۱۸۹ کشته و مفقود درپی واژگونی قایق پناهجویان در سواحل یمن

واژگونی قایق حامل پناهجویان آفریقایی در نزدیکی سواحل یمن ۴۹ تن را به کام مرگ کشاند.

بحران پناهجویان به مسئله‌ای جهانی تبدیل شده که طی آن سالانه صد‌ها هزار مهاجر با هدف یافتن زندگی بهتر اقدام به عبور از مسیر‌های سخت به امید رسیدن به کشور‌های ثروتمند می‌کنند. با این حال، گاهی این مسیر‌ها به جای سعادت، جان پناهجویان را می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، آژانس پناهجویان سازمان ملل متحد امروز (سه شنبه) اعلام کرد درپی واژگونی یک قایق حامل پناهجویان در نزدیکی سواحل یمن دستکم ۴۹ پناهجو جان باخته و ۱۴۰ تن دیگر مفقود شدند. 

در بیانیه این نهاد آمده است: این قایق که از سومالی حرکت کرده و به دنبال رسیدن به کشور‌های حوزه خلیج فارس بود حامل بیش از ۲۶۰ پناهجو بوده است. اتباعی از اتیوپی و سومالی در این قایق بوده اند. 

این بیانیه می‌افزاید: این قایق در نهایت در نزدیکی شابوه یمن دچار واژگونی شد. در میان کشته شدگان ۳۱ زن و شش کودک قرار دارند. تراژدی اخیر بار دیگر اهمیت توجه اضطراری بر بحران پناهجویان و ایجاد اطمینان از ایمنی مسیر حرکت آنها را نشان داد. 

این نهاد می‌گوید از سال ۲۰۱۴ تاکنون یک هزار و ۸۶۰ پناهجو که از شرق و شاخ آفریقا به دنبال رسیدن به کشور‌های خلیج فارس به امید زندگی بهتر بوده اند، جان خود را در دریا از دست داده اند. تنها در سال گذشته میلادی ۹۷ هزار پناهجو از کشور‌های آفریقایی وارد یمن جنگ زده شده اند. 

مترجم: ابوالفضل هاشمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حسنی
۲۳:۲۵ ۲۲ خرداد ۱۴۰۳
خدا کل مردم جهان را از بی پناهی نجات دهد انشا الله درچنین مواقعی آدم باید قدر خود وملت خاک ونظام ارج دهد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۴ ۲۲ خرداد ۱۴۰۳
مطمئن باشید روزی خواهد آمد که حتی از کشورهای غربی به ظاهر مرفه و پیشرفته برای یافتن یک زندگی آرام و جذاب به شرق مخصوصاً به حوزه جهان اسلام گسیل خواهند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۲ ۲۲ خرداد ۱۴۰۳
چرا يمن خودش جنگ زده هست جایی دیگه نبود
آخرین اخبار