مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: پارسال سهم صادرات خوزستان ۱۵ درصد کل تجارت کشور بود که ۵۵ درصد مربوط به صادرات محصولات پتروشیمی بود.

حمید رضا فلاح مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خوزستان می‌گوید: پارسال سهم صادرات خوزستان ۱۵ درصد کل تجارت کشور بود که ۵۵ درصد مربوط به صادرات محصولات پتروشیمی، ۱۵ درصد کشاورزی، ۱۴ درصد فلزات، ۱۲ درصد معدنی، ۳ درصد در حوزه صنعت و یک درصد نیز در حوزه صنایع دستی بود.

او با اشاره به بیشترین محصولات صادراتی از استان افزود: به طور معمول بیشترین محصولات صادراتی از حوزه‌های پتروشیمی، فولادی و کشاورزی است و کشورهای مورد هدف تجارت استان نیز چین، امارات، عراق، ترکیه، هند، کویت و افغانستان هستند.

عضو کارگروه توسعه صادرات غیر نفتی خوزستان با اشاره به فعالیت ۳ اتاق بازرگانی اهواز، آبادان و خرمشهر در استان یادآورشد: پارسال ۴۸۸ کارت بازرگانی صادر و ۵۰۷ کارت نیز در استان تمدید شدنپ.

آقای فلاح تسهیل امور و مسیر تجارت برای بازرگانان را یکی از اولویت های مهم مدیریت ارشد استان دانست که در این رابطه استفاده از ظرفیت‌های مختلف باید مورد توجه قرار گیرد.

استخراج سالانه ۱۷ میلیون تن انواع محصولات معدنی از خوزستان

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خوزستان در بخش دیگری از صحبت‌های خود از وجود ۳۰۳ پروانه بهره برداری معدن در استان خبر داد و گفت: این تعداد پروانه بهره‌برداری با سرمایه گذاری ۳۹ هزار و ۶۵۱ میلیارد ریال زمینه اشتغال برای یکهزار و ۸۸۶ نفر را ایجاد می‌کنند.

به گفته این مقام مسئول، خوزستان با داشتن ۱۹۰ معدن فعال در این بخش شرایط خوبی دارد و همچنین ۱۰۸ معدن در حال بهره‌‍برداری است و ۱۹۵ معدن نیز غیرفعال و یا دارای مجوز توقف فعالیت هستند.

مدیر کل صمت خوزستان ادامه داد: سالانه ۱۷ میلیون تن انواع محصولات معدنی از معادن استان استخراج می شود و تلاش بر این است که محصولات معدنی استان جایگاه بیشتری را در سبد صادراتی پیدا کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.