افزایش ۸ درصدی مصرف برق در قم

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق قم گفت: هفته گذشته ۸ درصد رشد مصرف نسبت به همین ایام در سال قبل در استان داشتیم.

یوسف صادقی ، با اشاره به رکورد‌های ثبت شده در مصرف برق گفت: در هفته گذشته ۸ درصد رشد مصرف نسبت به همین ایام در سال قبل داشتیم، که در بعضی اوقات تقریبا نزدیک به ۹۰ درصد پیک سال گذشته هم می‌رسید و نسبت به انتظاری که داریم کمی بالاست.

صادقی در پاسخ به این سوال که سهم قم از میزان مصرف برق کشور چقدر است گفت: تقریبا کمی بیشتر از ۱.۲ مصرف انرژی در کشور سهم استان قم است و در این یک هفته اخیر افزایش مصرف داشتیم که البته با شروع فصل گرما و استفاده از وسایل برقی این یک امر طبیعی هست، ولی به کمک مردم و با مدیریت مسائلی می‌توانیم شاهد پایداری شبکه برق باشیم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق قم در مبحث مدیریت وضعیت مصرف در حوزه‌های مختلف افزود: تقریبا ۲۸ درصد مصرف انرژی در بخش صنعتی، ۴۰ درصد در بخش کشاورزی و آمار بخش خانگی هم در همین حدود است و میانگین مصرف بخش خانگی در کل کشور ۳۳ درصد می‌باشد که این سهم به حدود ۵۰ درصد نزدیک می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق قم عنوان کرد: ما در سال گذشته به واسطه وجود برخی از تجهیزات شاهد افت فشار در بعضی از مناطق بودیم که در جهت بهینه‌سازی و بهبود مصرف انرژی این تجهیزات کار‌هایی انجام شده؛ ازجمله اتفاق خوبی که در این زمینه رخ داد قرار گرفتن پست برق چهارصدی در مدار بود که باعث قوت و قدرت بخشیدن زیرساخت‌های بالادستی شبکه توزیع برق شد.

صادقی گفت: ما و همکارانمان با اقداماتی که در بخش توزیع داریم از ضعف ولتاژ و بروز نوسان در شبکه برق جلوگیری شد و اتفاق خوبی که در سال گذشته افتاد حدود ۳۰۰ کیلومتر شبکه فشار ضعیف شبکه سیم به شبکه خود نگهدار تبدیل و به گونه‌ای نوسازی شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق قم تصریح کرد: از جمله اتفاقات بسیار خوب دیگری که افتاده در جهت نصب ترانس افزایش قابلیت اطمینان شبکه و همچنین مانور شبکه ۲۰ کیلومتری بود. حدودا بیش از ۱۰۰ دستگاه ترانس به جهت‌رفع ضعف ولتاژ و نوسان در شهر نصب شده، و برای افزایش قابلیت مانور شبکه فشار متوسط شبکه ۲۰ کیلو ولت اجرایی شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق قم با اشاره به دو پست ۶۳ کیلو ولتی که امسال در مدار آمده گفت: یک پست مربوط به مونوریل است و با توافق بین برق منطقه تهران و شهرداری قم در مدار آمد و دیگری پست پیامبر اعظم که خروجی‌های فشار متوسط پست آماده به کار هستند و در همین روز‌ها ارتباط‌های شبکه بسته می‌شود که این امر کمک شایانی در بخش خانگی بخش داخل شهر و بخش صنعت خواهد کرد.

صادقی در پاسخ به اینکه نحوه‌ی نظارت برفعالیت ادارات چگونه است، تصریح کرد: ما با ادارات بر اساس دستورالعمل کاهش مصرف برق برخورد خواهیم داشت یکی از این اقدامات تغییر ساعت کاری از ۶ تا ۱۳ هست و کارمندان موظفند در این ساعت مصرف را تا ۴۰ درصد تقلیل دهند و بعد از ساعت ۱۳ تا ۷۰ درصد کاهش مصرف داشته باشند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق قم در پایان از مصرف بخش صنعت و کشاورزی گفت که جابجایی بار خواهیم داد؛ یک روز در هفته در بخش صنعتی مشترکین صنعتی ما مکلف هستند که مصرفی خود را به روز تعطیل و جابجا کنند. در بخش کشاورزی هم، چون ما در نیمه غربی واقع شدیم طبق تقسیمات کشوری از ساعت ۱۳ تا ۱۸ اعمال مدیریت خواهیم داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار