سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن بامداد سه‌شنبه گفت که ارتش این کشور یک کشتی آمریکایی را در دریای سرخ هدف قرار داده است.

به گزارش شبکه المسیره یمن، سریع گفت که این کشتی پینوکیو نام داشته که با چند موشک هدف قرار گرفته شد.

سخنگوی ارتش یمن تأکید کرد: تا پایان حمله و محاصره غزه به جلوگیری از رفت و آمد کشتی‌ها به سمت بنادر فلسطین اشغالی ادامه خواهیم داد.

فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) صبح امروزسه‌شنبه اعلام کرد: «حوثی‌ها (انصارالله) ۲ موشک بالستیک به سمت یک کشتی با پرچم لیبریا در دریای سرخ شلیک کردند.»

به نقل از الجزیره، در حالیکه ارتش یمن اعلام کرده این کشتی متعلق به آمریکا بوده این مرکز در اظهاراتی فرافکنانه مدعی شد: کشتی تجاری «پینوکیو» متعلق به سنگاپور است و با پرچم لیبریا تردد می‌کند.

مرکز تروریستی سنتکام در ادامه ادعا کرد: این ۲ موشک بالستیک به کشتی «پینوکیو» اصابت نکرده و گزارشی از تلفات و خسارات وارده گزارش نشده است.

سنتکام همچنین مدعی شد روز دوشنبه ۶ حمله برای منهدم کردن یک شناور بدون سرنشین انجام داده و ۱۸ موشک ضد کشتی را در مناطق تحت کنترل ارتش یمن شلیک کرده است.

ارتش یمن هفته پیش نیز دو ناوشکن آمریکایی را در دریای سرخ هدف قرار داد.ارتش یمن در چند ماه گذشته در حمایت از مقاومت ملت فلسطین در نوار غزه چند کشتی صهیونیستی یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ و تنگه باب‌المندب هدف قرار داد.

نیرو‌های ارتش یمن متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم اسرائیل حملات خود به غزه را متوقف نکند، حملات به کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ ادامه خواهند داد.نیرو‌های یمنی تاکید کرده‌اند که کشتی رانی در خیلج عدن و دریای سرخ برای سایر کشتی‌ها آزاد است و آن‌ها از امنیت کامل برخوردار هستند

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۹ ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
دمتون گرم
ای ول
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۳ ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
ماشاءالله بر شما ماشاءالله بر رزمندگان اسلام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۵ ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
دروبرشرفتون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۲ ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
خدا قوت دلیر مردان بکوبید این گوساله های نا فرمان ضدبشر وکودک کُش را
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۶ ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
خدا پشت و پناهتون
آخرین اخبار