اردوی جهادی شبکه دامپزشکی شهرستان کرمان با نام و یاد شهید جمهور آیت الله رئیسی و همراهانش در روستای حرمک بخش گلباف برگزار شد.

محمود زین الدینی رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان کرمان گفت: در این اردوی جهادی واکسیناسیون هزار و ۴۰۰ راس دام سبک علیه بیماری بروسلوز و طاعون نشخوارکنندگان کوچک انجام شد.

وی افزود: همچنین واکسیناسیون ۲۰ قلاده سگ علیه بیماری هاری و سمپاشی ۶ هزار و ۴۰۰ متر مربع جایگاه دام به منظور پیشگیری از بیماری‌های انگلی و ۳۵ مورد ویزیت و آموزش چهره به چهره به دامداران آن منطقه انجام شد.

زین الدینی با بیان اینکه خدمت به روستاییان و عشایر در مناطق کم برخوردار و محروم راهی برای دستیابی و پیشرفت اقتصاد و صنعت دامپروری است، بیان کرد: رسیدگی به دامداران و روستاییان یکی از مهمترین اهداف دامپزشکی است.

وی از دولت شهیدان خدمت به عنوان پرچمدار خدمت رسانی به روستاییان در مناطق محروم و کم برخوردار نام برد و افزود: با برگزاری اردو‌های جهادی در مناطق دورافتاده خدمات بهداشتی عادلانه ای از جمله واکسیناسیون علیه بیماری‌های دامی و مشترک بین انسان و دام، آموزش چهره به چهره به دامداران در خصوص بیماری ها، سم پاشی دام و جایگاه‌های دامی، معاینه و ویزیت رایگان انجام می‌شود.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان کرمان با اشاره به چهار استراتژی مهم دامپزشکی در راستای مقابله با بیماری‌های دامی و مشترک بین انسان و دام تصریح کرد: امنیت زیستی و قرنطینه، ایمنی زیستی دام و انتقال بیماری از دام به انسان، پایش و مراقبت بیماری‌های دامی از چهار استراتژی مهم دامپزشکی شهرستان کرمان است.

زبن الدینی از دامداران خواست، همکاری لازم را با اکیپ‌های مبارزه شبکه دامپزشکی شهرستان برای پیشگیری و پیشبرد این استراتژی‌ها داشته باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار