استاندار ایلام:

تکمیل طرح‌های نیمه تمام با جدیت دنبال می‌شود

استاندار ایلام با بیان اینکه مصوبات دور دوم سفرهای استانی رئیس جمهور شهید به این استان ۱۱ برابر مصوبات سفر اول، رشد اعتباری داشته است، گفت: تکمیل طرح‌های نیمه تمام با جدیت همچنان در استان رصد و پیگیری‌ می‌شود.

بهرام نیا اظهار کرد: مدیریت لازم برای پرداخت تسهیلات به کشاورزان به منظور جبران خسارت‌های ناشی از سیل و تگرگ کشاورزان مهران در اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ از نظر وسعت هکتار خسارت دیده انجام و عدالت در پرداخت‌ها رعایت شود.

وی ابراز کرد: برای سه هزار و ۳۶ هکتار از اراضی کشاورزی خسارت دیده ناشی از بارش تگرگ در اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ جلساتی تشکیل و مقرر شد با همکاری سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی برای در نظر گرفتن یارانه، بانک کشاورزی با معرفی سازمان جهاد کشاورزی تسهیلات ارزان قیمت در اختیار این کشاورزان قرار گیرد.

وی بیان کرد: خوشبختانه یکی از مصوبات سفر دوم،کلنگ زنی مرکز رادیوتراپی در استان بود که با اعتبار ۲ هزار ۵۰۰ میلیارد ریال در چند روز گذشته کلنگ زنی شد، افزود: یک هزار میلیارد ریال این پروژه از طریق وزارت بهداشت و درمان و یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال دیگر نیز نیز از طریق وزارت نفت تامین خواهد شد.

استاندار ایلام با تاکید بر اینکه هر کسی که لباس مدیریت اجرایی کشور را به تن کند این مصوبات دور دوم سفر استانی رئیس جمهور شهید به قوت خود باقی است، ابراز کرد: در مصوبات سفر دوم اعتبارات مورد نیاز برای سامانه گرمسیری تامین شده که این میزان حدود ۱۰۰ هزار میلیارد ریال است.

سد کنجانچم مهران به نام شهدای خدمت نامگذاری شد

بهرام‌نیا با بیان اینکه دیروز در حاشیه جلسه هئیت دولت به ریاست دکتر مخبر، با وزیر نیرو در خصوص تغییر نام سد کنجانچم به سد شهدای خدمت رایزنی شد که این امر تصویب و از این تاریخ به بعد، این سد به نام سد"شهدای خدمت" نامیده می‌شود، گفت: همچنین دور برگردان ورودی به شهر مهران به سمت کمربندی شرقی نیز به نام شهید مجاهد" حسین امیر عبدالهیان" و بزرگراه ایلام به مهران به نام شهید آیت الله رئیسی (شهید جمهور ) نامگذاری شده است.

وی با تاکید بر اینکه تونل کبیرکوه از پیشرفت فیزیکی بسیار خوبی برخوردار است، ابراز کرد: بر اساس رایزنی‌های انجام شده با رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور، تامین اعتبار لازم از طریق خرید اوراق خزانه صورت گرفته و در این راستا پنج هزار میلیارد ریال برای تکمیل این طرح اختصاص یافته است.

استاندار ایلام با اشاره به اختصاص ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام استان، ابراز کرد: تا قبل از استقرار دولت جدید، این احتمال وجود دارد که پروژه‌های تکمیل شده استان با حضور اعضای هیئت دولت به بهره برداری برسد.

بهرام نیا با بیان اینکه بیمارستان ۶۴ تختخوابی ملکشاهی هم از پیشرفت خوبی برخوردار است، ابراز کرد: برای تکمیل این بیمارستان بیش از ۹۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است که اعتبار خوبی از محل اعتبار اختصاصی به طرح‌های نیمه تمام استان به این پروژه نیز اختصاص یافته و تلاش می‌شود که تا پایان تیرماه این پروژه در استان به بهره‌برداری برسد.

استاندار ایلام تاکید کرد: با توجه به آمادگی استان در پرداخت تسهیلات به کشاورزان خسارت دیده ناشی از سیل و تگرگ شهرستان مهران، ستادی با حضور ستاد بحران استانداری، فرماندار مهران، بانک کشاورزی، جهاد کشاورزی و معاونت اقتصادی استانداری، ظرف مدت چهار روز آینده تشکیل شده و نسبت تهیه فهرست برای پرداخت این تسهیلات بر اساس میزان هکتار اراضی خسارت دیده اقدام شود.

بهرام‌نیا در ادامه با اشاره به مصوبات سفر دوم شهید جمهور به استان که قرار بود حداکثر تا قبل از شهریور ماه سال جاری انجام شود، افزود: مصوبات سفر دوم با حضور مدیران استان نهایی و این مصوبات ابلاغ شده که اعتبار این مصوبات از نظر ریالی، حدود ۱۱ برابر اعتبارات مصوبات سفر اول رئیس جمهور شهید است.

وی با تاکید بر اینکه دولت سیزدهم دولتی مسأله محور بود است، ابراز کرد: بر این اساس مسائل و مشکلات استان از ابتدای کار دولت سیزدهم، شناسایی و در راستای تکمیل طرح‌های نیمه تمام با جدیت اقدامات سازنده و موثری انجام شد.

استاندار ایلام در پایان با اشاره اجرای طرح ارزیابی مدیران استان، خاطرنشان کرد: مدیران شاخص‌های ارزیابی را که از طریق سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان ابلاغ شده است با جدیت دنبال کرده و بر اساس همین شاخص‌ها عمل کنند.

برچسب ها: طرح ها ، جهاد کشاورزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.