مخترعان برگزیده حوزه فناوری سلامت شیراز در اختتامیه نخستین جشنواره «ابوماهر شیرازی» مورد تقدیر قرار گرفتند.

مخترعان فعال و برگزیده در مسابقه‌ها یا جشنواره‌های ملی و بین‌المللی حوزه فناوری سلامت پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز در مراسم اختتامیه نخستین دوره جشنواره «ابوماهر شیرازی» تقدیر شدند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این مراسم با اشاره به نامگذاری این رویداد علمی، ابوماهر شیرازی را از پزشکان قرن سوم و چهارم هجری قمری معرفی کرد که از افتخارات شیراز محسوب می‌شود و گفت: ابوماهر در ابداع برخی وسایل و تجهیزات پزشکی، نقش بسزایی داشته است.

سید وحید حسینی با اشاره به اینکه مخترعان بسیاری در حوزه سلامت فعالیت دارند که محصولات آنان در حوزه پزشکی و تامین سلامت مردم تاثیرگذار است، افزود: آمار نشان می‌دهد ۴۰ درصد تجهیزات پزشکی در کشور تولید می‌شود.

او با اشاره به میزان دارو و تجهیزات پزشکی مورد استفاده در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز، تصریح کرد: ظرفیت مناسبی برای مخترعان و تولیدکنندگان محصولات سلامت محور برای تامین این اقلام وجود دارد.

حسینی با اشاره به چالش‌های موجود در این زمینه و اهمیت سرعت بخشیدن به روند تولید انبوه اختراعات حوزه سلامت، راه‌اندازی پارک علم و فناوری سلامت شیراز و حمایت از شرکت‌های دانش بنیان را از جمله اقدامات دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این زمینه برشمرد.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شیراز و رییس جشنواره ابوماهر شیرازی نیز گفت: این جشنواره، زمینه تقویت جایگاه فناوری و نوآوری در دانشگاه و قدردانی از مخترعان دانشگاه را فراهم آورد.

محمد هاشم هاشم‌پور افزود: تشکیل مجموعه داده‌ها از مخترعان دانشگاه، اختراع‌های به ثبت رسیده توسط آنان و رتبه‌های بدست آمده دانشگاهیان علوم پزشکی شیراز در زمینه مالکیت فکری در رویداد‌های علمی ملی و بین المللی از دیگر اهداف این جشنواره بود.

او با اشاره به اینکه جشنواره اختراعات به افتخار «ابوماهر شیرازی» از مشاهیر مکتب پزشکی شیراز که در فنون جراحی و ساخت ابزار آن مهارت داشت، نامگذاری شد، توضیح داد: اعضای هیات علمی، دانشجویان، کارکنان و همچنین شرکت‌های فناور مستقر در زیست بوم فناوری دانشگاه از امکان حضور و رقابت در این جشنواره برخوردار بودند.

به گفته معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شیراز، در آیین پایانی جشنواره «ابوماهر شیرازی»، افزون بر سه برگزیده اصلی از مخترعانی که دارای بیشترین تعداد اختراع ثبت شده بودند و عوامل کارگروه‌های علمی و اجرایی برنامه نیز قدردانی شد.

حبیب شریف رییس بنیاد نخبگان استان فارس نیز در این مراسم درباره حمایت‌های این بنیاد از مخترعان سخن گفت.

نخستین جشنواره ابوماهر شیرازی با هدف شناسایی مخترعان، حمایت، توسعه و تجاری سازی اختراعات و فناوری‌های جدید حوزه سلامت به همت مدیریت توسعه فناوری سلامت معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شیراز برگزار شد.

مراسم اختتامیه این رویداد امروز با حضور مسوولان، اعضای هیات علمی، کارکنان، دانشجویان و فعالان شرکت‌های دانش بنیان حوزه پزشکی شیراز برگزار شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.