باران‌های سیل‌آسا در شمال ویتنام علاوه بر تلفات انسانی باعث آسیب به مناطق مسکونی و جاده‌ها شد.

تغییرات اقلیمی بزرگترین چالش برای آینده بشر در کره خاکی محسوب می‌شود. این تغییرات باعث وقوع سیل و طوفان در یک منطقه و در عین حال، خشکسالی و قحطی در مناطق دیگر می‌شود. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، منابع محلی ویتنام امروز (دوشنبه) اعلام کردند وقوع باران‌های سیل آسا و جاری شدن سیل در شمال این کشور ۳ کشته و یک مفقود بر جای گذاشته است. این در حالی است که بر اساس پیش بینی هواشناسی موج جدیدی از بارش‌های سیل آسا طی روز‌های آینده این کشور را تحت تاثیر قرار خواهد داد. 

در بیانیه منتشر شده از سوی دولت آمده است: قربانیان این سیل یک کودک ۳ ساله و پدرش بوده اند. همچنین یک زن ۴۲ ساله از دیگر قربانیان این حادثه بوده است. این سیل مناطق شمالی ویتنام شامل هاجیانگ، هایفونگ و چانگنی را تحت تاثیر قرار داده است. 

بر اساس سنجش سازمان هواشناسی، تنها در یک شبانه روز ۱۱۳ تا ۲۹۵ میلی متر در مناطق شمالی ویتنام باران باریده است که حجم بالایی محسوب می‌شود. برآورد می‌شود از ۱۴ تا ۱۷ ژوئن نیز روزانه بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلی متر بارش در این منطقه به وقوع بپیوندد. 

مقامات محلی می‌گویند علاوه بر تلفات انسانی، سیل در شمال ویتنام خانه‌ها و زیرساخت‌ها را نیز نابود کرده است. ۳۵۰ خانه و جاده طی جاری شدن سیل آسیب دیده اند. همچنین نزدیک به ۴۰۰ گردشگر خارجی که در منطقه گردشگری دانگ وان ساعت‌ها گیر افتاده بودند در نهایت با کمک نیرو‌های امدادی نجات یافتند. 

مترجم: ابوالفضل هاشمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار