آژانس پناهجویان سازمان ملل، سازمان آنروا را مهمترین نهاد کمک رسان به مردم غزه دانست.

رژیم صهیونیستی به منظور تشدید فشار‌ها بر فلسطینیان، با اتهام زنی به آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی موسوم به آنروا به عنوان بزرگترین کمک رسان به فلسطینیان، عرصه کمک رسانی‌ها به غیرنظامیان را تنگ‌تر کرده و باعث تشدید قحطی در این باریکه شده است. 

به گزارش الجزیره، آژانس پناهجویان سازمان ملل برای فلسطینیان امروز (سه شنبه) با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که هیچ نهادی به اندازه آنروا نمی‌تواند نیاز‌های مردم فلسطین را برطرف کند. 

در پیامی که این نهاد سازمان ملل در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) منتشر کرده، آمده است: آنروا اکنون بیش از یکصد و پنجاه پناهگاه را تحت نظر دارد و ۳ هزار کارمند این نهاد در غزه اقدام به توزیع کمک‌ها میان مردم می‌کنند. 

این پیام می‌افزاید: آنروا ستون فقرات کمک‌های بشردوستانه در غزه محسوب می‌شود. در شرایطی که بیش از ۲ میلیون فلسطینی در غزه به کمک‌های امدادی نیاز شدید دارند، هیچ نهادی به اندازه آنروا توانایی مدیریت این حجم از تقاضا‌ها را ندارد. 

پس از اتهامات مطرح شده از سوی مقامات صهیونیست مبنی بر دست داشتن شماری از کارکنان آنروا در حمله هفتم اکتبر حماس به سرزمین‌های اشغالی، بسیاری از کشور‌های غربی حمایت خود از این نهاد را قطع کردند. با این حال، شرایط اسفناک غیرنظامیان باعث شده است که برخی از کشور‌های غربی شامل سوئد و کانادا به تازگی در تصمیم خود تجدید نظر کرده و بار دیگر ارسال کمک‌ها به آنروا را از سربگیرند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار