شهردار مشهد گفت: ۲۴۰ هزار ریال طرح توسط شهرداری و بخش خصوصی در بافت منطقه ثامن (محدوده اطراف حرم رضوی) در سال جاری اجرا می شود.

محمدرضا قلندر شریف شهردار مشهد گفت: با تغییر طرح تفصیلی منطقه ثامن، رکود خاصی در این منطقه ایجاد شده بود و سرمایه گذاران رغبتی به اجرای طرح نداشتند.

وی اضافه کرد: مذاکره با سرمایه گذاران انجام و برای اجرای طرح‌ها به توافق رسیدیم، از این رو به زودی ۴۵ هزار میلیارد ریال طرح در این منطقه توسط شهرداری بهره برداری و عملیات اجرایی ۳۵ هزار میلیارد ریال طرح جدید نیز آغاز می‌شود.

شهردار مشهد گفت: همچنین در این منطقه شهرداری ۱۳۰ هزار میلیارد ریال طرح توسط بخش خصوصی و ۳۰ هزار میلیارد ریال نیز توسط شرکت بازآفرینی شهری در سال جاری عملیاتی می‌شود.

قلندر شریف افزود: سال گذشته ۳۰ طرح در این کلانشهر بهره برداری و تمام طرح‌های نیمه تمام از دوره چهارم شورای شهر تا کنون، تکمیل و افتتاح شد.

وی اضافه کرد: همچنین ۱۴ طرح مشکل دار که در دوره شورای سوم بدون اخذ مجوز آغاز شده بود نیز در این دوره رفع مشکل شد که این اقدام کار بزرگی بود و در دوره‌های قبل به برطرف شدن مشکل این طرح‌ها ورود نشده بود.

شهردار مشهد گفت: همچنین پارسال عملیات اجرایی بیش از ۲۰ طرح جدید آغاز شد که با پیشرفت مناسب در دست اجراست مثلا عملیات اجرایی ساخت بوستان ۷۳ هکتاری مشهد آغاز شد و تا شهریور ماه امسال ۱۸ هکتار از این بوستان به بهره‌برداری رسید.

قلندر افزود: در ۲ سال گذشته با حمایت شورای شهر اقدامات بی نظیری در حوزه عمرانی و شهری انجام شده که البته در اطلاع‌رسانی آن‌ها به مردم ضعف‌هایی وجود دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.