مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: دریافت مبلغی بالاتر از هزینه بیمه دانش آموز از والدین آنها از سوی مدارس تخلف است.

عبدالله حبیبی مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به روند ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس گفت: دریافت پول برای ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس دولتی یا هیات امنایی به جز استعدادهای درخشان و شاهد، تحت هر عنوانی ممنوع است. درخواست دریافت وجه به ازای ارائه کارنامه دانش‌آموزان نیز ممنوع است.

او افزود: مدارس تنها وجه حق بیمه دانش‌آموزی به صورت علی‌الحساب به مبلغ ۵۰ هزار تومان را دریافت می‌کنند، بنابراین دریافت وجه دیگری جایز نیست. اگر بعدا مبلغ بیمه بیشتر باشد بقیه آن دریافت می‌شود و اگر کمتر باشد باید برگردانده شود.

آقای حبیبی گفت: اگر مدرسه‌ای اقدام به دریافت مبلغی بالاتر کند یا بابت کارهای دیگری پول دریافت کند، تخلف کرده است و خانواده‌ها باید این موضوع را به سامانه ارزیابی و رسیدگی به شکایات به آدرس shekayat.medu.ir اطلاع دهند و شکایت خود را ثبت کنند. همچنین می‌توانند به بخش ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات در ادارات آموزش و پرورش مراجعه کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان اضافه کرد: اکیپ‌های آموزش و پرورش از مدارس سراسر خوزستان بازدید می‌کنند که در برخی از بازدیدها متوجه شده‌ایم برخی از مدیران از خانواده‌ها پول دریافت کرده‌اند. در حال بازدید جدی از مدارس هستیم و پرونده‌های برخی از مدیرانی که اقدام به دریافت وجه کرده‌اند به هیات‌های بدوی رسیدگی به تخلفات اداری ارجاع شده است.

این مقام مسئول می‌گوید: والدین زمانی که مبلغ حق بیمه را پرداخت می‌کنند باید توجه کنند حتما روی دستگاه کارت‌خوان نام و نشان مدرسه ثبت شده باشد زیرا ممکن است خانواده‌ها کارت بکشند اما دستگاه کارت‌خوان متعلق به مدرسه نباشد.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: مدارسی که مبالغی خارج از ضوابط دریافت کرده‌اند باید مبلغ را برگردانند یا برای سال آینده دانش‌آموز در نظر گرفته شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.