مهم‌ترین حوادث ۱۶ خردادماه ۱۴۰۳ استان فارس را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

مهم‌ترین حوادث روز چهارشنبه ۱۶ خردادماه ۱۴۰۳ در استان فارس را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

توقیف بنز قاچاق ۸۰ میلیارد ریالی در داراب 

جانشین فرمانده انتظامی استان فارس از توقیف یک خودرو قاچاق به ارزش ۸۰ میلیارد ریال در شهرستان داراب خبر داد. 

سردار یوسف ملک‌زاده جانشین فرمانده انتظامی استان فارس، اظهار کرد: در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ماموران ایست و بازرسی قلاتویه داراب هنگام گشت‌زنی و کنترل خودرو‌های عبوری در محور مواصلاتی بندعباس - شیراز به یک سواری بنز مشکوک شدند و آن را توقیف کردند و مورد بررسی قرار دادند.

او افزود: ماموران در بررسی‌های اولیه و استعلام از سامانه پلیس مطلع شدند که خودرو بنز با پلاک و شماره شاسی جعلی از مبادی غیر قانونی وارد کشور شده است.

جانشین فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه پرونده تشکیل و راننده به مرجع قضایی معرفی شد، تصریح کرد: کارشناسان ارزش خودرو قاچاق مربوطه را ۸۰ میلیارد ریال برآورد کردند.

کشف ۱۵ میلیارد ریال کالای قاچاق در انبار دفتر پیشخوان

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان فارس از کشف انواع کالای خارجی قاچاق به ارزش ۱۵ میلیارد ریال در یکی از دفاتر پیشخوان در شهرستان شیراز خبر داد.

سرهنگ احمدرضا خرم رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان فارس اظهار کرد: در اجرای طرح مبارزه با قاچاق، ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان با اقدامات فنی و تخصصی از انتقال و نگهداری کالای قاچاق توسط یکی از دفاتر پیشخوان در شیراز مطلع شدند که بلافاصله موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

او افزود: مأموران پس از هماهنگی با مرجع قضایی به محل مورد نظر اعزام و موفق شدند در بازرسی از آن محل، تعداد زیادی پوشاک، چمدان و لوازم خانگی که خارجی و قاچاق بود را کشف کنند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان فارس با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را ۱۵ میلیارد ریال برآورد کردند، گفت: در این خصوص پرونده تشکیل و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد.

سرهنگ خرم از شهروندان درخواست کرد در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک، مراتب را سریعاً به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام کنند.

موتورسیکلت ۶ میلیارد ریالی روانه پارکینگ شد

فرمانده انتظامی خرمبید از کشف یک دستگاه موتورسیکلت خارجی قاچاق به ارزش ۶ میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ علی‌اکبر کریمی فرمانده انتظامی خرمبید اظهار کرد: در پی کسب خبری مبنی بر اینکه فردی اقدام به نگهداری یک دستگاه موتورسیکلت سنگین در منزل خود واقع در یکی از محله‌های این شهرستان کرده است که پیگیری موضوع در دستور کار مأموران انتظامی قرار گرفت.

او افزود: ماموران پس از هماهنگی با مرجع قضایی به محل مورد نظر اعزام شدند و در بازرسی از آن منزل یک دستگاه موتورسیکت خارجی قاچاق و بدون هرگونه مدارک قانونی را کشف کردند.

سرهنگ کریمی با بیان اینکه ارزش موتورسیکلت کشف شده برابر نظر کارشناسان، ۶ میلیارد ریال برآورد شده است، گفت: در این خصوص پرونده تشکیل و به همراه مالک تحویل مراجع قضایی شد.

کشف ۱۸ هزار نخ سیگار قاچاق در لامرد

فرمانده انتظامی شهرستان لامرد از کشف ۱۸ هزار نخ سیگار خارجی قاچاق به ارزش ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ محسن لشکری فرمانده انتظامی شهرستان لامرد اظهار کرد: ماموران انتظامی لامرد هنگام بررسی و کنترل خودرو‌های عبوری به یک سواری پژو پارس مشکوک و پس از صدور ایست و طی مسافتی تعقیب و گریز موفق شدند آن را توقیف کنند.

او با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو ۹۰۰ پاکت معادل ۱۸ هزار نخ سیگار خارجی قاچاق کشف شد، افزود: کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد کردند.

فرمانده انتظامی لامرد با بیان اینکه یک نفر در این خصوص دستگیر و برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی مغرفی شد، از شهروندان درخواست کرد به منظور مبارزه با پدیده شوم قاچاق در صورت مشاهده هرگونه کالای قاچاق با شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

سارق کابل مخابراتی دستگیر شد

فرمانده انتظامی فسا گفت: ماموران کلانتری ۱۱ شهدا موفق به دستگیری سارق حرفه‌ای کابل مخابراتی و مالخر در این شهرستان شدند.

سرهنگ فرهاد آراوند فرمانده انتظامی فسا اظهار کرد: در جهت اجرای طرح امنیت محله محور و در پی وقوع سرقت کابل مخابراتی در محلات شهر، شناسایی عوامل سرقت در دستور کار ماموران کلانتری ۱۱ شهدا قرار گرفت.

او ادامه داد: با بررسی صحنه وقوع سرقت و اقدام پلیسی، ماموران کلانتری موفق به شناسایی عامل سرقت شده و او را در منزل مسکونی اش دستگیر کردند.

این مقام انتظامی از کشف ادوات سرقت گفت و افزود: متهم که سوابق متعدد سرقت در کارنامه کیفری خود دارد، در اظهاراتش به ۸ فقره سرقت کابل مخابراتی و فروش آن به مالخر اقرار کرد.

فرمانده انتظامی فسا با بیان اینکه مالخر دستگیر و مقادیری کابل سوخته نیز کشف شد، تصریح کرد: متهمان پس از تکمیل پرونده روانه دادسرا شدند.

عاقبت متهم

کشف ۱۰ کیلو تریاک درون خودرو پراید در شیراز

فرمانده انتظامی شیراز از توقیف سواری پراید و کشف ۱۰ کیلوگرم تریاک خبر داد. 

سرهنگ اسماعیل زراعتیان فرمانده انتظامی شیراز اظهار کرد: مأموران انتظامی هنگام گشت‌زنی در سطح حوزه استحفاظی به یک خودرو پراید مشکوک شدند و برای بررسی بیشتر آن را متوقف کردند.

او با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو، ۱۰ کیلوگرم تریاک کشف شد، گفت: در این خصوص ۲ نفر متهم نیز دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی شیراز با بیان اینکه متهمان تحویل مرجع قضایی شدند، اضافه کرد: مبارزه بی امان با مواد مخدر به صورت ویژه در دستور کار این فرماندهی قرار دارد.

کشف کالای قاچاق در شهرستان کوار 

فرمانده انتظامی کوار از کشف انواع کالای قاچاق به ارزش ۲ میلیارد و ۲۶۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ سید رحمان هاشمی فرمانده انتظامی کوار اظهار کرد: در جهت اجرای طرح تشدید مبارزه با قاچاق کالا و به منظور جلوگیری از هدر رفت سرمایه‌های ملی، ماموران انتظامی کوار هنگام کنترل محور‌های مواصلاتی، یک خودرو سمند حامل کالای قاچاق را متوقف کردند.

او افزود: ماموران در بازرسی از این خودرو ۹ دستگاه پاور بانک، ۴۳۵ دستگاه ماساژور برقی، ۱۹۶ عدد ساعت مچی دیجیتال، ۳۵ دستگاه انواع اقلام برقی آرایشی (اتومو، سشوار)، یک دستگاه اتو بخار، ۴ دستگاه ظرف غذاساز، ۳ دستگاه ماشین ریش تراش و ۹ دستگاه کتری و قهوه‌ساز برقی خارجی قاچاق را کشف کردند.

فرمانده انتظامی کوار با بیان اینکه ارزش اقلام مکشوفه برابر نظر کارشناسان ۲ میلیارد و ۲۶۰ میلیون ریال برآورد شده است، تصریح کرد: متهم پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد.

پلمب ۴ واحد صنفی متخلف در زرین‌دشت 

فرمانده انتظامی زرین‌دشت گفت: طرح تشدید کنترل و نظارت بر اصناف در این شهرستان اجرا و ۴ واحد صنفی پلمب شد.

سرهنگ حمیدرضا صالحی فرد فرمانده انتظامی زرین‌دشت اظهار کرد: مأموران اداره نظارت بر اماکن عمومی زرین‌دشت طرح برخورد با واحد‌های صنفی متخلف را با همراهی دادستان شهرستان و همکاری مامورین اداره صمت و شبکه بهداشت اجرا کردند.

او افزود: در اجرای این طرح، ۴ واحد به علت فروش اقلام ممنوعه، رعایت نکردن بهداشت و ارائه نکردن پروانه کسب، پلمب و از فعالیت صنفی متصدیان جلوگیری شد.

فرمانده انتظامی زرین‌دشت با تأکید بر تداوم اجرای طرح‌های کنترلی و صیانتی ویژه اصناف، تصریح کرد: قانونمندسازی اصناف یکی از اولویت‌های مأموران اداره نظارت بر اماکن عمومی این شهرستان است.

پلمب

دستگیری سارقان خودرو در کوه چنار

فرمانده انتظامی کوه‌چنار از دستگیری سارقان حرفه‌ای خودرو و کشف یک سواری پراید سرقتی در این شهرستان خبر داد. 

سرهنگ حسینعلی شیروانی فرمانده انتظامی کوه‌چنار اظهار کرد: ماموران یگان امداد این فرماندهی هنگام گشت زنی در شهر قائمیه به یک خودرو پراید به همراه راننده و سرنشین مشکوک شدند و پس از هماهنگی قضایی آن را توقیف کردند.

او افزود: مأموران پس از بررسی موضوع، متوجه مخدوش بودن پلاک خودرو شده و با استعلام از سامانه پلیس آگاهی مطلع شدند که سواری پراید سابقه سرقت از شهرستان کازرون دارد.

فرمانده انتظامی کوه‌چنار با بیان اینکه یکی از متهمان از محکومان متواری و دارای سابقه‌های متعدد سرقت است، گفت: افراد دستگیر شده پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۰۶:۵۴ ۱۸ خرداد ۱۴۰۳
این خبر در روز نامه خبرم اومده بود دیروز
آخرین اخبار