وزیر امور خارجه چین در نشست وزرای بریکس بر نوع جدیدی از مکانیسم همکاری چند جانبه تاکید کرد.

وانگ یی، وزیر امور خارجه چین روز دوشنبه در نشست وزرای خارجه بریکس در نیژنی نووگورود روسیه شرکت کرد و اظهار داشت که این سازمان باید به "نوع جدیدی از مکانیسم همکاری چند جانبه، مبتنی بر بازار‌های نوظهور و کشور‌های در حال توسعه، با جهت گیری فراگیرنسبت به کل جهان، تبدیل شود. " 

این گروه در حال حاضر شامل برزیل، روسیه، هند، چین، آفریقای جنوبی، ایران، مصر، اتیوپی و امارات متحده عربی است.

وانگ گفت چین آماده همکاری با روسیه (میزبان) برای تقویت بریکس، "تشویق اقدامات مشترک برای تقویت جنوب جهانی و حمایت از چند جانبه گرایی و ترویج توسعه مشترک است. " 

او همچنین در مورد نشست آتی صلح اوکراین در سوئیس اظهار داشت که پکن طرفدار یک کنفرانس صلح "واقعی" است که شامل اوکراین و روسیه می‌شود.

پیشتر اعلام شد که کشور‌های بریکس در حال کار بر روی توسعه و پیاده سازی ارز دیجیتال خود بر اساس فناوری بلاک‌چین هستند. استفاده از چنین ارزی باید برای ایالت‌ها، مشاغل و شهروندان عادی و همچنین عاری از سیاست فراهم باشد.

گروه بریکس پیش از این از نظر برابری قدرت خرید از گروه هفت پیشی گرفته بود؛ گروه بریکس همچنین ۳۵.۶ درصد از تولید ناخالص داخلی جهانی را به خود اختصاص داده است، در حالی که گروه هفت، سهم ۳۰.۳ درصدی را به خود اختصاص داده است.

طرح ایجاد گروه بریکس با نزدیکی چهار قدرت اقتصادی در حال ظهور جهان شامل برزیل، روسیه، چین و هند در دوران اوج یکجانبه‌گرایی آمریکا در اواسط دهه ۱۹۹۰ میلادی شکل گرفت. «گروه بریک» در ۱۶ ژوئن ۲۰۰۹ میلادی (۲۶ خرداد ۱۳۸۸ شمسی) به‌طور رسمی تأسیس شد و با اضافه شدن آفریقای جنوبی در ۲۱ سپتامبر ۲۰۱۰ (۳۰ شهریور ۱۳۸۹) نام آن پس از پیوستن این کشور از «بریک» به «بریکس» تغییر یافت.

مترجم: اعظم پورکند

برچسب ها: گروه بریکس ، چین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۰ ۲۲ خرداد ۱۴۰۳
دلار باید فورا حذف بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۳ ۲۲ خرداد ۱۴۰۳
بریکس تنها راه پیشرفت اش ایجاد سیستم ارتباط مالی خارج از تسلط آمریکا است که بدون تحریم بتوانند ارتباط بزرگ و برقرار کنند . با استفاده از ارز بدون پشتوانه مانند یوان که به اقتصاد بزرگ متصل است . بشود خلق پول کرد و روی کشورهای متحد بریکس و جنوب جهانی سرمایه گذاری کلان کرد . کاری که آمریکا با وجود بدهی ۵۰ تریلیون دلاری باز هم همین رویه را ادامه می دهد
آخرین اخبار