مهم‌ترین حوادث ۲۲ خردادماه ۱۴۰۳ استان فارس را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

مهم‌ترین حوادث روز سه شنبه ۲۲ خردادماه ۱۴۰۳ در استان فارس را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

توقیف انبار ۲۲۰ میلیارد ریالی کالای قاچاق در کازرون

جانشین فرمانده انتظامی استان فارس گفت: ماموران پلیس کازرون در بازرسی از یک انبار موفق شدند انواع کالای قاچاق به ارزش ۲۲۰ میلیارد ریال را کشف کنند. 

سردار یوسف ملک‌زاده جانشین فرمانده انتظامی استان فارس بیان کرد: در پی دریافت اخباری مبنی بر نگهداری تعداد قابل توجهی کالای قاچاق در یک انبار در یکی از محلات شهرستان کازرون، بررسی موضوع در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

او افزود: پس از بررسی‌های میدانی و اطمینان از صحت خبر، ماموران انتظامی با هماهنگی قضایی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن مکان موفق شدند ۱۲۰ دستگاه گوشی شارژی پاناسونیک بی سیم دستی، ۲۲ دستگاه کلید دوطرفه تابلو برق، ۳۸ دستگاه کیبورد، ۲۰ عدد هدفن۵۰۰ VH و ۳ هزار و ۱۹۰ پایه دندان ایمپلنت خارجی قاچاق کشف کنند.

جانشین فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه کارشناسان مربوطه ارزش کالا‌های کشف شده را ۲۲۰ میلیارد ریال برآورد کردند، گفت: در این زمینه یک نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی به تعزیرات حکومتی معرفی شد.

سردار ملک‌زاده با اشاره به نقش مخرب قاچاق کالا بر اقتصاد کشور، تصریح کرد: پلیس آمادگی دریافت اخبار و اطلاعات شهروندان در حوزه قاچاق برای برخورد قانونی با قاچاقچیان را دارد.

کشف بیش از ۱۹ کیلو تریاک در نی ریز

فرمانده انتظامی نی‌ریز از کشف ۱۹ کیلو و ۷۰۰ گرم مواد مخدر از نوع تریاک در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ عظیم اله کرمی فرمانده انتظامی نی‌ریز، بیان کرد: به منظور اجرای طرح مبارزه با سوداگران مرگ، ماموران انتظامی نی‌ریز هنگام کنترل خودور‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی به یک سواری پراید مشکوک شدند و به آن دستور ایست دادند.

او افزود: راننده بدون توجه به دستور پلیس متواری و پس از طی مسافتی تعقیب و گریز ماموران انتظامی موفق شدند با اقدامات فنی و تخصصی خودرو را توقیف و ۳ نفر سرنشین را نیز دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی نی‌ریز با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو ۱۹ کیلو و ۷۰۰ گرم مواد مخدر از نوع تریاک کشف شد، تصریح کرد: متهمان برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند.

کشف اسپلیت قاچاق در شهرستان مهر

جانشین فرمانده انتظامی مهر از کشف ۶ دستگاه اسپلیت خارجی قاچاق به ارزش ۳ میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد. 

سرهنگ نصراله دهقان جانشین فرمانده انتظامی مهر اظهار کرد: ماموران یگان امداد هنگام کنترل خودرو‌های عبوری به یک دستگاه وانت پراید مشکوک شدند و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او ادامه داد: در بازرسی از این خودرو ۶ دستگاه اسپلیت خارجی قاچاق کشف شد.

سرهنگ دهقان با بیان اینکه کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را ۳ میلیارد ریال برآورد کردند، گفت: در این خصوص راننده برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

انهدام باند سارقان خودرو در شهرستان اوز

فرمانده انتظامی شهرستان اوز گفت: با دستگیری یکی از اعضای باند سارقان، ۲ خودرو پژو مسروقه نیز کشف شد.

سرهنگ حسین محمدی فرمانده انتظامی شهرستان اوز بیان کرد: در شانزدهم خردادماه امسال به دنبال سرقت یک سواری پژو ۴۰۵ در یکی از محله‌های شهرستان اوز و انتشار فیلم آن در فضای مجازی، بررسی موضوع جهت شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار پلیس قرار گرفت.

او افزود: ماموران در بررسی‌های اولیه مطلع شدند که سارقان از غفلت راننده خانم به علت روشن و بدون سرنشین رها کردن خودرو پژو ۴۰۵ جلو درِ منزلش سوء استفاده کرده و سواری را سرقت و متواری می‌شوند.

فرمانده انتظامی اوز ادامه داد: ماموران پلیس بلافاصله تحقیقات خود را آغاز کردند و مطلع شدند که سارقان ۳ نفر و اعضای یک باند هستند که پس از سرقت به شهرستان لامرد از توابع استان فارس متواری شده‌اند.

سرهنگ محمدی ادامه داد: ماموران پس از گرفتن نیابت قضایی به شهرستان لامرد اعزام و ضمن شناسایی مخفیگاه متهمان، موفق شدند یکی از سارقان که حضور داشت را دستگیر کنند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه در بازرسی از مخفیگاه متهم ۲۵ ساله، یک سواری پژو پارس اوراق شده دارای سابقه سرقت از شهرستان گراش (توابع استان فارس) کشف شد، تصریح کرد: در ادامه پیگیری‌های ماموران، همدستان سارق عرصه را بر خود تنگ دیده و سواری مسروقه متعلق به شاکی را در شهرستان بستک از توابع هرمزگان رها و متواری می‌شوند.

او با اشاره به اینکه تلاش برای دستگیری سارقان متواری با جدیت ادامه دارد، از شهروندان درخواست می‌شود هرگز و حتی برای یک لحظه کوتاه ماشین را روشن و بدون سرنشین رها نکنند تا از وقوع چنین مواردی پیشگیری شود.

 ۳ کشته و ۲ مجروح از یک خانواده

رئیس پلیس‌راه لامرد گفت: در برخورد شدید کامیون با سواری پراید، ۵ نفر از اعضای یک خانواده فوت و مجروح شدند.

سرگرد جواد محمدی‌زاده رئیس پلیس‌راه لامرد بیان کرد: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع یک فقره تصادف فوتی در محور مواصلاتی لامرد - شیراز، بلافاصله ماموران پلیس‌راه به همراه عوامل امدادی به محل حادثه اعزام شدند.

او افزود: در بررسی اولیه مشخص شد خودرو پراید با ۵ سرنشین (اعضای یک خانواده) به شدت با یک دستگاه کامیون برخورد کرده است.

رئیس پلیس‌راه لامرد اظهار کرد: بر اثر این سانحه، راننده پراید و فرزندش مجروح و همسر و ۲ فرزند دیگرش به علت شدت جراحات وارده فوت می‌کند.

سرگرد محمدی‌زاده تصریح کرد: کارشناسان در صحنه حاضر و علت این تصادف را بی توجهی به جلو از جانب راننده کامیون اعلام کردند.

پلمب ۱۱ واحد صنفی متخلف در ارسنجان 

جانشین فرمانده انتظامی ارسنجان از پلمب ۱۱ واحد صنفی متخلف در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ علیرضا محمودی مقدم جانشین فرمانده انتظامی ارسنجان اظهار کرد: به منظور اجرای طرح کنترل واحد‌های صنفی و برخورد با متخلفان، ماموران پلیس امنیت عمومی به همراه مسئولان اتحادیه از ۴۵ واحد صنفی در سطح شهرستان بازدید کردند.

او گفت: در این خصوص ۱۱ واحد صنفی متخلف به علت رعایت نکردن مقررات صنفی و انتظامی پلمب شدند و برای ۷ واحد دیگر نیز اخطاریه صادر شد.

جانشین فرمانده انتظامی ارسنجان با تأکید بر تداوم اجرای طرح‌های کنترلی و صیانتی ویژه اصناف، تصریح کرد: قانونمندسازی اصناف یکی از اولویت‌های مأموران اداره نظارت بر اماکن عمومی این شهرستان است.

پلمب

کشف موتورسیکلت سرقتی در کوه‌چنار

جانشین فرمانده انتظامی کوه‌چنار از کشف یک دستگاه موتورسیکلت سرقتی خبر داد. 

سرهنگ پرویز ارجمند جانشین فرمانده انتظامی کوه‌چنار بیان کرد: در پی وقوع یک فقره سرقت موتورسیکلت، شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار ماموران این فرماندهی قرار گرفت.

او ادامه داد: مأموران انتظامی کلانتری ۱۱ قائمیه با گشت‌زنی در سطح حوزه استحفاظی و پیگیری مستمر موفق شدند موتورسیکلت سرقتی را در یکی از محلات که به صورت بلاصاحب در کنار خیابان پارک بود را کشف کنند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه تلاش برای دستگیری سارق با جدیت ادامه دارد، به شهروندان توصیه کرد: وسایل نقلیه خود را به سیستم‌های پیشگیری از سرقت مجهز کنید و در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک موضوع را از طریق تماس با تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار