتر را انتخاب کنیم، آگاه‌تر نسبت به اینکه در کار حکومت باید چکار کند. برای اینکه علم خیلی گسترده است و ممکن است کسی در رشته‌ای خیلی جلو باشد، اما امروز که رئیس می‌شود وظیفه او چیست؟ باید اعلم باشد نسبت به وظایف خودش، آگاهی که رهبر انقلاب فرمودند یعنی به عنوان رئیس جمهور آگاه باشد که باید چه کار کند.

او به برنامه هفتم توسعه جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت: رئیس جمهور آینده باید بداند این برنامه چه هست و به آن آگاه باشد و توان اجرایی کردن برنامه را داشته باشد به عبارتی باید جربزه عملیاتی کردن این برنامه را داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با تصریح بر اینکه هر کسی مرد میدان اقدام و عمل نیست، گفت: اینکه رهبر معظم انقلاب می‌فرماید رئیس جمهوری می‌خواهیم که پرکار و فعال باشد. این کار بر روی دوش شما مردم است که هم باید برای انتخاب در صحنه حضور داشته باشید و هم باید چنین آدمی را انتخاب کنید.

امام جمعه شیراز اظهارکرد: برنامه هفتم توسعه ۲۴ سرفصل دارد و بنده به سه مورد آن اشاره می‌کنم؛ اولین چیزی که در برنامه هفتم فصل اول مشخص شده رشد اقتصادی ۸ درصدی است. رشد اقتصادی ۸ درصدی اگر محقق شود یعنی بیکار نخواهیم داشت. ما اگر بخواهیم کار تامین شود باید در هر سال از این ۵ سال رشد ۸ درصدی داشته باشیم و این چیزی است که ما داریم دنبال می‌کنیم.

او به نکته دوم در برنامه هفتم و نرخ تورم که باید تک رقمی شود را یادآور شد و افزود: می‌بینید چه فرد قوی باید انتخاب شود؟ یک ستونی باید باشد که ملت به آن تکیه کند. می‌بینید که تورم چه بر سر مردم در می‌آورد؟ این در برنامه پیش بینی شده است با هدفگذاری که رهبر انقلاب تعیین کرده است.

آیت‌الله دژکام اظهارکرد: نکته سوم موضوع مسکن و دغدغه بسیار زیاد مردم است. در این خصوص بایستی در طول برنامه سالی یک میلیون مسکن جدید ساخته شود. کسی که می‌خواهد رییس جمهور شود باید کمربند خود را محکم کند، ۳ هدف از ۲۴ هدف برنامه را عرض کردم. آقایان خود کلاهشان را قاضی کنند و اگر نمی‌توانند کنار بایستند و به فردی که توانایی دارد کمک دهند.

خطیب نماز جمعه امروز شیراز خاطرنشان کرد: در این بین مردم در ادامه انتخاب فرد اصلح به عنوان رییس جمهور، باید در مقابل وعده‌هایی که داده شده و اموری که رئیس جمهور منتخب باید دنبال کند مطالبه‌گر باشند.

امام جمعه شیراز در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به کشتار بیش از ۳۸ هزار انسان فلسطینی به واسطه خودخواهی، تکبر و استکبار چند صهیونیست از خدا بی‌خبر طی ماه‌های اخیر گفت: این کودکان، زنان و مردان بیگناه در حقیقت قربانی تکبر و غرور تعدادی صهیونیست هستند.

آیت الله دژکام افزود: تمام صهیویست‌هایی که در اسرائیل حضور دارند تعدادشان از ۶ میلیون نفر فرارتر نمی‌رود و این برای سران کشور‌های اسلامی شرم آور است که این چند میلیون این گونه مردم فلسطین را به خاک و خون کشیده و آواره کرده‌اند. متأسفانه برای برائت هم موانع و محدودیت‌های ایجاد شد تا این اعلام برائت در صحنه حج کمرنگ باشد.

امام جمعه شیراز ادامه داد: از عید قربان که پیش رو داریم دهه ولایت است که اوج آن می‌شود عید غدیر؛ روز عید غدیر همه مهمان حضرت احمد بن موسی (ع) هستیم و بایستی یک شکوه و عظمت ولایی جلوه‌گر شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار