معاون وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی گفت: پاسخ به نیازمندی مدارس بدون حمایت و کمک خیران دشوار است که باید قدردان زحمات قشر نیکوکار باشیم.

حجت‌الاسلام علی لطیفی معاون وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی در نشست مجمع خیران مدرسه ساز قزوین گفت: تشکیل مجمع خیران از سنت‌های پسندیده‌ای است که بخش کوچکی از برکات و خیرات آن قابل مشاهده است.

وی مجمع خیران مدرسه ساز را یک جریان فرهنگساز و دارای امنیت اجتماعی خواند و ادامه داد: نگرش افراد مختلف با مشاهده افراد خیرخواه و نیکوکار تغییر کرده و می‌تواند این افراد را به عنوان نیکوکاران آینده به جامعه معرفی کند.

حجت‌الاسلام لطیفی تاکید کرد: خیرخواهی در شکل گیری فرهنگ اجتماعی نقش بسزایی دارد و به نوعی کار فرهنگی، اجتماعی، اخلاقی و تربیتی به حساب می‌آید که باید مورد توجه مسئولان باشد.

وی به مشکل کوچک انگاری آموزش و پرورش اشاره کرد و یادآور شد: متاسفانه قدر و قیمت آموزش و پرورش به خوبی بیان نشده که به نظرم حرکت خیران مدرسه ساز می‌تواند جبران کننده این موضوع باشد.

این مسئول با بیان اینکه سرمایه گذاری در زمینه آموزش و پرورش ارزش مضاعفی دارد، ادامه داد: باید تلاش کنیم تا بهترین مدارس را داشته باشیم، چراکه دانش آموزان به عنوان آینده سازان کشور خواهند بود.

وی با بیان اینکه ساخت مدرسه خط شکنی و اقدامی مهم محسوب می‌شود، اضافه کرد: امیدواریم این مسیر با قدرت ادامه پیدا کند و با تثبیت آن دغدغه خیران نیز رفع شود.

حجت الاسلام لطیفی یکی از هوشمندی‌ها و بصیرت‌های خیران مدرسه ساز را عمومی کردن اهمیت مدرسه برشمرد و گفت: این موضوع که تمام نهاد‌های دیگر در مدرسه ساخته می‌شوند، مساله قابل توجهی است و اگر فضای مدرسه طوری نباشد که دانش آموز استعدادسنجی شده و یا برای خدمت به کشورش انگیزه پیدا کند، در همه زمینه‌ها به بن بست می‌رسد.

رییس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی یادآور شد: تنوع در خدمات نباید محدود شود و خدمات ماندگاری در حوزه آموزش و پرورش داریم که از جنس فرهنگسازی می‌تواند به رشد و پیشرفت آموزش و پرورش کشور کمک کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار