رییس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت: برخورد صاعقه در جاده دندی- ماهنشان موجب فوت یک جوان شد.

داریوش تقیلو گفت: برخورد صاعقه در جاده دندی- ماهنشان استان موجب فوت یک جوان شد. این حادثه بعدازظهر امروز در روستای "گوجه قیا-قلتوق" به وقوع پیوست.

این مسوول ادامه داد: بر اثر صاعقه یک مرد ۳۰ ساله به علت صدمات وارده و سوختگی شدید قبل از رسیدن نیروی اورزانس به محل فوت کرده بود.

وی تاکید کرد: در مواقعی که احتمال رعد و برق وجود دارد در صورت امکان نباید از منزل خارج شد.

این مسوول خطاب به مردم ادامه داد: دشت ها و کوهپایه ها هنگام وقوع صاعقه بسیار خطرناک هستند و در این زمان ها در ارتفاعات و مناطق باز نباید قرار گرفت.

تقیلو افزود: پناه بردن به درختان در ارتفاع هنگام بروز صاعقه، خطرناکترین اقدام است و اگر هیچ سرپناهی برای مراقبت از خود نباشد به "کوتاهترین" درختی که در اطراف وجود دارد باید پناه برد.

وی اظهار داشت: در این مواقع از اجسام فلزی باید دور شد و نباید به آنها دست زد.

رییس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی زنجان به یک حادثه دیگر اشاره و خاطرنشان کرد: همچنین شب گذشته بر اثر برخورد ۲ دستگاه پراید و پژو ۴۰۵ در جاده خدابنده پنج نفر مصدوم شدند.

وی اضافه کرد: این مصدومین پس از انجام اقدامات پیش بیمارستانی توسط کدهای اعزامی جهت بررسی بیشتر به بیمارستان امیر المومنین خدابنده انتقال داده شدند.

برچسب ها: صاعقه ، اورژانس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.