برنامه‌های ستاد گرامیداشت هفته قوه قضائیه در کرمان

برنامه‌های امسال ستاد گرامیداشت هفته قوه قضائیه در کرمان تشریح شد.

حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی در جلسه شورای قضایی استان کرمان از تشکیل ستاد بزرگداشت هفته قوه قضاییه در استان کرمان خبر داد و گفت: برنامه‌های ستاد گرامیداشت هفته قوه قضائیه از چهارشنبه ۳۰ خردادماه با حضور اعضای شورای قضائی استان، کارمندان دستگاه قضائی و سازمان‌های وابسته در جوار مرقد حاج قاسم سلیمانی همراه با عطرافشانی، گلباران، ادای احترام به قبور شهدا و سخنرانی رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح استان کرمان آغاز می‌شود.

وی افزود:هفته قوه قضاییه امسال مصادف شده است با برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و مراسم چهلمین روز شهدای خدمت که بایستی از این فرصت برای بیان دستاورد‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران استفاده گردد.

نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان به سالروز شهادت شهید بهشتی و ۷۲ نفر از یاران باوفایش در ۷ تیرماه ۱۳۶۰ و نامگذاری آن به نام هفته قوه قضاییه اشاره کرد و گفت:هفته قوه قضائیه فرصتی برای تبیین ابعاد شخصیتی آن بزرگمرد تاریخ انقلاب اسلامی است.

وی شهید بهشتی را شاگرد مکتب امام خمینی (ره) برشمرد و افزود: تدوین قانون اساسی از خدمت‌های ماندگار شهید بهشتی است که ما امروز ثمرات آن را می‌بینیم.

رئیس کل دادگستری استان کرمان بر لزوم اطلاع رسانی اقدامات انجام شده در دستگاه عدلیه تاکید کرد و گفت: بایستی پیام‌های امیدآفرین برگرفته از سند تحول قوه قضائیه تحت عنوان روایت پیشرفت برای عموم مردم از طریق انتشار و توزیع محتوای رسانه‌ای تبیین شود.

وی با بیان این مطلب که در هفته قوه قضائیه بیش از ۳۰ مصاحبه مطبوعاتی و رادیو و تلویزیونی در مرکز استان و سایر حوزه‌های قضایی با مقامات قضایی انجام می‌پذیرد و در این نشست‌ها آخرین دستاورد‌ها و اقدامات قوه قضاییه در استان کرمان برای مردم تشریح خواهد شد.

رییس کل دادگستری استان کرمان حضور مسئولان قضایی استان در برنامه‌های صداوسیمای مرکز استان کرمان را از دیگر برنامه‌های در این هفته برشمرد و گفت: خوشبختانه برنامه ریزی‌های خوبی با مدیرکل و شورای معاونین صداوسیمای مرکز استان کرمان برای انعکاس دستاوردهاو خدمات قوه قضاییه از طریق رسانه ملی دیده شده است.

وی برگزاری همایش بزرگ و محوری قوه قضائیه در استان کرمان را از مهم‌ترین برنامه ستاد در هفته قوه قضائیه دانست و گفت: در این همایش که با حضور نماینده ولی فقیه و امام جمعه، استاندار، مجمع نمایندگان استان کرمان، شورای قضایی، شورای اداری، شورای تامین، مسئولان ارشد استان، قضات و کارمندان دستگاه قضائی استان و سازمان‌های تابعه برگزار می‌شود از قضات و کارمندان نمونه و خانواده معظم شهدا و ایثارگران تجلیل بعمل خواهد شد.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان کرمان از برپایی میز خدمت و ملاقات مردمی مقامات ارشد قضایی استان و مدیران کل سازمان‌های تابعه قوه قضاییه با مردم شهر کرمان در مصلی بزرگ امام علی (ع) در روز جمعه یکم تیرماه خبر داد و گفت:در این دیدار مردمی به مشکلات حقوقی و قضایی مردم رسیدگی خواهد شد.

حجت الاسلام حمیدی از برگزاری شورای تامین استان به میزبانی دادگستری و تشریح عملکرد و تبیین دستگاه قضائی استان خبر داد و بازدید از واحد‌های صنعتی و تولیدی را از دیگر برنامه‌های دادگستری استان در هفته قوه قضائیه نام برد.

 دیدار با اقشار مختلف مردم و نخبگان از برنامه های هفته قوه قضاییه 

محمدباقر اسلامی، معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری کل استان کرمان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید بهشتی و شهیدان والامقام هفتم تیر با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی شهید بهشتی گفت: آن شهید بزرگوار که با تلاش بی وقفه منشاء خیر و خدمت بود، الگویی تاثیرگذار و عدالت‌محور در مسیر ارتقای قوه قضاییه بود و بر برقراری عدالت ایمان داشت. 

وی ضمن بیان برنامه های هفته قوه قضاییه در استان کرمان، بیان داشت: در هفته قوه قضائیه، قضات سراسر استان به صورت مستمر از زندان ها سرکشی خواهند کرد و این بازدیدها با آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد همراه می باشد. 

معاون قضایی دادگستری استان کرمان گفت: در این هفته با هدف اجرای منویات رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) مقامات قضایی استان با نخبگان حوزه و دانشگاه و سایر اقشار جامعه دیدار و گفتگو خواهند داشت و دستاوردهای نظام قضایی برای اقشار مختلف تبیین خواهد شد. 

وی افزود: در تاریخ یکم تیرماه ۱۴۰۳، مقامات ارشد قضایی استان سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه در سراسر استان کرمان خواهند بود و به صورت چهره به چهره با مردم گفتگو خواهند داشت.

 اسلامی همچنین از برگزاری طرح هر مسجد یک حقوقدان در هفته قوه قضائیه با محوریت معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم با همکاری کانون وکلای مرکز قوه قضائیه و سازمان بسیج حقوقدانان استان کرمان خبر داد.

وی حضور رئیس کل دادگستری استان کرمان و مقامات ارشد قضایی استان در آسایشگاه جانبازان و دیدار و ملاقات با خانواده معزز شهدا، ایثارگران و جانبازان و رسیدگی به مطالبات و درخواست های خانواده معزز شهدا و ایثارگران را نیز از برنامه های تعیین شده دستگاه قضایی در هفته قوه قضائیه برشمرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار