کشت گیاهان دارویی، یکی از راهکار‌های حفظ منابع آبی

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی کازرون گفت: کشت گیاهان دارویی گزینه مناسبی برای تغییر الگوی کشت در بخش کشاورزی و یکی از راهکار‌های حفظ منابع آبی و پایداری تولید است.

صابر پرویزی سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کازرون با اشاره به برگزاری کاروان ترویجی آموزشی در هفته جهاد کشاورزی در این شهرستان، اطهار کرد: این برنامه همزمان در ۵ مرکز جهاد کشاورزی این شهرستان با موضوعات مختلف برگزار شد.

 او بیان کرد: بیش از ۲۵۰ نفر از بهره برداران و کارشناسان در این کاروان ترویجی یک روزه که با موضوعات مبارزه با مگس میوه انبه، حفظ بقایای گیاهی و جلوگیری از آتش زدن کاه و کلش، توسعه و کشت گیاهان دارویی برگزار شد، حضور و مشارکت فعال داشتند.

 این مقام مسئول با تاکید بر پلی فاژ بودن آفت مگس میوه انبه و خسارت ۱۰۰ درصدی به محصولات، افزود: مدیریت تلفیقی با استفاده از روش‌های به باغی، شکار انبوه، جلب کننده‌های اختصاصی آفت و مبارزه شیمیایی در مناطق با جمعیت بالا از مهم‌ترین عناوین آموزشی است.

پرویزی ادامه داد: یکی از راهکار‌های حفظ منابع آبی و پایداری تولید، تغییر الگوی کشت در بخش کشاورزی است و کشت گیاهان دارویی گزینه مناسبی است.

در حال حاضر شهرستان دارای ۴۰ هکتار سطح زیر کشت انواع گیاهان دارویی از جمله آویشن باغی، مورینگا، به لیمو، رزماری، مورینگا و زعفران است.

او تصریح کرد: برنامه‌های مذکور در مراکز جهاد کشاورزی حومه، جره و بالاده، فامور، خشت و کنار تخته و شاپور به صورت آفلاین به شکل کارگاه آموزشی و روز مزرعه برگزار شد.

 سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کازرون اضافه کرد: سوزاندن کاه و کلش موجودات زنده و مفید خاک را از بین برده رطوبت خاک را کاهش داده و خاک زراعی را فشرده و سفت کرده، حاصلخیزی خاک را کاهش می‌دهد و لطمه‌های جبران ناپذیر به مزارع و خاک‌های کشاورزی و مواد آلی خاک وارد می‌کند و جرم است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۰:۵۷ ۲۲ خرداد ۱۴۰۳
متاسفانه جهاد کشاورزی کازرون با ارقام و آمار دروغ به مسئولین می دهد و در بازدید میدانی خبری از این کارها نیست؟؟؟