تعیین ۲۰۰ موکب برای برگزاری جشن غدیر در شهرکرد

دبیر جبهه فرهنگی چهارمحال و بختیاری گفت: برپایی ۲۰۰ موکب برای برگزاری جشن عید غدیر در شهرکرد در دستور کار قرار گرفت.

حجت‌الاسلام عابدین کاظمی‌نیا در نشست علنی شورای اسلامی شهرکرد، اظهار داشت: برنامه‌های مرتبط با هماهنگی برگزاری جشن عید غدیر در شهرکرد از افزون‌بر دو ماه قبل آغاز شده است.

وی افزود: براساس هماهنگی‌های انجام شده با مسوولان مرتبط هم‌اکنون مسیر بلوار آیت‌الله کاشانی حدفاصل چهارراه هواپیمایی تا چهارراه دولت (چهارراه استانداری) برای برگزاری جشن عید غیر شهرکرد در نظر گرفته شده است.

حجت الاسلام کاظمی‌نیا از تلاش‌ها و همکاری شهرداری و شورای اسلامی شهرکرد برای برگزارش جشن عید غدیر سال گذشته قدردانی کرد و افزود: انتظار می‌رود این همکاری‌ها از سوی مجموعه مدیریت شهری، سایر دستگاه‌های اجرایی، بخش خصوصی و مردم برای برگزاری جشن عید غدیر سال‌جاری افزایش یابد.

مصطفی حیدری رئیس شورای اسلامی شهرکرد با اشاره به جایگاه غدیر، گفت: غدیر از مهم‌ترین اعیاد اسلامی شیعیان است و باید هر سال پُررنگ‌تر و پُرشورتر برگزار شود و مجموعه مدیریت شهری در شهرداری و شورای اسلامی شهرکرد امسال هم برای برگزاری برنامه‌های عید غدیر همکاری و کمک می‌کند.

وی افزود: پیش‌بینی می‌شود تا به‌مناسبت عید غدیر در سال‌جاری تخفیف‌هایی از سوی مدیریت شهری در شهرکرد لحاظ شود.


بیشتر بخوانید


ماشاءالله ایزدی رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، ورزشی، ایثارگران و بانوان شورای اسلامی شهرکرد گفت: برنامه‌محوری، پیام غدیر، انعکاس بین‌المللی و استفاده از اساتید دارای علم و آگاهی ویژه جشن غدیر بسیار مهم است.

وی تاکید کرد: نهاد‌های فرهنگی، تبلیغی و رسانه‌ای چهارمحال و بختیاری برای برنامه‌های جشن عید غیدر توانایی خود را به منصه ظهور برسانند.

ایزدی همکاری تمامی دستگاه‌های اجرایی برای برگزاری جشن عید غدیر را ضروری دانست و اظهار داشت: برخی شهروندان متقاضی جشن‌های محله‌محور هستند که باید برنامه‌ای متمرکز برای آنها پیش‌بینی و تالیفات مرتبط با غدیر رونمایی شود.

فاطمه بیگی نائب‌رییس شورای اسلامی شهرکرد و رئیس کمیسیون املاک و امور اداری این شورا گفت: نیاز است که تمامی دستگاه‌های اجرایی چهارمحال و بختیاری برای برگزاری باشکوه و پُرشور جشن عید غدیر همکاری کنند.

وی رفع کاستی‌های سال قبل در برگزاری جشن عید غدیر را ضروری اعلام و تصریح کرد: هم‌اکنون وضعیت روشنایی معابر شهرکرد مناسب نیست و به توجه بیشتر شرکت توزیع نیروی برق چهارمحال و بختیاری نیاز دارد.

بیگی افزود: همکاری مساجحد و هیات‌های مذهبی به‌منظور برگزاری باشکوه و پُرشور جشن عید غدیر در دستور کار قرار گیرد.

داوود نجفی رئیس کمیسیون برنامه‌ریزی و بودجه شورای اسلامی شهرکرد گفت: مجموعه مدیریت شهری برای برگزاری شکوه‌مند و اثرگذار جشن عید غدیر نهایت همکاری را با متولیان امر خواهد داشت.

وی تاکید کرد: در این راستا برنامه‌ریزی برای برگزاری برنامه‌های کیفی، متنوع و اثرگذار مرتبط با جشن عید غدیر در دستور کار باشد.

خداکرم عباسی رئیس کمیسیون سامان‌دهی مشاغل و اقتصاد شهری شورای اسلامی شهرکرد گفت: حمایت از برگزاری برنامه‌های برگزاری جشن عید غدیر جزو مهم‌ترین رسالت‌های قشر‌های مختلف جامعه به‌شمار می‌رود.

وی افزود: در این راستا بهره‌گیری از ظرفیت اصناف و بازاریان می‌تواند به برگزاری بهتر و جامع‌تر برنامه‌های جشن عید غدیر کمک کند.

یوسف صادقی رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهرکرد گفت: سیاست‌گذاری‌های صحیح باعث اثبات حقانیت شیعه در دنیا شده است.

وی تاکید کرد: کارخانه‌ها و واحد‌های تولیدی بزرگ چهارمحال و بختیاری از محل مسئولیت‌های اجتماعی خود به برگزاری جشن عید غدیر کوک کنند.

صادقی یادآور شد: شکوه بیشتر برگزاری برنامه‌های مرتبط با عید غدیر به همکاری تمامی دستگاه‌های اجرایی، بخش دولتیف خصوصی و گروه‌های مردمی نیاز دارد.

محمدرضا بیاتی رئیس کمیسیون شهرسازی، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهرکرد گفت: برگزاری باشکوه برنامه‌های مرتبط با جشن عید غدیر به تقویت شیعه کمک می‌کند و در این راستا انتظار می‌رود منابع دائمی و پایدار برای این مهم پیش‌بینی شود.

وی تصریح کرد: افزایش برگزاری برنامه‌های جشن عید غدیر از یک روز به ۲ روز در دستور کار قرار گیرد تا بتوان جشن‌های محله‌محور را به آن اضافه کرد.

اکبر ایازی رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شهرکرد گفت: پارسال یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اقلام مختلف فرهنگی و تبلیغاتی برای برگزاری جشن عید غدیر در شهرکرد خریداری و به هیات‌ها واگذار شد.

وی تاکید کرد: امسال برنامه‌های مرتبط با روز جشن عید غدیر در شهرکرد ۲۰۰ موکب برگزار می‌شود.

ایازی ادامه داد: پارسال نیز جشن غدیر با استقبال گسترده مردم در شهرکرد و سایر شهر‌ها برگزار شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار