مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اردبیل از تدوین و تهیه ۱۵ برنامه ملی، ۳۲ برنامه استانی و ۲۵۰ برنامه برای مراکز کانون استان در فصل تابستان خبر داد.

ملیحه ملک‌زاده فرد در نشست خبری تبیین برنامه‌های مراکز کانون استان اردبیل اظهار کرد: برای تابستان امسال در ۲۳ مرکز فعال کانون ۵۰۰ کارگاه فرهنگی، ادبی و هنری با محوریت کتاب و ترویج مطالعه پیش‌بینی شده است.

او افزود: ۱۴ هزار و ۵۹۰ عضو در ۲۳ مرکز کانون استان فعال هستند و تعداد آنها با آغاز فعالیت‌های تابستانی افزایش خواهد یافت.

به گفته مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اردبیل، از تیرماه سه مرکز تقویت الگوی نوجوان در مرکز استان راه‌اندازی شده و جشنواره‌هایی نظیر قصه‌گویی، قاسم‌های زمانه، جشنواره ادبی "پتک" و اردو‌های علمی و آموزشی برگزار خواهد شد.

او، ویژه برنامه شهر دانایی با موضوع کتاب، مرام قاسم با موضوع استقبال از ماه محرم، دست سازه‌های حسینی، پرده خوانی، قصه گویی، سوگواری، اردبیل در گذرگاه تاریخ به مناسبت روز اردبیل، اکران فیلم رایگان، تماشاخانه سیار برای مناطق محروم، رونمایی از ۲ کتاب دفاع قدس، قصه گویی در رادیو، نمایشگاه آب و آینه، نقاشی دیواری ۱۴۰ متری با نام آیین‌های سرزمین من و پرورش گل را از دیگر ویژه برنامه‌های تدوین شده برای تابستان مراکز کانون عنوان کرد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل هدف از برنامه‌ها و فعالیت‌های مراکز کانون استان را اجرای برنامه خلاق خانواده محور، جذب و پایدارسازی اعضا، افزایش مخاطبان، بهره‌مندی خانواده‌ها و والدین و شکوفایی نبوغ کودکان و نوجوانان اعلام کرد و گفت: کانون استان پارسال از لحاظ شاخص‌های تخصصی جزو کانون‌های برتر و الگو در کشور معرفی شد.

ملک‌زاده فرد تصریح کرد: برنامه‌های تابستانی کانون با امید به ایجاد تابستان خوب و پویا با شعار "تابستونتو بساز" تهیه شده است و در مجموع ۶۰ فعالیت فرهنگی، ادبی، هنری، دینی و علمی را شامل می‌شود.

او ادامه داد: ۲۶۲ هزار و ۷۶۵ جلد کتاب با ۱۰۱ عنوان در کتابخانه‌های ۲۳ مرکز کانون استان موجود است و امروز نیز حدود ۲۰ جلد کتاب به منابع موجود کتابخانه‌ها افزوده شد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل تصریح کرد: چهار کتابخانه سیار کانون که به علت نبود نیرو فعال نبودند در تابستان در شهرستان‌های گرمی، پارس‌آباد، مشگین‌شهر و کوثر فعالیت خواهند کرد و هر کتابخانه سیار ۲۰ روستا را پوشش می‌دهد و کارشناسان و مربیان کانون نیز در کنار ارائه خدمات کتاب، فعالیت‌ها و برنامه‌های متنوع آموزنده‌ای برای کودکان و نوجوانان اجرا می‌کنند.

ملک زاده فرد ادامه داد: شهرستان سرعین فاقد کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است و علت آن نبود زمین برای احداث یا مکان برای راه‌اندازی مرکز کانون است و با همکاری فرمانداری سرعین برای رفع این نقیصه تلاش می‌کنیم.

او گفت: در محله سلمان‌آباد اردبیل هم پردیس کودک و نوجوان با امکاناتی فراتر از مرکز کانون راه‌اندازی خواهیم کرد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل به آغاز تعمیر و تجهیز و شاداب سازی مراکز کانون استان اشاره کرد و گفت: اعتبارات پارسال کانون به طور ۱۰۰ درصد افزایش یافته بود و امسال نیز قرار است سالن‌ها و فضا‌های حضور و فعالیت جامعه هدف در مراکز کانون استان را جذاب و بانشاط کنیم.

او همچنین در زمینه فعالیت امداد فرهنگی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اردبیل اظهار کرد: از امداد فرهنگی برای ارائه خدمات فرهنگی، ادبی، هنری و علمی به کودکان و نوجوانانی که به دلایلی به مراکز ما دسترسی ندارند، بهره می‌گیریم.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.