مدیرکل مدیریت بحران استان ایلام:

تخلیه هر گونه نخاله در حاشیه راه‌ها برخورد قاطع و قانونی به دنبال دارد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری ایلام گفت: برخورد قاطع و قانونی در انتظار تخلیه کنندگان نخاله‌های ساختمانی در حاشیه راه‌ها و سطح شهر‌های این استان است.

مجید بگلریان در جلسه فوق العاده بررسی و مقابله با تخلیه نخاله در حاشیه راه‌ها و رودخانه‌های استان ایلام، اظهار کرد: تخلیه غیرمجاز نخاله‌های ساختمانی در بستر رودخانه‌ها، مسیل‌ها و حاشیه راه‌ها، خلاف قانون و موجب بروز مشکلات بسیار بزرگی برای شهر از جمله انسداد مسیل‌ها هنگام وقوع سیل و بارندگی می‌شود.

وی با اشاره اینکه به سد معبر، ایجاد محدودیت در رفت و آمد و بروز مشکلات بهداشتی و در خطر افتادن سلامت مردم از دیگر مسائل تخلیه نخاله‌های ساختمانی در حاشیه شهر‌ها و رودخانه‌ها است، گفت: با وجود برگزاری جلسات متعدد، مصوبات ابلاغی و جمع آوری نخاله‌های حاشیه رودخانه‌ها و راه‌های استان، در راستای اجرای طرح نهضت لایروبی طی سال گذشته، متاسفانه تخلیه نخاله‌ها و پسماند‌ها در بستر و حریم رودخانه‌ها و جاده‌ها انجام‌می شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری ایلام با تاکید بر پیگیری و رصد دستگاه‌های مرتبط و برخورد قاطع با این موضوع، ابراز کرد: ریختن نخاله و مصالح ساختمانی در سطح خیابان، پیاده‌رو‌ها و جوی آب و مسیل‌ها، خلاف مقررات بوده و دستگاه‌های متولی باید نظارت لازم را با جدیت انجام و متخلفان را به دستگاه قضا معرفی کنند.

بگلریان یادآور شد: طبق ماده ۲۰ قانون مدیریت پسماند، در صورتی که خودرو‌ها اقدام به تخلیه پسماند در مکان‌های غیرمجاز کنند، این خودرو‌ها به مدت یک تا ۱۰ هفته توقیف خواهند شد.

وی تصریح کرد: دستگاه‌های متولی از جمله محیط زیست، منابع طبیعی، راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، شرکت آب منطقه‌ای، شهرداران، بخشداران و دهیاران تمهیدات لازم برای جلوگیری از نخاله‌ها و پسماندها، اقدامات لازم را به منظور کنترل و جلوگیری از تخلیه نخاله و پسماند در اماکن غیرمجاز انجام دهند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری ایلام با اشاره به اینکه از اقدامات دستگاه‌های اجرایی مرتبط در این زمینه حمایت می‌شود، خاطرنشان کرد: شهروندان می‌توانند هر گونه تخلیه نخاله‌های ساختمانی و پسماند‌های شهری در مکان‌های غیرمجاز، حاشیه راه‌ها و رودخانه‌ها را هم به سازمان بازرسی و سامانه ۱۳۶ و هم به دستگاه‌های نظارتی مرتبط برای برخورد قاطع گزارش کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.