کرمانشاه برای پنجمین سال میزبان رویداد منطقه ای چوب

رویداد منطقه‌ای روز جهانی چوب همزمان با شروع هفته صنایع دستی با حضور ۴۰ هنرمند صنعتگر رشته چوب از سراسر کشور در کرمانشاه آغاز شد.

علیرضا باوند پور نماینده سازمان روز جهانی چوب در ایران، در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه این برای پنجمین سال است که رویداد منطقه‌ای روز جهانی چوب در کرمانشاه برگزار می‌شود، گفت : از حدود دو ماه پیش فراخوان برگزاری این رویداد در کشور داده شد که طی آن حدود ۳۰۰ هنرمند در خواست حضور در رویداد را داشتند که در نهایت از بین آنها حدود ۴۰ نفر انتخاب شدند. 

وی افزود: از ۴۰ هنرمندی که در این رویداد حضور دارند، ۱۰ نفر از آنها در قالب یک تیم از کرمانشاه هستند. 

نماینده سازمان روز جهانی چوب در ایران تصریح کرد: این رویداد آغاز شده و به مدت پنج روز در محل محوطه فرهنگی تاریخی تاق بستان ادامه پیدا خواهد کرد. 

وی با بیان اینکه امسال رویداد منطقه‌ای روز جهانی چوب برخلاف سال‌های گذشته به شکل رقابتی برگزار می‌شود، عنوان کرد: موضوع در نظر گرفته شده برای رویداد امسال «تنوع چوب در فرهنگ» است که شرکت کنندگان آثار خود را با این موضوع خلق خواهند کرد. 

باوند پور تاکید کرد: تمام مراحل این مسابقات عکسبرداری و فیلمبرداری خواهد شد و در سایت روزجهانی چوب بارگذاری می‌شود. 

مدیر موزه چوب استان کرمانشاه اضافه کرد: نفرات و تیم‌های شرکت کننده در این رویداد حدود ۱۰ اثر خلق خواهند کرد که پس از مراسم اختتامیه و انتخاب اثر برتر، همگی آثار به موزه چوب استان منتقل خواهند شد. 

به گفته این مسئول در حال حاضر حدود ۱۸۰ اثر در موزه چوب کرمانشاه قرار دارد که در صورتی که به حدود ۲۵۰ اثر برسد، از سوی سازمان روز جهانی چوب به عنوان بزرگترین موزه منبت چوب خاورمیانه انتخاب خواهد شد. 

وی به در پیش بودن مسابقات جهانی روز جهانی چوب به میزبانی کشور ژاپن اشاره کرد و گفت: در حال رایزنی هستم تا از ایران حدود ۱۰ هنرمند در این مسابقات شرکت کنند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.