از قاچاق گردو زیر بار ضایعات تا پلمب واحد‌های صنفی در فارس

مهم‌ترین حوادث ۱۸ خردادماه ۱۴۰۳ استان فارس را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

مهم‌ترین حوادث روز جمعه ۱۸ خردادماه ۱۴۰۳ در استان فارس را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

گردوهای ۳۰ میلیارد ریالی قاچاق زیر بار ضایعات

جانشین فرمانده انتظامی استان فارس از توقیف گردو‌های خارجی قاچاق به ارزش ۳۰ میلیارد ریال در شهرستان کوه‌چنار خبر داد.

سردار یوسف ملک‌زاده جانشین فرمانده انتظامی استان فارس بیان کرد: به منظور اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ماموران انتظامی کوه‌چنار هنگام کنترل محور‌های مواصلاتی به یک دستگاه کامیون حامل بار مشکوک شدند و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او افزود: ماموران در بازرسی از این کامیون ۳۸۵ کیسه گردوی خارجی قاچاق معادل ۹ تن و ۲۴۰ کیلوگرم که به صورت ماهرانه‌ای زیر بار ضایعات پلاستیکی و تفاله گوجه جاساز شده بود را کشف کردند.

جانشین فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه کارشناسان ارزش محموله کشف شده را ۳۰ میلیارد ریال برآورد کردند، گفت: راننده برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

سردار ملک‌زاده تصریح کرد: قاچاق کالا سلامت اقتصادی جامعه را هدف قرار داده و مبارزه با سودجویان و قاچاقچیان در دستور کار پلیس قرار دارد و شهروندان می‌توانند اخبار و اطلاعات خود را در این زمینه را با شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اعلام کنند.

برخورد پراید با کامیون، ۳ کشته و یک مجروح بر جای گذاشت 

رئیس پلیس‌راه شمال فارس از برخورد سواری پراید با کامیون خبر داد و گفت: بر اثر این سانحه، ۳ نفر کشته و یک تن نیز مجروح شد.

سرهنگ عبدالهاشم دهقانی رئیس پلیس‌راه شمال فارس بیان کرد: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع یک فقره تصادف فوتی در محور مواصلاتی آباده-ایزدخواست، بلافاصله ماموران پلیس‌راه به همراه عوامل امدادی به محل حادثه اعزام شدند.

او افزود: در بررسی اولیه مشخص شد خودرو پراید با ۴ سرنشین با یک دستگاه کامیون به شدت برخورد کرده است.

رئیس پلیس‌راه شمال استان فارس اظهار کرد: بر اثر این سانحه، راننده و ۲ نفر از سرنشینان پراید به علت شدت جراحات وارده در دم فوت کردند و یک نفر دیگر نیز مجروح و توسط عوامل امدادی به مراکز درمانی منتقل شد.

سرهنگ دهقانی با بیان اینکه کارشناسان علت این تصادف را موکول به تحقیقات بعدی اعلام کردند، از رانندگان درخواست کرد رعایت مقررات و حفظ سرعت مطمئنه را همواره در دستور کار خود قرار داده تا شاهد اینگونه حوادث دلخراش نباشیم.

به دام افتادن سارق هنگام سرقت خودرو در شیراز 

فرمانده انتظامی شیراز گفت: ماموران کلانتری ۲۳ گلدشت، سارق را هنگام سرقت خودرو، دستگیر کردند.

سرهنگ اسماعیل زراعتیان فرمانده انتظامی شیراز اظهار کرد: ماموران انتظامی شیراز هنگام گشت‌زنی در سطح حوزه استحفاظی به یک خودرو پژو آردی که کنار خیابان پارک بود مشکوک شدند و بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

او ادامه داد: شخص داخل خودرو با مشاهده پلیس و بدون توجه به ایست با استفاده از خودرو دیگر به سرعت از محل متواری می‌شود و ماموران انتظامی او را تعقیب می‌کنند که با توجه به بن بست بودن کوچه فرد خودرو را رها کرده و وارد حیاط منزل یک شهروند می‌شود. 

فرمانده انتظامی شیراز گفت: در نهایت ماموران موفق شدند با هماهنگی قضایی متهم را در پشت بام آن منزل دستگیر و به مقر انتظامی منتقل کنند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه در پرونده متهم ۳ فقره سرقت خودرو به چشم می‌خورد، تصریح کرد: سارق پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل پلیس آگاهی استان شد.

عاقبت متهم

سرقت خودرو در مرودشت و کشف در پاسارگاد 

فرمانده انتظامی پاسارگاد از کشف سواری پراید مسروقه در این شهرستان خبر داد. 

سرهنگ علی زنگنه نیا فرمانده انتظامی پاسارگاد اظهار کرد: ماموران یگان امداد شهرستان پاسارگاد در جهت اجرای طرح امنیت محله محور، هنگام گشت‌زنی در سطح حوزه استحفاظی به یک سواری پراید مشکوک شدند. 

او افزود: دستور ایست صادر شد و راننده بدون توجه اقدام به فرار کرد و مأموران انتظامی پاسارگاد با اقدامات فنی موفق شدند خودرو را توقیف و راننده را نیز دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی پاسارگاد با بیان اینکه خودرو سابقه سرقت از شهرستان مرودشت داشت، گفت: راننده برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

پلمب ۱۲ واحد صنفی متخلف در کازرون 

فرمانده انتظامی کازرون از پلمب ۱۲ واحد صنفی متخلف در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ بیژن بارسالاری فرمانده انتظامی کازرون اظهار کرد: در ادامه اجرای طرح نظارت بر اصناف، ماموران اداره نظارت بر اماکن عمومی از ۳۵ واحد صنفی بازدید به عمل آوردند.

او با اشاره به اینکه در این طرح ۱۲ واحد صنفی متخلف به علت رعایت نکردن قوانین صنفی و بی توجهی به اخطار‌های داده شده پلمب شد، افزود: متصدیان واحد‌های مذکور با تشکیل پرونده مقدماتی برای سیر مراحل قانونی به دستگاه قضایی معرفی شدند.

پلمب

دستگیری سارقان با ۶ فقره سرقت در کوار

فرمانده انتظامی کوار از دستگیری سارقان و کشف ۶ فقره سرقت در آن شهرستان خبر داد. 

سرهنگ سیدرحمان هاشمی فرمانده انتظامی کوار اظهار کرد: در پی وقوع چند فقره سرقت خرد از محله‌های شهرستان کوار، شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

او ادامه داد: در این رابطه ماموران پلیس آگاهی با انجام اقدامات فنی، ۳ نفر سارق را شناسایی و پس از هماهنگی با مرجع قضایی آنان را در مخفیگاهشان دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی کوار با بیان اینکه سارقان در بازجویی اولیه به ۶ فقره سرقت درون خودرو و معابر اعتراف کردند، گفت: متهمان پس از تشکیل پرونده روانه دادسرا شدند.

سرهنگ هاشمی به شهروندان توصیه کرد: هشدار‌های پلیس در خصوص پیشگیری از سرقت را جدی گرفته و در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک مراتب را سریعا به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.