کارشناس بازار سرمایه گفت: امروز ۱۶ خرداد ۸۰ درصد بازار به‌عبارتی ۶۱۳ نماد در محدوده منفی به کار خود پایان دادند.

محمد غفوری کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: امروز ۱۶ خرداد شاخص کل بورس با کاهش بیش از ۶ هزار واحدی در ارتقاع ۲ میلیون و ۸۱ هزار واحدی قرار گرفت شاخص کل هم وزن نیز با کاهش بیش از ۲ هزار واحدی در سطح ۶۷۹ هزار و ۱۳۴ واحدی ایستاد تا امروز هم شاهد روز منفی دیگر برای بازار سهام باشیم.

این کارشناس بازار سرمایه در ادامه اظهار کرد: حجم معاملات امروز بازار سهام ۶ میلیارد و ۱۰۰ میلیون برگه سهم ثبت شده و ارزش معاملات حقیقی‌ها حدود ۲ هزار و ۳۲۷ میلیارد تومان رقم خورده است و در نهایت ۲۸۵ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی‌ها از بازار سهام خارج شد.

غفوری می‌گوید: امروز ۸۰ درصد بازار به‌عبارتی ۶۱۳ نماد در محدوده منفی و تنها ۲۰ درصد بازار در بازه مثبت بودند تعداد خریداران حقیقی هم امروز ۶۷ هزار کد بودند. همچنین امروز صندوق‌های با درآمد ثابت شاهد بیشترین میزان ورود نقدینگی بودند و بیشترین خروج نقدینگی به صندوق‌های سهامی اختصاص یافت. در نهایت باید اشاره کرد بازار سرمایه در رهاشدگی‌ترین حالت ممکن خود قرار دارد و دامنه نوسان محدود و عدم حمایت بازار سرمایه عاملی برای ایحاد موج ناامیدی در بازار شده است.

خبرنگار: کیمیا قلی پور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار