سرمربی سابق ذوب‌آهن مطرح كرد؛

علت نیامدن VAR را نمی‌دانم؛ دلال و شرط‌بندی یا دلایل دیگر؟

رسول کربکندی سرمربی سابق ذوب‌آهن گفت: هنوز برای من معماست که جرا نمی‌توانیم VAR را وارد کنیم؟ پای دلال‌ها و شرط‌بندی وسط است یا مسائل دیگر؟

رسول کربکندی با تاکید بر اینکه ذوب‌آهن بهترین نتایج ۶ سال اخیرش را کسب کرد، گفت: ذوب‌آهن فصل را خوب شروع کرد و در نیم‌فصل اول نتایجی خوبی گرفت، اما در مقطعی از فصل مانند سپاهان دچار نوسان شد و به ویژه در خانه اصلا نتایج خوبی به دست نیاورد.

وی افزود: با این وجود شرایط ذوب‌آهن در سه یا چهار هفته آخر بهتر شد و توانست خودش را به رده پنجم برساند این بهترین نتیجه ذوب‌آهن در این چند سال است.

سرمربی سابق ذوب‌آهن با بیان اینکه سپاهان و ذوب‌آهن هر دو از نوسانات وسط فصل خیلی لطمه خوردند، گفت: این نوسان‌ها باید ریشه‌یابی شود و اگر بتوانند این موضوع را کنترل کنند، قطعا هر دو تیم به ویژه سپاهان نتایج بهتری می‌گیرند.

وی با تأکید بر اینکه شرایط سپاهان اصلا قابل مقایسه با ذوب‌آهن نیست، ادامه داد: شرایط سپاهان از نظر بودجه، بازیکن و امکانات اصلا قابل مقایسه با ذوب‌آهن نبود. البته باید در نظر داشت که ربیعی شخصا ذوب‌آهن را بسته بود و استعفا‌های او در مقاطعی از فصل باعث نوسان ذوب‌آهن شد و امیدوارم مشکلات تیم ترمیم شده و ذوب‌آهن شرایط بهتری هم پیدا کند.

سرمربی سابق ذوب‌آهن درباره احتمال جدایی ربیعی گفت: متأسفانه با پول‌هایی که در فوتبال ما رد و بدل می‌شود، طبیعی است که مربیان را هم وسوسه شوند و جایگاهشان را مدام تغییر دهند. متأسفانه در فوتبال ما به اندازه‌ای پول بی‌در و پیکر رد و بدل می‌شود که مربی هم می‌خواهد به بهترین امکانات دست پیدا کند و بیشترین درآمد را داشته باشد.

وی ادامه داد: با تمام این تفاسیر اگر ذوب‌آهن بتواند ربیعی را حفظ کند، حداقل فایده‌ای که دارد این است که تیم دچار بهم‌ریختگی نمی‌شود.

وی درباره بازی آینده سپاهان مقابل گل‌گهر سیرجان در جام حذفی یادآور شد: من در مصاحبه‌های دیگر هم گفتم این جنگی که هفته‌های آخر بین پرسپولیس و استقلال در گرفت، سپاهان می‌بایست قبل از همه اینها قهرمان می‌شد، چون همه امکانات و فاکتور‌های مورد نیاز برای قهرمانی را داشت، اما هیچ کس در این مورد بحثی نمی‌کند و روی جام حذفی متمرکز شده‌اند تا سرنوشت این جام مشخص شود.

کربکندی با تاکید بر اینکه به جز سپاهان همه تیم‌های قدرتمند دیگر از جام حذفی حذف شده‌اند، گفت: به دلیل تک بازی بودن مسابقات، نمی‌شود گفت تیمی به راحتی در جام حذفی قهرمان می‌شود با این حال سپاهان با در نظر گرفتن بازیکنان و امکاناتی که دارد، اگر نتواند این جام را بگیرد، نیاز به یک کالبدشکافی عمیق و وسیعی خواهد داشت تا این مسائل علت‌یابی شود.

وی ادامه داد: البته سپاهان خوش‌سانس بود که بازی نیمه‌نهایی اصفهان افتاد و این میزبانی می‌تواند به سپاهان کمک کند. قهرمانی در جام حذفی حداقل کاری است که سپاهان می‌تواند انجام دهد تا در لیگ نخبگان حاضر شود.

کربکندی با تاکید بر اینکه لیگ ما اشکالات زیادی دارد، گفت: چرا لیگ ما باید در آسیا ششم باشد؟ چرا لیگ امارات از ما بالاتر است و می‌تواند در لیگ قهرمانان آسیا قهرمان شود؟ این مسائل نیاز به ریشه‌یابی دارد تا مشخص شود با این همه پولی که در فوتبال ما هزینه می‌شود چرا آنقدر مسائل حاشیه‌ای به فوتبال برتری دارد؟

وی با اشاره به بازی رئال مادرید مقابل دورتمند در فینال لیگ قهرمانان اروپا، گفت: مربی دورتمند بعد از بازی می‌گفت که بی‌جهت نیست رئال ۱۵ بار قهرمان اروپا شده و آمده‌ایم تا درس بگیریم، مربی رئال هم گفت که دورتمند تیم قابل احترامی است و حتی یک کلمه حرف حاشیه‌ای زده نشد این مورد را به مصاحبه‌های قبل و بعد لیگ خودمان مقایسه کنید، همه‌اش تبدیل به حاشیه و جنگ و دعوا بین مربی و مدیر باشگاه، مربی با فدراسیون و ... شده و فعلا داریم تلاش می‌کنیم با جرائم سنگین جلوی این گفتار‌ها را بگیریم.

کربکندی اضافه کرد: هنوز برای من معماست که جرا نمی‌توانیم VAR را وارد کنیم؟ پای دلال‌ها و شرط‌بندی وسط است یا مسائل دیگر؟

منبع: تسنیم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.