مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شیراز گفت: دومین کاروان ترویج الگوی کشت ملی محصولات زراعی به مدت چهار روز در این شهرستان برگزار شد.

ذبیح‌الله سیروسی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شیراز گفت: این کاروان ترویجی با هدف انتقال یافته‌های علمی به بهره برداران برای افزایش بهره وری محصولات و در نهایت امنیت غذایی برنامه ریزی شده است.

او با اشاره به استقبال بی سابقه بهره برداران بخش کشاورزی شهرستان شیراز از کاروان ترویجی مذکور، گفت: در مدت زمان برگزاری کاروان ترویجی مذکور در این شهرستان بیش از ۶۵۰ نفر به صورت گروهی و انفرادی از آموزش‌های تئوری و عملی رایگان بهره‌مند شدند.

سیروسی گفت: آموزش‌های مذکور در قالب ۲۴ کارگاه، شامل بازدید از مزارع نمایشی و سایت‌های الگویی در چهار مرکز جهاد کشاورزی این شهرستان بود.

او گفت:کارگاه‌های مذکور با محوریت رعایت الگوی تناوب کشت در دیمزارها، تقسیط مناسب کود و کالیبراسیون سمپاش ها، ترویج کشت گیاهان دارویی و آموزش تغذیه با محصولات سالم کشاورزی ویژه بانوان و همچنین بهداشت دام بوده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شیراز گفت: مدرسان کارگاه‌های آموزشی مذکور از بهترین و زبده‌ترین محققان، متخصصان موضوعی خبره استانی و کارشناسان مدیریت و مراکز جهاد کشاورزی هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار