قلاوند گفت: منطقه زاگرس ذخیره جنگلی و انرژی کشور است و ما باید این منابع را برای نسل‌های آینده حفظ کنیم.

نشست جهانبخش قلاوند نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی با عباس صدریان‌فر مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان، یوسف زمانی‌اصل فرماندار اندیمشک و جمعی از مدیران و کارشناسان این حوزه در سالن جلسات سد کرخه برگزار شد.

نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید با تصمیمات کارشناسی، از منابع مختلفی که در منطقه و کشور وجود دارند صیانت کنیم افزود: در بحث توسعه و اشتغال‌ باید مسائل زیست‌محیطی در نظر گرفته شود چرا که منابع آب و خاک ما بسیار آسیب‌پذیر هستند.

راه اندازی صنایع غیر مناسب با کشاورزی در زاگرس به این منطقه آسیب می‌زند

قلاوند اضافه کرد: منطقه زاگرس ذخیره جنگلی و انرژی کشور است و ما‌ باید این منابع را برای نسل‌های آینده حفظ کنیم و تحت تأثیر جنبه‌های سیاسی، تصمیمات کارشناسان را نادیده نگیریم؛ نمی‌شود در منطقه‌ای که کشاورزی وجود دارد صنایعی راه‌اندازی شوند که به این حوزه آسیب وارد می‌کنند.

او ضمن اشاره به ظرفیت‌های شهرستان اندیمشک در حوزه گردشگری گفت: اندیمشک در شمال خوزستان دارای موقعیت ترانزیتی است و سالیانه شاهد حضور میلیونی افراد در قالب گردشگر و راهیان نور در این شهرستان هستیم و در همین راستا باید به گردشگری نگاه ویژه‌ای داشته باشیم تا توسعه و رونق در این حوزه صورت گیرد.

راه اندازی صنایع غیر مناسب با کشاورزی در زاگرس به این منطقه آسیب می‌زند

نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سدهای این شهرستان اهمیت و جایگاه مهمی در کشور دارند افزود: سواحل سدهای دز و کرخه بسیار ارزشمند هستند و ظرفیت بسیار بالایی در راستای جذب گردشگران داخلی و خارجی دارند.

قلاوند با اشاره به اینکه جامعه روستایی و عشایر سهمی از توسعه کشور دارند و باید مورد حمایت بیشتری قرار گیرند گفت: استفاده بهینه از ظرفیت‌های شهرستان و صنایع کشاورزی می‌تواند در زندگی مردم تأثیر بسزایی داشته باشد.

راه اندازی صنایع غیر مناسب با کشاورزی در زاگرس به این منطقه آسیب می‌زند

عباس صدریان‌فر، مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان نیز با بیان اینکه اندیمشک ۳ سد مهم دارد و قطب انرژی در حوزه برق‌آبی محسوب می‌شود اظهار کرد: این سدها از اهمیت زیاد و نقش مؤثری در کشور برخوردار هستند.

او ضمن تشریح وضعیت سدهای شهرستان اندیمشک ادامه داد: احداث سد بالارود یکی از دغدغه‌های ما محسوب می‌شود و کمیته‌ای راه‌اندازی کرده‌ایم تا پروژه احداث این سد که بیش از ۸۰ درصد پیشرفت داشته، در اسرع وقت به اتمام و بهره‌برداری برسد.

راه اندازی صنایع غیر مناسب با کشاورزی در زاگرس به این منطقه آسیب می‌زند

همچنین در جریان این نشست یوسف زمانی‌اصل فرماندار اندیمشک یادآور شد: اندیمشک قهرمان به عنوان دروازه ورودی خوزستان، ظرفیت‌های طبیعی بی‌نهایت و منحصر بفردی دارد.:

او گفت: امروز توسعه کشور با پیش از انقلاب قابل قیاس نیست اما همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند هنوز به قله نرسیده‌ایم، باید مسیر توسعه کشور را ادامه دهیم‌.

راه اندازی صنایع غیر مناسب با کشاورزی در زاگرس به این منطقه آسیب می‌زند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری
۲۱:۱۷ ۱۹ خرداد ۱۴۰۳
اتفاقا شهرستان اندیمشک باید صنعتی و پیشرفته شود تا منابع طبیعی آن حفظ کردند و گر نه همان جنگلهای هزاران ساله را هم مردم و تروریست‌های نادان می‌سوزانند