تحویل زمین ۴۴ متقاضی نهضت ملی مسکن در خراسان جنوبی

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: طرح نهضت ملی مسکن در ۵۲ سایت استان در دست اجراست و تحویل زمین برای ۴۴ هزار متقاضی انجام شده‌ است.

عباس‌زاده معاون استاندار خراسان جنوبی درباره اقدامات زیرساختی دولت سیزدهم در خراسان جنوبی گفت: در طرح نهضت ملی مسکن ۶ هزار هکتار از اراضی ملی برای ساخت مسکن به شهرها و روستاهای خراسان جنوبی الحاق شد.

وی با اشاره به پیشتازی خراسان جنوبی در اجرای طرح نهضت ملی مسکن افزود: این استان در نشست بررسی عملکرد استان‌های سراسر کشور، در تمام مراحل ساخت از جمله اتمام فونداسیون، سفت‌کاری، اسکلت و سقف، اتمام نازک‌کاری و کارهای پایانی، مراحل قرعه‌کشی و تخصیص متقاضیان قانون جوانی جمعیت با عملکرد مطلوب و با اختلاف در بین سایر استان‌ها موفق به کسب رتبه اول شد.

 عباس زاده بیان کرد: در حیطه منطقه‌ای توجه به نیمه شرقی کشور در این دولت به صورت ویژه انجام شد و توجه و اهتمام ویژه دولت توسعه و عمران شرق کشور بود که در دولت‌های قبل مغفول مانده بود.

معاون استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: یکی از مهمترین ابر پروژه‌ها برای توسعه شرق کشور اجرای طرح سراسری راه آهن زاهدان - بیرجند - مشهد بود که در کریدور مهم جنوب به شمال خط ریلی کشور قرار دارد و از جمله پروژه‌هایی است که سالها معطل مانده بود.

وی اظهار کرد: علیرغم نقش بی‌بدیلی این پروژه در توسعه و تجارت بین الملل و اثرگذاری استراتژیک در روابط اقتصادی منطقه‌ای اما در دولت‌های قبل مغفول ماند.

عباس زاده با اشاره به اینکه با پیگیری مستمر مسئولان خراسان جنوبی و حمایت دولت و استجازه مقام معظم رهبری این طرح ریلی مهم از محل تهاتر نفتی در دولت سیزدهم تامین اعتبار شد، بیان کرد: همچنین در شهریور سال گذشته شاهد آغاز عملیات اجرایی این پروژه با حضور رئیس جمهور شهید بودیم.

معاون استاندار خراسان جنوبی افزود: اکنون تمام قطعات این طرح مهم زیرساختی استان به صورت کامل فعال است و جلسات مختلف برای رفع مشکلات پیمانکاران و روند اجرای این طرح برگزار شده‌ است.

وی یادآور شد: طرح ریلی زاهدان - بیرجند - مشهد به عنوان مهمترین پروژه زیرساخت حمل و نقلی جمهوری اسلامی ایران است و از یادگارهای مهم و بیادماندنی براساس تشخیص صحیح و پیگیری ویژه دولت سیزدهم و شخص رئیس جمهور فقید ما است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: انتقال آب از دریای عمان به طرح مهم زیربنایی از ابتدای دولت سیزدهم در دستورکار دولت قرار گرفت‌ و اکنون با ۵۰ همت در دست اجراست.

عباس‌زاده افزود: طرح انتقال آب از دریای عمان با فعالیت ۲ پیمانکار در محدوده سرزمینی این استان در دولت سیزدهم آغاز شد و کارها به سرعت در حال انجام است.

وی با اشاره به خط انتقال فرآورده‌های نفتی از رفسنجان کرمان به خراسان جنوبی و خراسان رضوی به عنوان خط تابش، گفت: مطالعه و اجرای خط یازدهم انتقال گاز از عسلویه به سمت شمال و شمال شرق کشور به دلیل مسئله افت گاز در دولت سیز دهم تدبیر شد و در آینده نتایج این طرح در توسعه منطه تاثیرگذار خواهد بود.

عباس‌زاده عنوان کرد: در دولت سیزدهم اقدام شاخصی در راستای گازرسانی به مناطق مختلف خراسان جنوبی انجام شد به‌ گونه‌ای که در هفته دولت سال ۱۴۰۱ جشن پایان گازرسانی به تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان برگزار شد.

وی افزود: عملیات اجرایی خط انتقال گاز از دشتک زابل به نهبندان از اقدامات جهادی دولت که تیر سال گذشته شروع شد با سرعت در حال انجام است که علاوه بر تامین گاز مورد نیاز خراسان جنوبی از ۲ مسیر شمال و جنوب، به افزایش پایداری شبکه گازرسانی شرق کشور کمک می‌کند.

عباس‌زاده عنوان کرد: آبان امسال عملیات اجرایی لوله‌گذاری خط انتقال گاز دشتک - نهبندان آغاز شد و از مجموع ۳۰۰ کیلومتر طول پروژه، ۱۷۶ کیلومتر فاز اول آن در مراحل پایانی کار است.

وی با اشاره به اینکه توسعه راه‌های دوبانده خراسان جنوبی از ابتدای دولت سیزدهم در دستور کار جدی قرار گرفته است گفت: ۱۵۰ کیلومتر باند دوم راه در سال های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ و سال گذشته هم ۱۲۰ کیلومتر در خراسان جنوبی ساخته شده‌ است و خراسان جنوبی رتبه اول کشور را از نظر بهره‌برداری کسب کرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی عنوان کرد: اکنون ۵۷۲ کیلومتر باند دوم راه در استان با متوسط پیشرفت فیزیکی ۳۷ درصد و اعتبار مورد نیاز ۶۴ هزار میلیارد ریال در دست اجراست.

وی بیان کرد: همچنین عملیات اجرایی بیش از ۴۰۰ کیلومتر باند دوم در دولت سیزدهم در خراسان جنوبی آغاز شده‌ است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.