از کشف گوشت گراز تا توقیف مواد مخدر از چمدان ۲ مسافر اتوبوس در فارس

مهم‌ترین حوادث ۲۴ خردادماه ۱۴۰۳ استان فارس را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

مهم‌ترین حوادث روز پنج شنبه ۲۴ خردادماه ۱۴۰۳ در استان فارس را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

کشف ۳۱۷ هزار و ۸۰۰ نخ سیگار قاچاق در شیراز 

فرمانده انتظامی شیراز از کشف ۳۱۷ هزار و ۸۰۰ نخ سیگار خارجی قاچاق و دستگیری یک متهم خبر داد. 

سرهنگ اسماعیل زراعتیان فرمانده انتظامی شیراز اظهار کرد: مأموران انتظامی پاسگاه گویم هنگام گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی، به یک خودرو ۴۰۵ مشکوک شدند و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او با بیان اینکه در بازرسی از آن خودرو ۳۱۷ هزار و ۸۰۰ نخ سیگار خارجی قاچاق کشف شد، گفت: در این خصوص یک نفر نیز دستگیر شد.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه متهم برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد، افزود: کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال برآورد کردند.

کشف بیش از ۷۵ کیلو تریاک در شیراز

فرمانده انتظامی شیراز از کشف ۷۵ کیلو و ۸۸۵ گرم تریاک و دستگیری ۲ نفر در یکی از محله‌های این شهرستان خبر داد. 

سرهنگ اسماعیل زراعتیان فرمانده انتظامی شیراز اظهار کرد: مأموران کلانتری ۳۱ جنت شهرستان شیراز با اقدامات پلیسی مطلع شدند افرادی در منزل اقدام به نگهداری مواد مخدر می‌کنند که موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

او افزود: ماموران با هماهنگی مرجع قضایی به محل مورد نظر اعزام شدند و در بازرسی از آن منزل، ۷۵ کیلو و ۸۸۵ گرم مواد مخدر از نوع تریاک را کشف کردند.

فرمانده انتظامی شیراز با بیان اینکه در این خصوص ۲ نفر دستگیر و تحویل مراجع قضائی شدند، از شهروندان درخواست کرد در صورت اطلاع از فعالیت سوداگران مرگ، بالفاصله به مرکز فوریت‌های پلیسی۱۱۰ اعلام کنند.

شکارچیان غیرمجاز در دام پلیس کوهچنار

جانشین فرمانده انتظامی کوهچنار از دستگیری ۲ نفر شکارچی غیرمجاز و کشف ۵۰ کیلو گوشت گراز در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ پرویز ارجمند جانشین فرمانده انتظامی کوهچنار اظهار کرد: مأموران انتظامی کوهچنار هنگام بازرسی کنترل خودرو‌های عبوری به یک سواری پراید مشکوک شدند و با هماهنگی قضایی آن را متوقف کردند.

او ادامه داد: مأموران در بازرسی از خودرو توقیف شده، میزان ۵۰ کیلوگرم لاشه و گوشت حیوان از نوع گراز را کشف کردند.

جانشین فرمانده انتظامی کوهچنار با اشاره به تشکیل پرونده مقدماتی و معرفی متهمان به مراجع قضایی، از برخورد قاطع پلیس در مواجهه با شکارچیان غیرمجاز خبر داد و از شهروندان درخواست کرد در صورت مشاهده هرگونه فعالیت مشکوک در این زمینه مراتب را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اعلام کنند.

دستگیری سارق محتویات درون خودرو در جهرم

فرمانده انتظامی جهرم از دستگیری سارق و کشف ۱۵ فقره سرقت درون خودرو خبر داد.

سرهنگ علی اصغر محمدپور فرمانده انتظامی جهرم اظهار کرد: در پی وقوع چندین فقره سرقت محتویات درون خودرو در سطح شهرستان جهرم، موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران کلانتری ۱۲ مطهری این فرماندهی قرار گرفت.

او افزود: مأموران ضمن هماهنگی با مرجع قضایی با انجام اقدامات پلیسی و گشت زنی‌های هدفمند در سطح حوزه استحفاظی یک نفر سارق حرفه‌ای محتویات درون خودرو را شناسایی و آن دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی جهرم با اشاره به اینکه متهم در بازجویی اولیه به ۱۵ فقره سرقت محتویات درون خودرو اعتراف و بیان کرد: سارق پس از تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی و از آن طریق روانه زندان شد.

سرهنگ محمدپور از مردم درخواست کرد: در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک موضوع را سریعا از طریق شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اعلام کنند.

کشف مرفین، شیشه و هروئین از چمدان ۲ نفر از مسافران اتوبوس

فرمانده انتظامی نی ریز از کشف ۵ کیلو و ۸۰۰ گرم مواد مخدر از نوع مرفین، شیشه و هروئین در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ عظیم اله کرمی فرمانده انتظامی نی ریز، بیان کرد: به منظور اجرای طرح مبارزه با سوداگران مرگ، ماموران انتظامی نی ریز هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی به ۲ نفر از مسافران یک دستگاه اتوبوس مشکوک شدند و آن‌ها را مورد بررسی قرار دادند.

او افزود: ماموران در بازرسی از وسایل همراه این ۲ نفر، یک کیلو و ۹۰۰ گرم هروئین، ۳ کیلو و ۸۰۰ گرم شیشه و ۱۰۰ گرم مرفین را کشف و ضبط کردند. 

سرهنگ کرمی با اشاره به اینکه متهمان برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند، گفت: این فرماندهی قاطعانه و برابر قانون با سوداگران مرگ و قاچاقچیان مواد مخدر برخورد کرده و اجازه فعالیت به آنان را نخواهد داد.

گنج یابی که به گنج نرسید

فرمانده انتظامی خرامه از کشف یک دستگاه گنج یاب قاچاق به ارزش یک میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ زمان اله کریمی فرمانده انتظامی خرامه اظهار کرد: مأموران انتظامی خرامه هنگام گشت زنی در محور‌های مواصلاتی به یک سواری پژو ۴۰۵ مشکوک شدند و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او افزود: با هماهنگی قضایی در بازرسی از این خودرو یک دستگاه گنج یاب قاچاق به همراه متعلقات مربوطه کشف شد.

این مقام انتظامی با اشاره به تشکیل پرونده و معرفی راننده به مرجع قضایی، گفت: ارزش دستگاه کشف شده  برابر نظر کارشناسان یک میلیارد ریال برآورد شده است.

توقیف تریاک در تیبا

جانشین انتظامی فسا گفت: خودرو سواری تیبا که حامل تریاک بود توقیف و راننده نیز دستگیر شد.

سرهنگ محمد رضایی جانشین انتظامی فسا بیان کرد: با اعلام گزارش مردمی مبنی بر قصد قاچاق مقداری مواد افیونی با خودرو سواری تیبا توسط فردی ساکن در یکی از محلات شهر، رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر قرار گرفت.

او ادامه داد: ماموران پس از شناسایی محل سکونت فرد مورد نظر، مکان را تحت کنترل قرار داده و زمانی که او قصد سوار شدن بر خودرو داشت، آن را دستگیر کردند. 

این مقام انتظامی با اشاره به کشف ۱۱ کیلو و ۷۰۰ گرم تریاک در بازرسی از خودرو، افزود: متهم که در عملیات غافلگیرانه پلیس، فرصت هیچ عکس العملی نداشت، دستگیر شد.

سرهنگ رضایی اضافه کرد: متهم با تشکیل پرونده روانه دادسرا شد.

احشام قاچاق به مقصد نرسید

جانشین انتظامی لامرد از کشف ۹ راس گوسفند قاچاق به ارزش ۱۳۵ میلیون ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ محمدرضا رضایی جانشین انتظامی لامرد اظهار کرد: به منظور اجرای طرح برخورد با قاچاق و خودرو‌های شوتی، ماموران انتظامی لامرد هنگام بررسی و کنترل خودرو‌های عبوری به یک سواری وانت پراید مشکوک شدند و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو ۹ راس گوسفند قاچاق کشف شد، تصریح کرد: کارشناسان ارزش احشام مکشوفه را ۱۳۵ میلیون ریال برآورد کردند.

جانشین انتظامی لامرد با اشاره به اینکه راننده برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد، از شهروندان درخواست کرد به منظور مبارزه با پدیده شوم قاچاق در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک با شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
لیلا ایزدی خرامه
۰۸:۱۱ ۲۵ خرداد ۱۴۰۳
خدا لعنت کند هرچی بزه کار و مال مردم خور است، نتوانند جواب خدا بدهند،خدا از سرشان نگذرد.