تدوین بیش از ۱۲۲ برنامه برای اوقات فراغت کودکان و نوجوانان در تابستان

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه، از تدوین بیش از ۱۲۲ برنامه برای اوقات فراغت کودکان و نوجوانان در تابستان در قالب برنامه‌های فعال در مرکز و برنامه‌های عمومی خبر داد.

محمد خیاط‌زنجانی، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه درخصوص برنامه‌های کانون در تابستان، گفت : کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همچون سنوات گذشته برنامه‌ریزی مفصلی در راستای پر کردن اوقات فراغت کودکان و نوجوانان در سال ۱۴۰۳ طراحی کرده که با توجه به اوقات فراغت بیشتر کودکان و نوجوانان در تابستان، این برنامه‌ها به صورت ویژه در این ایام برگزار خواهد شد.

وی، از تدوین بیش از ۱۲۲ برنامه برای اوقات فراغت کودکان و نوجوانان در تابستان در قالب برنامه‌های فعال در مرکز و برنامه‌های عمومی خبر داد و اظهار کرد: برخی از این فعالیت‌ها به‌صورت مناسبتی، برخی فرایندی در قالب کارگاه‌ها فعالیت‌های فرهنگی، علمی، هنری و ادبی دیده شده، البته در کنار این برنامه‌ها کتاب و کتابخوانی در حوزه کودک و نوجوان در اولویت است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه با اشاره به سه اولویت موضوعی که در استان برای کودکان و نوجوانان در نظر گرفته شده، گفت: بخش هویت‌بخشی، فعالیت‌های امیدبخش و فعالیت‌هایی در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی در این قشر مهم و حساس به‌عنوان سه موضوع اولویتی در نظر گرفته شده است.

وی سیاست‌های محوری کانون پرورش فکری برای اوقات فراغت را در مخاطب‌محوری، نوجوان‌محوری و مرکزمحوری عنوان کرد و افزود: تلاش می‌شود در راستای سیاست مخاطب‌محوری؛ تعداد اعضا و مخاطب خود را افزایش دهیم. در این زمینه برای کودکان برنامه‌های ویژه‌ای داریم.

خیاط‌رنجانی خاطرنشان کرد: در بخش نوجوان‌محوری به‌دنبال این هستیم با افزایش حضور نوجوانان در مراکز و مجموعه کانون پرورش فکری، نقش‌آفرینی نوجوانان را در فرایند‌های کانون بیشتر کنیم.

وی با بیان اینکه در قالب ۳۶ مرکز ثابت میزبان کودکان و نوجوانان هستیم، تصریح کرد: در بخش سیاست مرکز محوری تلاش شده که فعالیت‌ها عمدتا در مرکز دیده شود از ۱۲۲ برنامه تدوین شده برای این ایام، بخش عمده‌ای توسط مراکز اجرا خواهد شد.

خیاط‌زنجانی از فعالیت مراکزی در شیفت سوم از ساعت ۱۷ تا ۲۰ در راستای سیاست نوجوان‌محوری سخن گفت و افزود: امسال مرکز شماره یک واقع در خیام، مرکز شماره ۴ در پارک معلم و مجتمع شماره یک در کارمندان علاوه بر مرکز شماره ۲ در سه‌راه ۲۲ بهمن شهر کرمانشاه با عنوان مراکز نوجوان‌محوری در شیفت سوم فعال خواهند بود.

وی خاطرنشان کرد: امسال در بیشتر مراکز در سطح استان تعداد و عناوین کارگاه‌ها برای کودکان و نوجوانان افزایش یافته است. مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه با تأکید بر فعالیت‌های علمی در مراکز، اظهار کرد: کودکان می‌توانند از این فعالیت‌های حوزه علمی استفاده ویژه‌ای داشته باشند.

وی با اشاره به توجه ویژه بحث خانواده‌ها به عنوان عنصر کلیدی در فعالیت‌های کانون، خاطرنشان کرد: امسال علاوه بر اینکه برای کودکان و نوجوانان برنامه‌ریزی شده، برنامه یژه‌ای هم در ۱۱ مرکز از ۳۶ مرکز برای خانواده‌ها در نظر گرفته شده، لذا در کنار فعالیت‌های صورت گرفته برای کودکان و نوجوانان، در حوزه آموزش و توانمند‌سازی خانواده‌ها اقداماتی در حال اجرا است.

خیاط‌زنجانی با اشاره به برنامه‌ریزی در راستای فعالیت‌های در حوزه رسانه، تصریح کرد: با کمک خود نوجوانان فعالیت‌های در این زمینه سازماندهی خواهد شد تا تمامی کودکان و نوجوانان بتوانند از فعالیت‌های کانون استفاده کنند.

وی با اشاره به فعالیت مرکز پستی کانون به کودکان و نوجوانانی که در دسترس به مراکز ثابت و سیار ندارند، گفت: مراکز سیار هم در ایام تابستان با مراجعه به روستا‌ها برنامه‌های ویژه‌ای در حوزه کودکان و نوجوانان خواهند داشت.

وی با دعوت از یکا‌یک کودکان و نوجوانان و همچنین والدین برای حضور در این مراکز، افزود: امیدواریم با برنامه‌ها و فعالیت‌های دیده شده در مراکز، بتوانیم تابستانی پرنشاط را برای کودکان و نوجوانان استان فراهم کنیم .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.