آمادگی دستگاه‌های عضو ستاد خدمات سفر استان برای میزبانی از مسافران تابستانی

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه از آمادگی دستگاه‌های عضو ستاد خدمات سفر استان برای میزبانی از مسافران تابستانی خبر داد.

داریوش فرمانی با اشاره به آغاز سفر‌های تابستانی، اظهار کرد: تمام دستگاه‌های عضو ستاد خدمات سفر استان آماده میزبانی از مسافرانی هستند که فصل تابستان را برای سفر به کرمانشاه انتخاب کرده‌اند. 

وی با بیان اینکه برنامه ریزی و تمهیدات لازم برای میزبانی شایسته از مسافران تابستانی اندیشیده شده، افزود: در سطح استان ۲۹۲ مورد تاسیسات گردشگری فعالیت می‌کنند که در خدمت مسافران تابستانی خواهند بود. 

مدیرکل میراث فرهنگی استان تصریح کرد: از این تعداد ۱۷۱ مورد مراکز اقامتی همچون هتل‌ها، میهمانپذیرها، اقامتگاه‌های بوم گردی و خانه مسافر‌ها هستند. 

وی تاکید کرد: مراکز اقامتی استان جمعا حدود پنج هزار تخت برای اسکان مسافران تابستانی دارند که ۱۵۷۵ تخت آن مربوط به ۲۲ هتل در سطح استان است. 

فرمانی با بیان اینکه علاوه بر مراکز اقامتی رسمی، فضا‌های دیگری نیز برای اسکان مسافران تابستانی در نظر گرفته شده، عنوان کرد: از آنجایی که بسیاری از مسافران تابستانی در این فصل ترجیح می‌دهند در سفر‌های خود چادر برپا کنند، به همت شهرداری پارک شاهد کمپ اصلی اسکان خواهد بود و از ظرفیت اسکان مدارس هم استفاده می‌شود. 

وی به وجود جاذبه‌های گردشگری فراوان در استان برای بازدید گردشگران اشاره کرد و گفت: وجود آب و هوای کوهستانی در کرمانشاه باعث شده تا برخی از نقاط استان همچون شهرستان‌های شرقی در این فصل از سال خنک‌تر از سایر مناطق باشد و همین موضوع آنها را به مقصدی برای گردشگران تبدیل کرده است. 

مدیرکل میراث فرهنگی استان اضافه کرد: مناظر طبیعی زیبا و بکر در منطقه اورامانات، سراب‌های خروشان مانند سراب نیلوفر و دربند، آبشار‌های بلند مانند آبشار پیران و بدر و پریشان، غار‌های شگفت انگیز مانند قوری قلعه و... از دیگر جاذبه‌های استان برای گردشگران در این فصل به شمار می‌روند. 

وی خاطرنشان کرد: برخی آثار تاریخی استان همچون تاق بستان و یا مجموعه جهانی بیستون که در کنار سراب‌های باستانی و درختان کهنسال قرار گرفته‌اند، آنها را به مقصدی برای گردشگران تابستانی تبدیل کرده است. 

فرمانی به رونق اردو‌های راهیان نور در این فصل از سال هم اشاره کرد و گفت: در مناطق غربی استان تعداد قابل توجهی یادمان از دوران دفاع مقدس برجای مانده که در این فصل آماده میزبانی از اردو‌های راهیان نور و گردشگران هستند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.