امام خمینی (ره) از نقش رسانه، فرهنگ و هنر بر اذهان غافل نبودند

دبیر فرهنگی نشست «نقش امام خمینی (ره) در احیای جایگاه واقعی زن در دنیای معاصر» گفت: امام خمینی (ره) معتقد بودند که می‌توان از هنر، سینما و سایر ابزار‌های رسانه برای هدایت نسل جوان بخصوص زنان استفاده کرد.

مریم پوریامین، دبیر فرهنگی نشست «نقش امام خمینی (ره) در احیای جایگاه واقعی زن در دنیای معاصر» در برنامه «سلام خبرنگار» شبکه خبر درباره اهداف این نشست گفت: وقتی امام خمینی (ره) انقلاب اسلامی را پایه‌گذاری می‌کردند، با توجه به فشار‌هایی که به انقلاب نوپای اسلامی وارد می‌شد و دشمنان توطئه‌هایی را برای ضربه به انقلاب طراحی می‌کرد، امام راحل از نقش رسانه، فرهنگ و هنر بر اذهان مردم غافل نبودند. ایشان همواره معتقد بودند که می‌توان از هنر، سینما و سایر ابزار‌های رسانه برای هدایت نسل جوان و الگودهی به آنان بخصوص زنان استفاده کرد.

پوریامین ادامه داد: امام خمینی (ره) با توجه به مشغله‌ها و وضعیت خاص انقلاب اسلامی فیلم‌ها و سریال‌ها را می‌دیدند و تمام تذکرات ایشان ثبت شده است. از آنجایی که سینما رسانه موثری است، بر ذهن مخاطب اثر فوق‌العاده دارد و عرصه تعامل چند هنر محسوب می‌شود. سینما آنقدر قدرتمند است که می‌تواند فکر متعالی را به بهترین نحوه بیان کند. در مقابل، آنقدر تخریب‌کننده است، که می‌تواند حتی فکر متعالی را از هم بپاشد و تغییر دهد.

دبیر فرهنگی نشست «نقش امام خمینی (ره) در احیای جایگاه واقعی زن در دنیای معاصر» افزود: توجه امام راحل و پس از ایشان حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر انقلاب به هنر سینما موجب شد ما امروز جایگاه زن تراز انقلاب اسلامی را در سینما طلب کنیم و بپرسیم چگونه هنر سینما پس از انقلاب اسلامی راهبرد‌های خود را برای نشان دادن فعالیت‌های مادر، زن و خانواده به تصویر کشیده است. ما امروز می‌خواهیم در نشست دانشگاه الزهرا درباره تصویر زن مسلمان در پرده سینما و حضورش در رسانه‌های تبلیغاتی صحبت کنیم، تا تصویر زن را به بهترین نحو بر روی پرده سینما و سایر هنر‌ها ببینیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.