مدیر برنامه‌ریزی شرکت ملی گاز ایران گفت: دولت سیزدهم عملیات گازرسانی به بیش از ۶ هزار روستا را اجرا کرد.

محمد حسینی امروز در بازدید از طرح انتقال گاز چلوند به اردبیل در شمال این استان گفت: امروزه نه تنها توسعه بلکه ادامه زندگی نیازمند گاز طبیعی است و با توجه به نقش موثر انرژی در توسعه، رفاه اقتصادی و محدود بودن منابع به ویژه گاز طبیعی به منظور پیشگیری از بحران در آینده مدیریت صحیح مصرف به امری ضروری تبدیل شده است.


مدیر برنامه‌ریزی شرکت ملی گاز ایران افزود: با توجه به اهمیّت پایداری توزیع گاز طبیعی در شبکه شمالغرب به ویژه در استان اردبیل از پروژه انتقال گاز به اردبیل بازدید کردیم و دلیل عدم قطعی گاز طبیعی در فصل زمستان در این استان، مدیریت بهتر و وجود همکاران خدوم و زحمتکش بود.


مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل نیز در این بازدید گفت: مرحله نخست این پروژه به طول ۷۶ کیلومتر از مسیر سه‌راهی نیروگاه تا شهرستان گرمی با اعتباری بالغ بر۶ هزار و ۴۱۰ میلیارد ریال و مرحله دوم به طول ۲۶ کیلومتر از مسیر پارس‌آباد به سمت گلخانه‌های شمال استان در حل اجراست.


میرسعید سیدمتین افزود: اجرای این طرح با هدف تامین زیرساخت‌های انرژی شمال استان اردبیل با توجه به شرایط آب و هوا، کیفیت آب و خاک، دسترسی شهرستان‌های دشت مغان در شمال استان اردبیل به بازار‌های خارجی و توسعه صنعت کشاورزی آن منطقه حاصلخیز حائز اهمیت است.


او همکاری مردم استان در صرفه‌جویی گاز در زمستان پارسال را بسیار مطلوب توصیف کرد و گفت: اگر این همکاری‌های ارزنده نبود، با مشکلات جدی مواجه می‌شدیم، مردم با درک موضوع در خصوص مصرف بهینه همکاری می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.