مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان در نشست با نماینده شهرستان اهواز گزارش از وضعیت زیست محیطی استان را ارائه نمود.

داود میرشکار مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان گزارشی از مشکلات زیست محیطی استان، از قبیل موضوع ورود پس‌آب ها به رودخانه کارون ، مشکلات فلر سوزی شرکت های نفتی در اطراف کلان شهر اهواز ،و معضل پسماندهای شهری را ارائه نمود .

وی در بخش دیگری از صحبت های خود به برخی از اقدامات که در راستای کاهش آلودگی ها توسط اداره کل حفاظت محیط استان انجام شده اشاره نمود و از  آغاز پروژه جابجایی شرکت کربن ایران از داخل شهر به خارج از حریم شهری بعد از گذشت ۱۰ سال خبر داد .

میرشکار اجرای موفق طرح خوزستان پاکیزه برای نخستین بار در کشور در سال گذشته در دو نوبت در آغاز ماه مهر و پایان سال گفت  که این طرح به‌عنوان الگوی موفق برای سایر استانها از سوی سازمان حفاظت محیط زیست معرفی شده.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان بهره‌گیری از ظرفیت مانیتورینگ سنجش آلودگی هوا شهرهای استان جهت سنجش دقیق هوا و شناسایی منابع آلاینده و همچنین پیگیری جمع آوری فلرسوزی در محدوده شهر اهواز تا پایان سال بخش دیگری از گزارش وی بود .
او از مجمع نمایندگان استان خواست تا پیگیر مسائل زیست محیطی در سطح ملی باشند و با تصویب مصوبه هایی برای صنایع مهم و آلاینده استان همراه با اعتبار و برنامه زمانبندی در کاهش آلودگی هوا به مجموعه محیط زیست کمک کنند.

محمد امیر نماینده مردم اهواز، کارون، حمیدیه و باوی در مجلس شورای اسلامی، مجموعه محیط زیست را دستگاه نظارتی دانست که  علاوه بر نظارت بر جنبه های تعاملی با سایر دستگاه‌ها در راستای کاهش آلودگی های زیست محیطی نیز توجه کند.

وی گفت: حوزه کاری مجموعه محیط زیست متنوع  و بارزش و خطیر  است و باید با دقت و جسارت اطلاعات دقیقی از عوامل و علل آلودگی های محیط زیست را جمع آوری و در اختیار تصمیم گیران این حوزه قرار دهند .

امیر گفت: من به نمایندگی از مجمع نمایندگان استان قدر دان زحمات شما هستم و این اطمینان را می دهم که با جدیت پیگیر مسائل و مشکلات زیست محیطی استان در مجلس باشیم .

وی در بخش دیگری از سخنان خود خواستار باز نگری و متناسب سازی میزان عوارض آلایندگی برای شهر کارون شد و گفت این شهر از بسیاری از منابع آلاینده متاثر است و باید از حق آلایندگی مناسبی برخوردار باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.