۱۴۳ هزار هکتار از عرصه‌های طبیعی و ملی استان تحت پوشش محیط‌بانان قرار دارد

محیط‌بانان سبزپوش بدون ادعا، حافظ سرمایه‌ها و گونه‌های مختلف جانوری و عرصه‌های طبیعی استان ایلام در گرما و سرما، شبانه‌روز خطرات را با عشق به طبیعت، به جان می‌خرند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان ایلام اظهار کرد: در حال حاضر ۷۲ نفر با احتساب روسای ادارات محیط زیست شهرستان‌های استان به عنوان محیطبان در عرصه‌های تحت پوشش مشغول حفاظت و صیانت از گونه‌های مختلف جانوری و عرصه‌های طبیعی هستند.

علیرضا محمدی با بیان اینکه در استان ایلام چهار منطقه حفاظت شده وجود دارد، گفت: ۱۴۳ هزار هکتار از عرصه‌های طبیعی و ملی استان تحت پوشش و رصد حفاظت محیط زیست و محیط‌بانان استان قرار دارد.

وی با بیان اینکه چهار منطقه " مانشت و قلارنگ"، "کبیرکوه"، "دینارکوه" و "کولِگ" مناطق حفاظت شده استان ایلام را تشکیل می‌دهد، افزود: ۲ منطقه آثار طبیعی و ملی شامل" غار خفاش"، "چشمه‌های آبگرم" و "چشمه قیر" در دهلران و "تنگه رازیانه" در شهرستان بدره نیز در حفاظت محیط زیست استان ایلام هستند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان ایلام یادآور شد: ۴۳ گونه پستاندار، ۲۰۰ گونه پرنده، هفت گونه دوزیست و ۴۲ گونه خزنده در این استان وجود دارد و تحت حفاظت سامان محیط زیست قرار دارند.

وی بیان کرد: گشت‌های کنترل و حفاظت نیز در سایر مناطق و عرصه‌های طبیعی و ملی استان برای حفاظت از گونه‌های مختلف جانوری فعالیت دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.