غیر قانونی بودن برگزاری تور‌های بدون مجوز

برگزاری تور‌های بدون مجوز غیر قانونی است.

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان، گفت: به افرادی که قصد سفر به کردستان را دارند توصیه می‌شود خدمات مسافرتی مورد نظر خود را از دفاتر مجاز و معتبر استان دریافت کنند.

آرمان وطن‌دوست از رشد صددرصدی ورود تور‌های گردشگری به کردستان از ابتدای سال‌جاری تاکنون خبر داد.

وی گفت: با توجه به اقدامات و برنامه‌ریزی‌های انجام شده، از ابتدای سال‌جاری تاکنون شاهد ورود بیش از ٧٠ تور گردشگری به استان بوده‌ایم.

او اظهار کرد: براساس گزارش احصا شده در سامانه جامع دفاتر خدمات مسافرتی و راهنمایان گردشگری استان، آمار تور‌های ورودی گردشگران داخلی به کردستان بالغ بر دو هزار نفر بوده است که این آمار در مدت زمان یاد شده نسبت به مدت مشابه سال گذشته، افزایش صددرصدی را نشان می‌دهد.

معاون گردشگری کردستان با بیان اینکه این تور‌های گردشگری از شهر‌هایی نظیر تهران، مشهد، مازندران و گیلان وارد استان شده‌اند، افزود: خوزستان، شیراز، همدان، زنجان، کرج، اصفهان، تبریز، ارومیه، اردبیل، لرستان و مهاباد شهر‌های دیگری هستند که بیشترین تور را به کردستان اعزام کرده‌اند.

وطن‌دوست عنوان کرد: طبیعت بکر و شرایط آب و هوایی مناسب، جاذبه‌های گردشگری و تاریخی فراوان، برگزاری مناسبت‌های مختلف و نمایشگاه‌های متعدد و... در استان باعث شد تا در مدت زمان یاد شده شاهد افزایش تور‌های ورودی به کردستان باشیم.

معاون گردشگری کردستان یادآور شد: با توجه به فعالیت تعداد قابل توجهی از دفاتر خدمات مسافرتی دارای مجوز در استان، متاسفانه بعضا شاهد هستیم که برخی از افراد با ترفند‌هایی و بدون اخذ مجوز‌های رسمی، اقدام به برگزاری تور می‌کنند که به‌هیچ عنوان قانونی نیست.

او بیان کرد: این نوع از تور‌ها که با عناوینی مانند تور‌های طبیعت‌گردی و کوهنوردی، دانشجویی، نمایشگاهی، زیارتی و نظایر آنها همراه هستند، هیچ‌گونه پوشش بیمه‌ای برای گردشگر قرار نمی‌دهند و درصورتی که در طول سفر مخاطره‌ای برای مسافران پیش بیاید و یا صدمه‌ای ببینند، کسی مسئولیت آن را بر عهده نمی‌گیرد.

معاون گردشگری کردستان یادآور شد: تامین امنیت گردشگران از مهم‌ترین مؤلفه‌ها در صنعت گردشگری است که امیدواریم با افزایش انسجام و هماهنگی میان بخش خصوصی و دولتی بتوانیم به اهداف از پیش تعیین شده این مجموعه که همان رضایت‌مندی گردشگران و مسافران است، دست پیدا کنیم.

برچسب ها: گردشگری ، کردستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.