خانواده اسرای صهیونیست و معترضان خشمگین به جلسه وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی حمله کردند.

صهیونیست‌ها پس از هشت ماه جنگ در غزه به هیچ کدام از اهداف خود نرسیده اند. طی این مدت نه جنبش حماس نابوده شده است و نه اسرای صهیونیست آزاد شده اند و تنها دستاورد این جنگ برای صهیونیست‌ها نسل کشی ۳۶ هزار غیرنظامی فلسطینی بوده است. با این حال، پس از پیشنهاد آتش بس از سوی جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا امیدواری‌ها برای پایان توحش صهیونیست‌ها در غزه افزایش یافت، اما در نهایت راستگرایان در کابینه نتانیاهو با این مسئله به شدت مخالفت کردند. 

به گزارش الجزیره، در پی مخالفت اعضای راستگرای کابینه ائتلافی نتانیاهو، اعضای خانواده اسرای صهیونیست و تظاهرکنندگان خشمگین در بیرون از جلسه ایتمار بن گویر، وزیر امنیت داخلی اسراییل و حزب راستگرایش تجمع کرده و اقدام به دادن شعار‌هایی برای توافق با حماس به منظور تبادل اسرا کردند. 

شدت این تظاهرات به حدی بود که در نهایت برگزار کنندگان این جلسه مجبور شدند مکان جلسه را تغییر دهند. 

نیرو‌های امنیتی کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) از ورود معترضان به مکان جدید برگزاری جلسه امتناع کردند. همین موضوع باعث خشم تظاهرکنندگان و شدت یافتن اعتراضات شد به طوری که از درون مکان جلسه به روشنی صدای اعتراض معترضان که خواستار رسیدن به توافق برای آزادی اسرا بودند شنیده می‌شد. 

گیل دیکمن، یکی از افرادی که اعضای خانواده اش به اسارت حماس در آمده اند در این باره به روزنامه تایمز آو اسراییل گفت: زمانی که بن گویر صدای ما را شنید که در حال ورود به محل برگزاری جلسه حزب وی هستیم به سرعت جلسه فرار کرده و از جلسه خارج شد. او یک بزدل است. شاید او چیزی برای مخفی کردن دارد. 

بن گویر بار‌ها اعلام کرده است در صورتی که نتانیاهو به عنوان نخست وزیر رژیم صهیونیستی بخواهد پیش از نابودی حماس اقدام به توافقی جهت پایان بخشیدن به جنگ غزه کند، از کابینه خارج شده و به دولت ائتلافی پایان خواهد بخشید. 

مترجم: ابوالفضل هاشمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار